2023-05-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
SVT anammar den amerikanska woke-vänsterns vokabulär, där saklig kritik mot deras idéer och handlingar jämställs med fysiskt våld. Även icke-agerande anses våldsamt, notera sloganen "Silence is violence". Det är en del av det postmodernistiska tankegodset och är inte alls förvånande att det slår rot i det statliga TV-huset där 80 % av de anställda hyser vänstersympatier enligt undersökningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är bisarrt. En ung man (med städad framtoning) köper biljett och ställer frågan:

"Varför är det viktigt att visa den här typen av transshower för barn?"

Total PANIK utbryter hos Dramatens personal och regeringsföreträdaren Johan Pehrson uttalar sig:

Sådant här ska inte få hända!

https://twitter.com/AssarChristian/s...ritiska-fragor

https://www.svt.se/kultur/dramaten-s...ut-drag-queens
ETC:s rubrik går ett steg längre:

Rubrik: ”Högerextrem aktivist till attack mot dragartister på Dramaten”

Ingress: ”Då slog den högerextrema aktivisten Christian Peterson till och attackerade dragduon.”

https://www.etc.se/inrikes/hoegerext...w-paa-dramaten

Det är bekymmersamt att begrepp urvattnas, allmänt sett, inte bara vad gäller wokevänstern. Till slut betyder de inget för någon. Som att åter och åter ropa varg i intellektuell mening, till slut lyssnar ingen.
Citera
2023-05-17, 12:22
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilka bevis har du för det eller är det ännu en foliehattssanning?
Jag har sett PK-indoktrinerade kvinnor i aktion många gånger. Psykisk terror är inte främmande för dem. Skuldbeläggning, utfrysning mm. De har många tricks för manipulation av intet ont anande barn.
Citera
2023-05-17, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag tror inte, jag vet.
Nej det är bara nåt du fått för dig.

Precis som alla de andra psykfallen som tror det.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Man kan därtill fråga sig själv varför Johan Persson ställer upp på detta jippo? Är det för att slå split i samarbetet med SD?
Citera
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, men som jag hela tiden sagt; det handlar om vinhorans vandel i andra sammanhang och att detta är en del av något större. Men, enkom att vinhoran och hans gelikar får uppträda inför barn är sexualiserande. Det är bara du/ni som inte vill inse detta... Detta spektakel sexualiserar det offentliga rummet då vinhorans liv utanför ex. bibliotekens sagostunder icke kan frikopplas från hans andra perversiteter, i andra sammanhang. Eller, i klartext; även Hitler hade sina goda sidor...
Du gillar inte vinhoran, nej. Låt bli att ta dina ungar på hennes föreställningar då, och låt andra föräldrar själva få avgöra vilken underhållning de vill låta sina ungar gå på. Att du personligen inte gillar innehållet i föreställningarna är helt legitimt, men så länge föreställningarna inte utgör någon risk för publik och medverkande finns det ingen anledning att få panik över dem.
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Mycket rimlig hypotes. Det kan ju inte alls vara så att de här arrangemangen drar en publik och att konceptet därför sprider sig. Nej, utgångspunkten behöver vara att det är en sammansvärjning. Förslagsvis mot dig och din bräckliga heterosexualitet.

Vilken slags publik? Finns det ett ekonomiskt intresse där biljettintäkterna lockar? Eller är allt skattefinansierat, och det är skolbarn om tvingas dit av hjärntvättade HBTQ-vurmande lärare? Argumentet att detta sker organiskt pga. intresse faller helt. Detta är helt klart organiserat.

Därutöver lyckades du i ditt korta inlägg både med ett försök till att gaslighta mig och att försöka förolämpa mig och min sexualitet. Som tur är jag immun mot allt som shills som du försöker med, och jag ser rakt igenom dig.
Citera
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Inte undra på att allt fler barn utvecklar könsdysfori, skär av sig kuken och blir självmordsbenägna för att man senare ångrar sig. Detta ökar runtom i västvärlden och är något vi inte borde negligera.

