2023-04-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vilket var precis vad jag menade när någon skrev att det var ”enorma mängder piller” han fått utskrivet, bla tramadol.
Tramadol för en heroinet gör troligtvis nada..
Tror knappt en blir frisk av det?
Att trycka i sig runt grammet har jag iofs varit med om att folk gör, men dom har inte mått bättre för det.
Kramprisk föreligger alltid (inte bara på doser över 400mg).

Samma om det nu var OxyContin, kan vara att farsan skrev ut lägre mg just för att det inte skulle se ”skumt” ut.
Svårt att försvara en förskrivning på hundratals 80mg till någon som inte är döende direkt (som den andra läkaren gjorde som togs i Sthlm).

För att ”bli frisk” räcker det ju inte med en 2-3 tabletter av dessa.
Är det ex 5-10mg så krävs det en hel del av dessa, och man kommer snabbt upp i större antal.

Så tack för att du förklarade det betydligt bättre än vad jag lyckades med ..

Edit; har ff inte läst FUP än, utan endast tråd/artiklar i media.

Folk tror att dom som går på heroin helt avdankade och halvsovandes på mcdonalds..

Jag brukade börja min dag med 0.6g som åkte rakt in i venen och gick till jobbet varje dag och ingen märkte något, sen fyllde jag på en gång till efter några timmar för att hålla mig "frisk"

3 är senare när polis osv uppdagades allt och sanningen kom fram

Men i verkligheten är det svårt att se vem som är heroinist för när man kommit till ett visst stadie handlar det enbart om att bli frisk - inte påtänd som på t.ex tjack

Detta fenomen är nog svårt för folk att förstå om man inte varit nära någon som går på giftet dagligen
Mvh
Citera
2023-04-13, 14:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja men det här går väl knappast emot något jag påstått? Hans inkomster var större än hans regelbundna (dvs inte inklusive narkotika) utgifter.

Jag menar ju att han hade tillräckligt med pengar för att kunna köpa såna här mängder för eget bruk, åtminstone till en början, sen fick han sälja sin bil och hon tigga pengar från släktingar osv. Jag tycker inte personligen att det finns något som tyder på att de ägnat sig åt försäljning. Mer än den stora mängden i sig alltså, som för all del antyder den möjligheten, men det är ju faktiskt möjligt att köpa såna mängder till sig själv också.

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det stod i FUP, men som jag förstod det fanns det en anledning till att de köpte den stora mängden. Det var som jag minns att de hade åkt på abstinens ett antal ggr när varorna tagit slut. För att undvika det så köpte han den stora mängden så att de inte behövde tänka på att heroinet skulle ta slut.
De fick ju dessutom ett bättre pris när de köpte den mängden och den skulle ju räcka ett bra tag. Så förstod jag det..
Att de skulle ägna sig åt försäljning tänkte jag inte på ens. Det fanns absolut inget som tydde på det.
Jag fick den uppfattningen att de ville ha så lite kontakt med andra "knarkare" som möjligt då det var riskabelt. Köpa mycket, ha hemma och inga onödiga kontakter. Så förstod jag det.
Citera
2023-04-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backabuse
Enligt Fup har han handlat stora mängder av ett par på Ryttaregatan i Malmö. Någon som vet något om dem?
Syns att hans tjej verkar hamna i klistret när det uppenbart är Like som är langaren. Han blev ju inte ens förhörd vad jag förstår av FUPen. Vad jag hört är det han som ligger bakom kontot Tomek93 på flugsvamp.
Citera
2023-04-20, 10:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Folk tror att dom som går på heroin helt avdankade och halvsovandes på mcdonalds..

Jag brukade börja min dag med 0.6g som åkte rakt in i venen och gick till jobbet varje dag och ingen märkte något, sen fyllde jag på en gång till efter några timmar för att hålla mig "frisk"

Men i verkligheten är det svårt att se vem som är heroinist för när man kommit till ett visst stadie handlar det enbart om att bli frisk - inte påtänd som på t.ex tjack

Detta fenomen är nog svårt för folk att förstå om man inte varit nära någon som går på giftet dagligen
Mvh

Nu håller jag på att läsa FUP, och är precis vid pappans förskrivningar.
Det han har skrivit ut till Allan (smärtstillande) är alltså inte ren OxyContin utan;

• Targiniq 20/10mg 98st vid 4 tillfälle
• Oxycodone/Naloxon 20/10mg 98st vid 3 tillfälle
• Ketogan 10/50 10st vid 3 tillfälle

Under perioden 2020-11-01 t.o.m. 2022-11-11

Är man fysiskt beroende av OxyContin sedan tidigare så funkar inte varesig Targiniq eller O/N att bli påverkad av.
Dessa framkallar istället en akut abstinens, och det är att jämföra som helvetet ungefär.

Är man inte fysiskt beroende är dom fortfarande otroligt svåra att bli påverkad öht på.
På dessa recepten som han får sporadiskt har han alltså inte kunnat ”rå-punda”.
Det är nämligen inga större mängder sett, varken till antal eller mg/tablett.

Det han har fått mest på recept är benzo vilket det står;
”..Allan Dagstan har hämtat ut totalt 800 tabletter, lugnande medicin under perioden 220107-221029.
Samtliga recept är förskrivna av Khaled Dagstan, läkare , pappa till Allan Dagstan..”

