2023-05-17, 12:17
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det mest intressanta med hela den här historien är att AfS-folket inte vill bevara det europeiska kulturarvet med drag queens. AfS brukar annars säga sig värna om kulturarv. Eller kan det vara så att AfS-folket helt enkelt är historielösa och ointelligenta?
Nej då, de har tvärtom läst på. En av deras viktigaste historiska inspirationskällor var tydlig med sin vurm för en propagandateknik som går ut på att berätta så stora lögner som möjligt för folket och därmed vinna över dem. "Die große Lüge" hette det visst på tyska, om jag inte missminner mig.
Citera
2023-05-17, 12:18
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, undersökande journalistik är jobbigt.
Det hör till. Men i det här fallet har vi nog inte sett ett enda exempel på någon undersökande journalistik.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Du är störd om du tror att barn tar skada av det här.
Jag tror inte, jag vet.
Citera
Medlem
Skrämmande många som stödjer pedofili i den här tråden ser jag. Världen har sannerligen blivit galen. Om AFS är de enda som kommer att göra motstånd mot denna snuskiga utveckling så kommer de sannerligen att få min röst också.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Nej då, de har tvärtom läst på. En av deras viktigaste historiska inspirationskällor var tydlig med sin vurm för en propagandateknik som går ut på att berätta så stora lögner som möjligt för folket och därmed vinna över dem. "Die große Lüge" hette det visst på tyska, om jag inte missminner mig.

Ja, så kan det också vara. Propagandamaskinen är i full gång tillsammans med konspirationsmaskinen.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
En anledning är att det kan vara underhållande för barnen. Har ni frågat vad barnen tycker? Nej, det har ni inte. Barnen kanske uppskattar dessa sagostunder med drag queens. Men det bryr inte ni er om, eftersom ni vill själva bestämma vad barnen gillar och inte gillar. Så har vuxna agerat i alla tider eftersom vuxna har mer fördomar och är mer trångsynta än barn.
Om något barn inte säger att de gillar det så blir de antagligen psykiskt trakasserade av de PK-indoktrinerade dagisfröknarna.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-05-17 kl. 12:20.
Citera
2023-05-17, 12:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du snurrar ut i kosmos nu, men vad bra. Du har med all önskvärd tydlighet klargjort att sagostunderna såvitt känt inte har något sexuellt innehåll.

Nej, men som jag hela tiden sagt; det handlar om vinhorans vandel i andra sammanhang och att detta är en del av något större. Men, enkom att vinhoran och hans gelikar får uppträda inför barn är sexualiserande. Det är bara du/ni som inte vill inse detta... Detta spektakel sexualiserar det offentliga rummet då vinhorans liv utanför ex. bibliotekens sagostunder icke kan frikopplas från hans andra perversiteter, i andra sammanhang. Eller, i klartext; även Hitler hade sina goda sidor...
Citera
2023-05-17, 12:20
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Skrämmande många som stödjer pedofili i den här tråden ser jag. Världen har sannerligen blivit galen. Om AFS är de enda som kommer att göra motstånd mot denna snuskiga utveckling så kommer de sannerligen att få min röst också.
Det är tyvärr ännu fler i tråden som försöker smutskasta sina meningsmotståndare genom grundlösa beskyllningar om pedofili. Det skulle vara underhållande om tekniken inte vore så historiskt bekant.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om något barn inte säger att de gillar det så blir de antagligen psykiskt trakasserade av de PK-indoktrinerade dagisfröknarna.

Vilka bevis har du för det eller är det ännu en foliehattssanning?
Citera
Citat:
Varför tror du att barnen skadas av att en drag queen läser sagor för dem? Tänk om barnen gillar dessa sagostunder med drag queens?

Barn tar inte skada av företeelsen per se, det är politiserandet av det som är problemet imo.

I och med att man gör politik av något som i grunden handlar om vuxna människors rättigheter att få vara sig själva i det offentliga och drar in barn i det så överträder man en gräns.

Det finns inget skäl till att skola eller kommunal verksamhet politiseras.

Biblioteken är en plats för lärande. Vi som har en bakgrund i STEM vill döda er alla som stör biblioteken, en 4000-årig institution med erat tjafs om sex och kön.

Barn har rätt att växa upp i frihet från vuxna och deras skit.
Citera
2023-05-17, 12:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Du kanske observerat att du tillhör abnormen? De flesta har helt enkelt inga problem om en kille vill ha klänning. Inte heller har man problem med att ens barn blir toleranta.

Högern reagerade ungefär som du gör nu när kvinnor började bära byxor med.

Idioti och en usel halmgubbe - det är slika, perverterade element såsom du som är ett av de stora problemen i samhället. Ni går med på allt och sedan står ni där med byxorna nere och påstår att ni har varit naiva. Detta sker alltid med er "apologeter"...
Citera
2023-05-17, 12:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
.... samt filmar trots filmförbud, bryter därmed mot reglerna och blir därför utvisad ur lokalen. Den lilla detaljen råkade du glömma. Av rent förbiseende, förstår jag.

Det är mycket riktigt en detalj.

Att någon bryter mot filmförbud på en teater eller på en biograf är knappast en stor skandal, en förstasides-nyhet och ngt som en minister (!) uttalar sig om i ett normalt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in