2023-05-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man behöver inte söka en fredlig lösning med en som vill stjäla ens mark och rikedomar. Jag vet inte varifrån du får dina saker. Varför ska man inte blanda in känslor?
Jag förstår att du kan sitta och skratta åt människor som lider utan att blanda in känslor. Men alla är inte som du, som verkar sakna både känslor, moral, rättskänsla.

Rent ärlig är jag sjukt less på den här leken. Ni försöker använda känslosås för att skapa opposition för att avsluta kriget på Rysslands villkor. Så ena gången säger du nej till känslosås, nästa pratar du bara känslosås om det vidriga kriget som vidriga människor i Ryssland har startat. Det finns fler än du som har varit här och kört med exakt samma argument. Ingen har ni omvänt. Bara textutfyllnad utan intellektuellt innehåll.

De ryska trollen är en del av den ryska krigföringen. Lyckligtvis visar det sig att de ryska krigsherrarnas krigföring är lika meningslöst och odugligt som ryssarnas fysiska krigföring. De ryska trollen vinner inga strider – de skapar dagligen ytterligare stöd för Ukraina – bra jobbat.

Här kan du läsa om DIIS-studien:

RUSSIAN HYBRID WARFARE
A study of disinformation

https://pure.diis.dk/ws/files/950041...2017_6_web.pdf
Citera
2023-05-16, 16:22
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Man hade kanske kunnat diskutera detta om han inte hade överdrivit till den grad att det hela bara blir löjligt.

9 Kinzhal-missiler!

Danylo Panasiuk
@panasiuk_mil
Air Force of Ukraine destroyed 9 Kh-47M2 "Kinzhal" missiles🤯

In total, 18 missiles were shot down during the night
https://twitter.com/panasiuk_mil/status/1658347909602000896?s=20

Men, men, han har väl sin trogna skara NAFO-troll att tala till antar jag.

Meanwhile:
Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation

The Ministry of Defence of the Russian Federation launched a combined attack with long-range precision-guided air- and sea-based weapons against the AFU units, as well as depots of ammunition, weapons and military equipment supplied by Western countries.

The goal of the attack has been reached. All the assigned targets have been neutralised.

U.S.-manufactured Patriot surface-to-air missile system has been struck by Kinnzhal hypersonic glide vehicle in Kiev.
https://eng.mil.ru/en/special_operation/news/more.htm?id=12467464@egNews
Citera
2023-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tycker att det är helt omöjligt att bilda sig en uppfattning om såna här missilkrig. Ukrotrollen säger att allt blev nedskjutet. Proryssarna säger att Patriot-systemet själv blev förstört. Vi kan inte observera mycket faktuellt.

Det man kan göra är att räkna Patriot-missiler för systemets skjutande blev filmat. 30 missiler a 5 m USD = 150 mUSD. Så mycket lär inte ryssarna ha avfyrat. Så ryssarna "vinner" i ekonomisk attrition, även i ett ukrainskt bull-scenarie där allt sköts ned. MEN de har en svagare produktionskapacitet själva, får man anta. Så det är som i mänskliga förluster i Donbass för Ukraina; 2:1 eller tom 3:1 skulle vara en "win" för Ukraina, men det är inte tillräckligt bra.

Sen får man räkna in att Patriot-systemen inte kan vara överallt. Så smällen nära Termopil i helgen är en konsekvens av att Ukraina inte kan täcka hela sitt land med Patriots.

Överlag fortsätter det att vara ett krig mellan peers, så som inflödet av vapen är baserat just nu, utifrån vad jag kan se. Ingen sida har övertag, så det är bara en mänsklig och ekonomisk köttkvarn.

Med all sannorlikhet så blev inte systemet utslaget då det består av 5 delar som är spridda ifrån varandra med någon kilometer. Känns också osannorlikt att man placerat två launchers brevid varandra men vi vet inte ännu. Vet inte var Ukraina har för annan förmåga som kan skjuta så mycket på så kort tid.
Senast redigerad av LortJohan 2023-05-16 kl. 16:29.
Citera
2023-05-16, 16:25
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Hur vet du att resurser saknas för att skicka ut er ryssråttor ur Ukraina?
Har du en seriös källa till ditt påstående?
Multipla!

Och jag är ganska säker på att det finns officiella ukrainska över hur mycket resurser man har även om jag tror de är överdrivna.
Citera
2023-05-16, 16:27
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Man hade kanske kunnat diskutera detta om han inte hade överdrivit till den grad att det hela bara blir löjligt.

