Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Kontrakten var väl skrivna för länge sen innan kriget började.
Du har en poäng.
Surt att sitta där med en order på 25 Kinzhal-robotar till ett närmast astronomisk pris om man är i större behov av 100 robotar med en prislapp som passar den mindre plånboken. Hade man inte annulerat beställningen i stället? Det verkar orimligt att det fortfarande produceras Kinzhal under kriget. Anser jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alsson
Det kan ju också vara att man har gamla lager med elektronik för produktion av robotar men inte för stridsvagnar.
En annan förklaring är att man saknar reservdelar till den västerländska maskinpark som de är beroende av för att producera stridsvagnar.
Man är även helt beroende av produktionsutrustning från väst för att producera robotar, de kanske forfarande är i drift?
Ryssland sitter verkligen i skiten, rysskretinerna här i tråden förstår inte att Ryssland är helt beroende av västteknik för att producera vapen och ammunition.
Ja, jag vet inte. Det var en parallell jag gjorde. Det var ett exempel. Det är väl inte helt omöjligt kanske att ryska vapentillverkare producerar robotar, men om de gör det har jag svårt att förstå varför man skulle beställa den allra dyraste av dem alla.
Hur som helst: Det verkar ju inte som fabrikerna står stilla, men väl som att de tvingas snåla. Det kan naturligtvis bero på att vissa komponenter saknas numera.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
De har väl fabriker och maskiner för att tillverka dem. Bara för att de slutar att tillverka dem så kan de inte automatiskt tillverka andra robotar som kräver andra maskiner. De tillverkar nog så många de kan av alla typer samtidigt; de ena utesluter inte de andra.
Det förstår väl jag med, men låter det inte orimligt att man skulle tillverka Kinzhal om man har möjlighet att producera andra robotar...?
Antingen tillverkar man robotar, och då antagligen andra än Kinzhal, eller så gör man det inte.