Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtekukar
Inget bra ställe. Polisen och ambulansen har utryckningar dit dagligen.
Det lär vara mer utryckningar än någonsin dit nu tror jag. Dessutom går polisen runt däromkring och beter sig som rena skitstövlar, av oklara skäl. När ingen vill ha dom där.
Expertisen, som är runt överallt i Stockholm, säger att Magnus Ladulås är det absolut värsta stället i Stockholm. Jag tror dom. Jag har hört av fängelsestammisar att dom föredrar fängelse framför att bo där. Det är tragiskt eftersom gamla, sjuka, människor egentligen knappt vågar gå ut. Av det jag sett i, och kring, såna här ställen är jag beredd att hålla med. Den största boven i dramat lär vara extremt vidriga SHIS (
https://www.shis.se/) ("hyresvärd"?) som totalt skiter i allting, motarbetar i stort sett allt och Agendan är antagligen att få död på alla, eller vräka alla så dom kan tjäna förmodat kriminella pengar på att lyxrenovera alltsammans. VI får hoppas på att den extremt inkompetenta, och ointresserade, polisen sätter dit berörda personer på SHIS som bör få straff för det dom håller på med.
Inte att rekommendera för någon då det verkligen är seriöst livsfarligt, både för psyket och den fysiska hälsan däromkring. SHIS är väl bara glada om det skulle bli så att folk runt det där dödar varandra. Dom (SHIS) tänker antagligen väldigt kortsiktigt. För dom extremt luttrade som är uppväxta med, och kring, missbrukare och våld funkar det väl kortare perioder.
Det ska sägas att det finns extremt schyssta, roliga och trevliga, människor som bor där och rör sig däromrking. Generellt sett är folk väldigt schyssta tycker jag, men det är en allt svårare vardag för dom flesta. Det är antagligen SHIS som är det stora problemet. Dom vill inte ens hjälpa till. Människors psykiska hälsa blir ju därefter också. Det är förjävligt att SHIS ens kan få ha hand om det där. Husen ägs av Stockholmshem, såvitt jag vet.