Citat:
ADHD-mottagningen i Stockholm. Jag anser att man är stenhård när samtliga patienter (oavsett om de har en historia av droganvändning) måste lämna bevakade tester för att ens få läkemedel utskrivet. Det känns väldigt överdrivet att ställa som krav.
Det är inget jag behöver göra på mottagningen hemma.
Det är inget jag behöver göra på mottagningen hemma.
Och det får de inte kräva. Har väl socialstyrelsen slagit fast flertalet gånger.
Citat:
nu har jag haft Elvanse i 9 dagar. jag började med 30mg första två dagarna, jag hörde av mig till läkaren och sa att det gick ur för snabbt (ca 8-9h) så jag fick en lunchdos (20mg) att fylla på med. Jag tar min första 08 oavsett dag, sen tar jag min andra vid 2 tiden ungefär. effekten är ur ungefär 22:00, men jag kan för mitt liv inte sova, det är omöjligt, jag har fått sova varannan natt ungefär. och att öka dosen verkar inte heller funka, jag tog 50mg en morgon, tanken var att det kanske kunde hålla hela dagen och jag slapp fylla på. Det funkade inte, jag blev så jävla påtänd och vart nästan apatisk hela dagen.
Jag har läst runt lite om Attentin och att man kan använda dom för att fylla på vid lunch och framåt under dagen. Jag går på en privat klinik online och tror att jag skulle kunna få det utskrivet utan problem, men känns meckigt att kasta i sig piller hela dagarna.
Ni som har den kombinationen, hur funkar det för er?
jag går även i tankarna att fokusera på sömnbiten istället, kanske melatonin eller någon light sömnmedicin, vad tror ni skulle bli bäst?
Edit: En annan sak jag märkt av med min Elvanse är att jag är ta mig fan hungrig hela tiden, ungefär var 3e timme. Att tappa aptiten ska vara vanligt, men det här har jag inte hittat något om på nätet. är det fler av er som blir hungriga?
Jag har läst runt lite om Attentin och att man kan använda dom för att fylla på vid lunch och framåt under dagen. Jag går på en privat klinik online och tror att jag skulle kunna få det utskrivet utan problem, men känns meckigt att kasta i sig piller hela dagarna.
Ni som har den kombinationen, hur funkar det för er?
jag går även i tankarna att fokusera på sömnbiten istället, kanske melatonin eller någon light sömnmedicin, vad tror ni skulle bli bäst?
Edit: En annan sak jag märkt av med min Elvanse är att jag är ta mig fan hungrig hela tiden, ungefär var 3e timme. Att tappa aptiten ska vara vanligt, men det här har jag inte hittat något om på nätet. är det fler av er som blir hungriga?
Det är för tidigt. Inte konstigt att du har problem med sömnen nio dagar in. Anser också att du inte kan göra en rättvis bedömning av effekten heller förens du kan sova ordentligt. Bara att härda ut.
Träffade läkaren igår. Kanonläkare. Lyssnade på mig och fattade situationen. Står nu totalt på 110mg. Ska se vad som funkar bäst, om det är 80/30 eller 50/30/30. Vet att det bästa är 80/30/30 men provar såhär så får jag se om det funkar bättre.
Gällande Melatonin så har jag aldrig haft det utskrivet. Grabben har det utskrivet tillsammans med sin medicin och har provat allt från 2mg till 10mg en timme innan sänggående men gör ingen skillnad. Tar magnesium och zink innan istället. Funkar kanon. Funkar dock bra för han.