9 Kinzhal-missiler!

Danylo Panasiuk
@panasiuk_mil
Air Force of Ukraine destroyed 9 Kh-47M2 "Kinzhal" missiles🤯

In total, 18 missiles were shot down during the night
https://twitter.com/panasiuk_mil/status/1658347909602000896?s=20

Men, men, han har väl sin trogna skara NAFO-troll att tala till antar jag.

Meanwhile:
Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation

The Ministry of Defence of the Russian Federation launched a combined attack with long-range precision-guided air- and sea-based weapons against the AFU units, as well as depots of ammunition, weapons and military equipment supplied by Western countries.

The goal of the attack has been reached. All the assigned targets have been neutralised.

U.S.-manufactured Patriot surface-to-air missile system has been struck by Kinnzhal hypersonic glide vehicle in Kiev.
https://eng.mil.ru/en/special_operation/news/more.htm?id=12467464@egNews
Det är ju bara att fatta att bägge sidor ljuger.

Ryssarna har inte lyckats förstöra varje Patriot system och alla SS-missiler trots sina påståenden.

Och Ukraina har inte skjutit ner varenda Kinzhal raket. Sanningen ligger någonstans mitt emellan.
Citera
2023-05-16, 16:28
Medlem
R.I.P. Patriot antar jag :/
Även en massa pro-Ukrainska bloggare som säger att Patriot blev pulveriserat.
Ukraina och USA lär ju aldrig medge det.
Citera
2023-05-16, 16:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Mycket snack från somliga om att Nato inte hållit sitt ord om expansion etc. Märkligt att inte samma människor känner till att Stalin lovade fria demokratiska val i Polen, Tjeckoslovakien, Rumänien, Ungern och Bulgarien efter andra världskriget.

Hur gick det med det löftet?

Det gick dåligt. Men det spelar ingen roll. Ryssland kan ändå känna sig hotade av att Nato (eller kanske snarare USA) inte hållit sitt ord. Bara för att någon själv beter sig illa betyder inte att alla andra beter sig väl mot honom. Snarare tvärtom, eller hur? Ryssarna är rädda för östeuropeisk revanschism.
Citera
2023-05-16, 16:34
Medlem
Så ett Patriotsystem kanske blev förstört. Åh nej, det måste betyda att inga andra Patriots fungerar. Alla Himars blev nedskjutna, 300% av dem, innan de ens hunnit fyra av en enda salva. Ryssarna prickade en ammo-depå. vad hemsk, Ukraina kan inte skjuta något mer. De lyckas alltså till slut verkligen träffa något av värde efter att ha förlorat 10-falt mer själva. Ja, det kanske är det som är rysk version av framgång.
Citera
2023-05-16, 16:34
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
R.I.P. Patriot antar jag :/
Även en massa pro-Ukrainska bloggare som säger att Patriot blev pulveriserat.
Ukraina och USA lär ju aldrig medge det.

Genom att posta 1 års gamla bilder där ngt oklart brinner? Verkar vara en taktik fr Ukrainas sida - låta ryZZidioter tro att de "träffade" ngt genom att sprida desinformation om "träffar" och fejkbilder även med hjälp av egna kanaler.
Citera
2023-05-16, 16:35
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Problemet uppstod ju i och med att de blev de facto-medlemmar/garderobsmedlemmar/"halv-medlemmar". Jag tror det var träning av soldater och militärt stöd som blev droppen, samt att Ukraina började alliera sig med militärallianser med t ex Storbrittanien och Polen ( https://en.wikipedia.org/wiki/British%E2%80%93Polish%E2%80%93Ukrainian_trilatera l_pact )* . Utvecklingen var ju tydlig, och den visar ju på ett problem för ryssen. Låt oss säga att Ukraina inte går med i Nato. Men vad är skillnaden på att gå med i Nato och på att gå med i 30 biliterala allianser mellan Ukraina och Nato land 1, Ukraina och Nato-land 2, etc.?

* Denna är rätt oskyldig.

Med den retoriken så borde det varit legitimt för USA att invadera Kanada som har militära övningar tillsammans med Kinas armé på Kanadensisk mark.

https://www.canada.ca/en/department-national-defence/corporate/reports-publications/proactive-disclosure/secd-state-of-caf-19-april-2021/reference-material/military-exercises-with-people-liberation-army.html
Citera
2023-05-16, 16:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ukraina blev idag ny medlem i Natos samarbete inom "Cyber Defence". Ännu ett steg på vägen till fullt medlemskap i Nato för Ukraina.

https://twitter.com/UKRinNATO/status/1658477848632627202
Citera
2023-05-16, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Multipla!

Och jag är ganska säker på att det finns officiella ukrainska över hur mycket resurser man har även om jag tror de är överdrivna.

Kläm fram med källorna då.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in