Kanske inte enkom pga dragqueens men vi alla vet att HBTQ-narrativet breder ut sig mer och mer och det är nästan omöjligt för barn att slippa propagandan. Tänker på den "könsneutrala" förskolan där man bytt ut vanliga barnböcker mot HBTQ propaganda. Barnen ser helt förvirrade ut.

WHOs sexualisering av förskolebarn
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Klappmyts
ETC:s rubrik går ett steg längre:

”Högerextrem aktivist till attack mot dragartister på Dramaten”

https://www.etc.se/inrikes/hoegerext...w-paa-dramaten

Det är bekymmersamt att begrepp urvattnas, allmänt sett, inte bara vad gäller wokevänstern. Till slut betyder de inget för någon. Som att åter och åter ropa varg i intellektuell mening, till slut lyssnar ingen.

Typ nästan som om att vänstern vill att samhällena ska bli en nazistisk diktatur så dom kan peka och säga vad var det jag sa, alla är nazister.

Vänstern idag är som ett barn i trotts åldern.
Citera
2023-05-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför tror du att barnen skadas av att en drag queen läser sagor för dem? Tänk om barnen gillar dessa sagostunder med drag queens?

Frågan är vad som är bäst för barnen, småbarn vet inte sitt eget bästa alltid.
Citera
2023-05-17, 12:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
Barn tar inte skada av företeelsen per se, det är politiserandet av det som är problemet imo.

I och med att man gör politik av något som i grunden handlar om vuxna människors rättigheter att få vara sig själva i det offentliga och drar in barn i det så överträder man en gräns.

Det finns inget skäl till att skola eller kommunal verksamhet politiseras.

Biblioteken är en plats för lärande. Vi som har en bakgrund i STEM vill döda er alla som stör biblioteken, en 4000-årig institution med erat tjafs om sex och kön.

Barn har rätt att växa upp i frihet från vuxna och deras skit.

Så då har du något emot att tokhögern politiserar detta också eller tror du att politiserandet bara kommer från vänsterhåll?
Citera
2023-05-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Allting? Tränas alla flick- och pojklag av dragqueens? Domineras scouterna av dragqueens? Idiot.
Som sagt, helt nytt fenomen. Men du får se det över en längre tidshorisont.

Här ska du få min bild av drag queens. Jag tror att detta är framförallt på grunda av människans craving efter uppmärksamhet (och grooming även fast det finns fall en googling bort). Kvinnor får enkelt uppmärksamhet genom instagram, tinder, OnlyFans. Män har inte samma möjlighet, därför kan drag queen vara ett sätt att få samma uppmärksamhet som kvinnor.
Varför tror jag att det är uppmärksamhet som är den primära anledningen? För att sedan introduktionen av sociala medier har alla dessa tankar och idéer relaterat till könsdysfori ökat exponentiellt (per capita), plus att det skulle förklara varför drag queens är en grej men inte drag kings.

Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Så gulliga inlägg.
Be era lärare i er alternativa skola förklara för er imorgon det jag skriver nu om ni inte förstår.

Kungliga Dramaten.
2 skådespelare/guider.
Visar barn runt på en guidad tur för att barn ska få se Kungliga Dramaten.
Sagodrottningar fångar barns uppmärksamhet på ett utmärkt sätt och får barnen att lyssna på innehållet.
Här är alltså innehållet att berätta om Kungliga Dramaten.
Absolut, håller med dig! Men tror du inte det var kvinnor i samma utstyrsel som höll i dessa rundvandringar för barnen innan drag queens för barn blev "inne"?
Citera
2023-05-17, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Skrämmande många som stödjer pedofili i den här tråden ser jag. Världen har sannerligen blivit galen. Om AFS är de enda som kommer att göra motstånd mot denna snuskiga utveckling så kommer de sannerligen att få min röst också.
Alla normalbegåvade och psykiatriskt friska fattar att det här inte handlar om pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in