Citat:
Ger elvanse till 100% utslag amfetamin på urinprov eller finns det fall där det varit negativt trots intag av elvanse?
Jag självmedicinerar (vet skit dumt) med 25-50 mg elvanse om dagen. Halv kapsel på morgonen och vissa eftermiddagar en halv kapsel igen. Så det handlar inte om några höga doser. Jag tog en halv kapsel, 25 mg idag vid kl 13 senast.
Ska på en första bedömning på psykiatrin imorgon, alltså jag har inte fått en utredning än utan ska bara träffa psykolog och gå igenom mina svårigheter imorgon. Kommer jag få pissa? finns det chans att det visar negativt? Är jag körd om det visar positivt och aldrig kommer kunna få elvanse utskrivet?
Jag varken dricker alkohol eller har tagit andra droger utan det är enbart elvanse för att klara av att jobba.
Jag självmedicinerar (vet skit dumt) med 25-50 mg elvanse om dagen. Halv kapsel på morgonen och vissa eftermiddagar en halv kapsel igen. Så det handlar inte om några höga doser. Jag tog en halv kapsel, 25 mg idag vid kl 13 senast.
Ska på en första bedömning på psykiatrin imorgon, alltså jag har inte fått en utredning än utan ska bara träffa psykolog och gå igenom mina svårigheter imorgon. Kommer jag få pissa? finns det chans att det visar negativt? Är jag körd om det visar positivt och aldrig kommer kunna få elvanse utskrivet?
Jag varken dricker alkohol eller har tagit andra droger utan det är enbart elvanse för att klara av att jobba.
Om du får lämna urinprov imorgon så kommer det med största sannolikhet att ge utslag på amfetamin. Men få inte panik för det, det är inte världens undergång. Mitt råd är att du säger som det är i så fall, att du använt det som en självmedicinering. Försök föra en ärlig dialog det här första mötet med psykologen, då tror jag det blir bäst för dig.
Att du aldrig någonsin skulle få elvanse bara för att du lämnar ett positivt prov låter inte sannolikt. Dock tror jag inte dom kommer gå vidare i en utredning så länge som du lämnar positiva prover.
Men det verkar vara så olika på olika ställen, nån läste jag var tvungen att lämna drogtester i några månader innan den fick påbörja medicinering. Så det är inte helt enkelt att svara på vad konsekvenserna blir av ett positivt drogtest, det beror ju på i vilken fas man är i men till exempel för dig kan jag tänka mig att en första konsekvens är att du får vänta med utredningen tills du kan visa rena prover. En andra konsekvens är att du kanske kommer behöva lämna prover regelbundet under utredningens gång och sedan också under tiden som medicin sätts in, och sedan också även efteråt.
Men att det skulle vara helt kört för dig kan du släppa, fokusera nu istället på att sluta med elvansen så du kan göra utredningen, om det blir någon dvs.
Hoppas det går bra för dig.