Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-16, 16:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Den enda som inte fattar vad som skrivs är du.
Självklart vet jag att du antagligen har sett avsnittet, jag syftade på att han själv har pratat om det i TV.

Men du kan ju berätta om din morfars ardenner för 10 000de gången eller fortsätta med dina totalt meningslösa inlägg där du alltid konstaterar absolut ingenting istället för att försöka läxa upp folk om vad man får skriva om här.

Det var inte min morfar som hade ardenner - det var min farfar. Så det visar rätt tydligt att du ÄR en J***a Mupp som sitter och grottar ner dig i andra människors liv rätt uppenbart. För det du omskriver lär jag nog ha nämnt i en annat tråd dvs Farmen och inte här i Robinson, förrän du drar upp det. Helt klart visar du inte normalt beteende utan älskar att gräva i andras liv och dessutom gärna omnämna oss andra i den här tråden som om vi vore felnavlade, medan det är du själv som är det!
2023-05-16, 17:06
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Alltså seriöst!
.
.
.

Daniel ska vi inte tala om.. han blir bara mer och mer patetisk.

.
.
.

Nej, Daniel ska vi inte tala om.
Inte i den här tråden i alla fall
2023-05-16, 17:12
Medlem
Hur jag ser på deltagarna...

Camilla (Panda) - mys människa, god, ärlig och kämpar.

Lill-Dennis (Kackerlacka) - lömsk som försöker hitta någon att gruppera sig med men lyckas ändå inte tillräckligt.

Erik (Koala) - Godhjärtad om än lite naiv. Förlitar sig för mycket på att folk är ärliga... Det är trots allt Robinson.

Amanda (Surikat) - I grunden godhjärtad om än hon kan framstå som kaxig. Tror dock inte alls det är hennes avsikt utan hon är helt enkelt väldigt osvensk och vågar framhäva sina styrkor.

Camilla (Papigoja) - Likt en minion som hänger på andra. Är nog en skitsnackare ifall hon hänger med Pernilla.

Caroline (Fladdermus) - Hon finns men syns inte så mycket. Har fortfarande ingen uppfattning om vem hon är. Känns otroligt meningslös i sammanhanget förutom att hon är en del tjejpakten.

Oskar (Lama) - Är förmodligen en person som ofta är den som har mest kunskap om saker och ting. Klarar ej av den konkurrens som
Marcus ger honom. Otroligt störig när han alltid måste förklara saker och ting ex. om någon fisk. Det är en fisk, ok vi behöver inte veta fiskens familjeträd osv...

Pernilla (huggorm) - En av Robinsons mesta avskydda deltagare genom historien? Har inget emot att hugga någon i ryggen. Att sedan komma med personliga idiotförklaringar att Erik inte har vänner hemma... Nej lilla Pernilla, när du är hemma har inte du heller vänner men inte självvalt.

Sanna (varg) - Kämpar på och kan nog hugga ngn i tjejpakten i ryggen ifall hon behöver.

Sophie (bäver) - biter sig igenom motståndet med hjälp av andra. Nästan lika meningslös som Carro eller vad hon hette. Vi vet bara hur de är i sin tjejpakt, men vem f*n är dem som individer?

StorDennis (Björnen Balloo) -Gruppens clown som skämtar om allt för att dölja vem han är. Tror att han är den coole framför tjejpakten och vet att han inte vinner så han låter hellre tjejerna vinna så länge han kan fortfarande vara rolig inför dem.

Chris (snok) - Skitsnackare som inte riktigt vågar hugga ngn i ryggen. Falsk och meningslös i tävlingen då han likt StorDennis inte tävlar för att vinna utan för att en tjej ska vinna. Korkat.

Elin (mullvad) - Säkert en bra teamplayer men också den som kan vara störig och vilja lägga sig i allt. Kan man egentligen lita på henne?

Marcus (ren)- väldigt lugn och imponerar i tävlingar. Behandlar alla med respekt oavsett hur de behandlar honom. Den enda värdiga vinnaren i mina ögon men åkte ut.
2023-05-16, 17:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag ber om ursäkt på förhand för min fråga, för antar att det redan avhandlats här. Men jag har inte hängt i tråden och undrar således fortfarande.

Vad försörjer sig Marcus med på Påskön? (Jag gissar att han jobbar digitalt.) Har han sin familj där? Hur länge har han bott där?

Vore tacksam om någon vänlig själ kunde svara lite mer ingående på dessa frågor. Jag har själv flytt ifrån Sverige, och är intresserad av vad svenskar lever av i andra, mer avlägsna länder.
2023-05-16, 18:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Hur har ni fått reda på Dennis an förlorat vårdnaden om barnen? Trodde det var omöjligt i Sverige! Mycket spännande om det stämmer...
Skriver svaret i spoiler för säkerhets skull, för att inte reta upp känsliga trådparagrafryttare.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-05-16 kl. 18:17.
2023-05-16, 18:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Kommer man från en missbruksfamilj och man själv som vuxen har massa med skulder och blivit av med vårdnaden av sina barn så skulle jag gissa på att det är missbruksrelaterad, den sociala arvet har en tendens att gå från generation till generation. Man blir väl inte av med vårdnaden för småsaker.
Men det är såklart inte ett måste.
Jag skrev en del om det också i mitt inlägg om du läste hela; att han fortsatt i någon form av destruktivitet. Däremot kan man ju inte utgå från att det även handlar om missbruk/alkohol i hans fall.
2023-05-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Skriver svaret i spoiler för säkerhets skull, för att inte reta upp känsliga trådparagrafryttare.

