Citat:
Ursprungligen postat av
Fittsvag
Allting? Tränas alla flick- och pojklag av dragqueens? Domineras scouterna av dragqueens? Idiot.
Som sagt, helt nytt fenomen. Men du får se det över en längre tidshorisont.
Här ska du få min bild av drag queens. Jag tror att detta är framförallt på grunda av människans craving efter uppmärksamhet (och grooming även fast det finns fall en googling bort). Kvinnor får enkelt uppmärksamhet genom instagram, tinder, OnlyFans. Män har inte samma möjlighet, därför kan drag queen vara ett sätt att få samma uppmärksamhet som kvinnor.
Varför tror jag att det är uppmärksamhet som är den primära anledningen? För att sedan introduktionen av sociala medier har alla dessa tankar och idéer relaterat till könsdysfori ökat exponentiellt (per capita), plus att det skulle förklara varför drag queens är en grej men inte drag kings.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iifyousayso
Så gulliga inlägg.
Be era lärare i er alternativa skola förklara för er imorgon det jag skriver nu om ni inte förstår.
Kungliga Dramaten.
2 skådespelare/guider.
Visar barn runt på en guidad tur för att barn ska få se Kungliga Dramaten.
Sagodrottningar fångar barns uppmärksamhet på ett utmärkt sätt och får barnen att lyssna på innehållet.
Här är alltså innehållet att berätta om Kungliga Dramaten.
Absolut, håller med dig! Men tror du inte det var kvinnor i samma utstyrsel som höll i dessa rundvandringar för barnen innan drag queens för barn blev "inne"?