2023-05-16, 12:30
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Uppdatering Artemovsk/Bakhmut. Ukraina retirerar från staden.
Nu är det verkligen slut vilken timme/dag som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=pl-eDWoMv30
DENNA GÅNGEN FALLER BAKHMUT, KAMRAT! Pinkie promise!

Snark...
Citera
2023-05-16, 12:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, relevant. Jag betvivlar egentligen inte att Patriot tar det mesta, men det vore ändå intressant att veta hur man får reda på vad det är ryssarna skjuter. Jag misstänker att de inte använder Kinzhal. Priset avskräcker och andra robotar och raketer fyller samma funktion.

Ryssarna använder allt som de producerar. D.v.s de har inget lager kvar, de använder det som kommer ut från fabrikerna.
Citera
2023-05-16, 12:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
DENNA GÅNGEN FALLER BAKHMUT, KAMRAT! Pinkie promise!

Snark...
Ja, vilket år som helst nu så faller Bakhmut
Citera
2023-05-16, 12:33
Medlem
Citat:

Du är bara patetisk nu. Lägg ner
Citera
2023-05-16, 12:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Om det stämmer att sex Kinzhal sköts ned är Patriot världens bästa luftförsvar. Israels "Iron Dome" hyllas ofta men missar regelbundet palestinska hemmabyggen som rör sig i typ 100 km/h. Just sayin'.
Med tanke på att ett Patriotbatteri kostar 20ggr mer och varje missil kostar 100ggr mer så borde det vara jävligt självklart att Patriot är ett bättre system.

Annars är det överprisat.
Citera
2023-05-16, 12:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ja, relevant. Jag betvivlar egentligen inte att Patriot tar det mesta, men det vore ändå intressant att veta hur man får reda på vad det är ryssarna skjuter. Jag misstänker att de inte använder Kinzhal. Priset avskräcker och andra robotar och raketer fyller samma funktion.
Dom ser väl på flygmönstret. Just Kinzhal är mycket snabbare än andra missiler som ryssarna förfogar över. Dom har en betydligt högre bana och flyger på hög höjd där luftmotståndet är litet.
Citera
2023-05-16, 12:36
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Seriös fråga apropå nattens robotattacker: hur kan man veta vad ryssarna avfyrade?

Om det stämmer att sex Kinzhal sköts ned är Patriot världens bästa luftförsvar. Israels "Iron Dome" hyllas ofta men missar regelbundet palestinska hemmabyggen som rör sig i typ 100 km/h. Just sayin'.
Iron Dome är flera lager. Men det vi bukar se är delen som designats för att bekämpa vad som i princip är raketartilleri. Jag har inte sett någon sida bekämpa sådant med någon större framgång. Ukraina kan inte försvara hela landet med samma intensitet som Israel gör.

Största problemet med Iron Dome är att robotarna i försvaret är mycket dyrare än anfallande raketer.
Citera
2023-05-16, 12:38
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Fuck!!!

Dagens rapport om döda imperialister landar på 199 980 st. 20 alkisar från milstolpen 200k. Jaja, vi får fira imorgon tillsammans med Norge på deras nationaldag.
Citera
2023-05-16, 12:39
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
En sak har jag lärt mig under det här kriget, det är att ryssar ljuger konsekvent. Det är något som genomsyrar hela samhället. Då måste du förklara hur du menar att det de säger är sant. För deras agerande visar att det inte är det.
Då är frågan, ska man gå efter vad de gör eller efter vad de säger. Går man efter vad de gör, är allt de säger lögner.
Men begriper du inte vad krig går ut på?

War is simply the continuation of political intercourse with the addition of other means.
Citera
2023-05-16, 12:40
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja dåliga ryska fejkvideos brukar ju alltid dyka upp då det går dåligt för ryssen.

Deras egen Bagdad Bob brukar ju vara snabbt ut och vända på det som hänt 180 grader.
I det här fallet var det tydligen flera av Kievs bevakningskameror som filmat händelsen.
Citera
2023-05-16, 12:40
Medlem
Citat:

Ja, det kan finnas anledning till att Ukraina drar sig ur nu. Gissa vilken.
Citera
2023-05-16, 12:42
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Med tanke på att ett Patriotbatteri kostar 20ggr mer och varje missil kostar 100ggr mer så borde det vara jävligt självklart att Patriot är ett bättre system.

Annars är det överprisat.
Beror på vilken robot du menar. Patriot använder flera batterier med olika robotar beroende på mål.

Det bästa med Patriot verkar inte vara de enskilda komponenterna som radar eller robotar utan förmågan att integrera många olika system för att ge en helhetsbild. Då kan man använda rätt vapen mot rätt mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in