Aha, jag ligger lite efter i tittandet.
2023-05-16, 18:48
Medlem
Rocinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag ber om ursäkt på förhand för min fråga, för antar att det redan avhandlats här. Men jag har inte hängt i tråden och undrar således fortfarande.

Vad försörjer sig Marcus med på Påskön? (Jag gissar att han jobbar digitalt.) Har han sin familj där? Hur länge har han bott där?

Vore tacksam om någon vänlig själ kunde svara lite mer ingående på dessa frågor. Jag har själv flytt ifrån Sverige, och är intresserad av vad svenskar lever av i andra, mer avlägsna länder.

Han är tourguide + programmerare + han säljer musik/merch från Påskön. På sin Facebook kan man se han lagt ut en del PHP-kod under åren, så mer specifikt är han webbutvecklare. Han har utvecklat en app som ska göra det enkelt för tourguider att planera sina tours. Ingen aning hur många tourguider som köpt hans bokningsprogram, men hans guider är rätt populära på ön.

Hans tour:
https://www.easterisland.travel/

Hans tourguide-bokningsprogram:
https://www.tourtask.com/

Hans bokningsprogram som gör det enkelt för tourguider att hålla koll på vilka tours de har inbokade är mestadels bara en massa Google formulär inbäddade i ett webbgränssnitt på hans webbplats. Ser inte så avancerat ut. Att han pratar om "automation" på framsidan av webbplatsen har inget med någon avancerad teknologi att göra, utan mer att tourguiderna får automatiska notiser när en kund bokat.

Hans musik/merch butik (+webbutik):
https://rapamusic.com/

Hans fru är en sångare/musiker därifrån som sjunger på deras eget språk. Han säljer bl.a. CD-skivor och annat med hennes musik.

Han lyckades flytta dit p.g.a. att han är gift med en från ön. Endast de som har rötterna i Påskön får bosätta sig & äga/hyra bostäder där. Utan hans fru som han träffade när han själv var och besökte ön, hade han aldrig kunnat flytta dit. Så vill man flytta till något land är det enklast att hitta någon som bor där och gifta sig med dem.
Senast redigerad av Rocinha 2023-05-16 kl. 18:58.
2023-05-16, 18:59
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocinha

Hans tour:
https://www.easterisland.travel/

Hans tourguide-bokningsprogram:
https://www.tourtask.com/

Hans företag har skapligt betyg på tripadvisor - 600st med 5 stjärnor i snitt betyg. Kunderna öser lovord över Marcus (med all rätt):
https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g1049073-d3812441-Reviews-Easter_Island_Travel-Hanga_Roa_Easter_Island.html
2023-05-16, 19:03
Medlem
Rocinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hans företag har skapligt betyg på tripadvisor - 600st med 5 stjärnor i snitt betyg. Kunderna öser lovord över Marcus (med all rätt):
https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g1049073-d3812441-Reviews-Easter_Island_Travel-Hanga_Roa_Easter_Island.html

Ja det är inte så konstigt egentligen. Finns knappt ett dussin tours på hela ön - och han är en av de som faktiskt kan flytande engelska. Han har gjort ett genidrag genom att gifta sig med en där. Det är väldigt dyrt att besöka ön - och de flesta passar på att ta en tour när man ändå är där. Det finns inte jättemycket att se på ön, jag antar han börjat tröttna på sina tours efter alla dessa år. Men om du kan engelska och har bra koll på ön, så är det svårt att inte få bra betyg. De flesta som åker dit vet redan vad som väntar dom. Men man märker han tröttnat på tours då han promotar sina andra bolag mer nu. Därför har han börjat satsa mer på sin musikbutik där (+webbshop) samt sitt bokningsprogram för tourguider den senaste tiden. Corona var väl också en riktigt dödsstöt för hans tours då det inte kom en enda turist in på över ett år. Han måste börja bredda sina inkomster.
Senast redigerad av Rocinha 2023-05-16 kl. 19:05.
2023-05-16, 19:27
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud

Jag går iaf inte in i tråden och läser inlägg från samma dag om jag inte sett dagens avsnitt eftersom jag vet att tråden är som den är.
Det jag reagerade över är att du spoilade vad som hänt i Gränslandet och inte i Robinson. En del kan inte se G förrän på söndag och de kanske inte tycker det är så kul att behöva vänta ända tills dess med kommentera kvällens R-avsnitt om just G spoilas fem dar i förväg.

Du vet ju hur man använder spoilertag så gör det.
2023-05-16, 19:35
Medlem
Lostworlds avatar
Dagens avsnitt + Gränslandet:

Senast redigerad av Lostworld 2023-05-16 kl. 19:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in