Edit:
Enligt vad han själv uppger till polisen äter han dagligen;
Oxycodone 10mg, 2st vid behov. Max 4st/dag.
OxyNorm 5mg, 1st vid behov. Max 2st/dag.
Stesolid 5mg, 1st vid behov. Max 2st/dag.
Zolpidem 10mg, 1st vid behov till natten.

Minus Stessen så är det ändå mindre dos än vad jag står på dagligen sedan x antal år.
Då varesig OxyContin eller OxyNorm inte finns i hans läkemedelslista under ”uthämtade läkemedel” så antingen
1. ljuger han
2. köper svart (och varför skulle en läkare behöva göra det?)

Avtändningen/abstinensen han får inne på häktet kommer mest troligt från heroinet.
Senast redigerad av MissDecibella 2023-04-20 kl. 11:01.
Citera
2023-04-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nu håller jag på att läsa FUP, och är precis vid pappans förskrivningar.
Det han har skrivit ut till Allan (smärtstillande) är alltså inte ren OxyContin utan;

• Targiniq 20/10mg 98st vid 4 tillfälle
• Oxycodone/Naloxon 20/10mg 98st vid 3 tillfälle
• Ketogan 10/50 10st vid 3 tillfälle

Under perioden 2020-11-01 t.o.m. 2022-11-11

Är man fysiskt beroende av OxyContin sedan tidigare så funkar inte varesig Targiniq eller O/N att bli påverkad av.
Dessa framkallar istället en akut abstinens, och det är att jämföra som helvetet ungefär.

Är man inte fysiskt beroende är dom fortfarande otroligt svåra att bli påverkad öht på.
På dessa recepten som han får sporadiskt har han alltså inte kunnat ”rå-punda”.
Det är nämligen inga större mängder sett, varken till antal eller mg/tablett.

Det han har fått mest på recept är benzo vilket det står;
”..Allan Dagstan har hämtat ut totalt 800 tabletter, lugnande medicin under perioden 220107-221029.
Samtliga recept är förskrivna av Khaled Dagstan, läkare , pappa till Allan Dagstan..”

Edit:
Enligt vad han själv uppger till polisen äter han dagligen;
Oxycodone 10mg, 2st vid behov. Max 4st/dag.
OxyNorm 5mg, 1st vid behov. Max 2st/dag.
Stesolid 5mg, 1st vid behov. Max 2st/dag.
Zolpidem 10mg, 1st vid behov till natten.

Minus Stessen så är det ändå mindre dos än vad jag står på dagligen sedan x antal år.
Då varesig OxyContin eller OxyNorm inte finns i hans läkemedelslista under ”uthämtade läkemedel” så antingen
1. ljuger han
2. köper svart (och varför skulle en läkare behöva göra det?)

Avtändningen/abstinensen han får inne på häktet kommer mest troligt från heroinet.

Du har tyvärr delvis fel där, naloxone har i princip 0 upptagningsförmåga om man tar tabletterna oralt, utan användas enbart för att motverka IV missbruk, naloxone "blockerar" inte opiater, dom kickar av dom från receptorerna under en kort stund (ca 10 min), tar du t.ex en överdos heroin och får naloxone kommer du vakna till för att sedan sakta somna in igen efter 10-15 min.

Tabletterna han får är i relativt små doser och går definitivt att "punda på" åtminstone några dagar tills toleransen blivit såpass hög att inte ens hela paketet skulle ge någon effekt, och det är antagligen så hans missbruk har börjat, med dom tabletterna för att sedan övergå till heroin för att det är starkare och biter på samma receptorer

Oavsett om man är beroende av morfin, oxy eller heroin så är man bara hög den första tiden (veckor/månader) sedan övergår missbruk till att enbart bli frisk, man blir alltså ytterst sällan hög på opiater då kroppen vant sig vid dom samtidigt som du behöver dom för att klara vardagen.
Citera
2023-04-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus

Mvh

Vad arbetade du med?
Citera
2023-04-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad arbetade du med?

Inom transportbranchen.
Citera
2023-05-03, 15:54
Medlem
drmaximusens avatar
O där dog tråden...
Citera
2023-05-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
O där dog tråden...
Ja är väl rätt utvattnat
Citera
2023-05-06, 22:24
Medlem
Nästa inlägg lär ju bli när det kommer information hur det blir med läkarlegitimationen här i Sverige och därefter när vi ser att han ansökt om leg i något annat land och jobbar efter han blivit släppt.
Citera
2023-05-06, 22:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tterniklas
Nästa inlägg lär ju bli när det kommer information hur det blir med läkarlegitimationen här i Sverige och därefter när vi ser att han ansökt om leg i något annat land och jobbar efter han blivit släppt.
Han har en lång tuff och snårig väg framför sig, men jag hoppas att både han och jäntan kommer på köl igen. Han som läkare och hon som något annat samhällsnyttigt.
Citera
2023-05-16, 12:05
Medlem
BoISarens avatar
Den här berättelsen handlar om en rättsskandal.
En kvinna dömdes mot sitt nekande till två års fängelse för grov misshandel.
Åklagaren hemlighöll för henne att läkaren vars berättelse avgjorde utgången misstänktes för grovt narkotikabrott.
Bisarrt nog vittnade han från en cell i häktet
[...]
Det skulle senare visa sig finnas en förklaring till att kirurgen aldrig dök upp till den första förhandlingen och att han vittnade via länk i den andra.
Han satt nämligen häktad, misstänkt för grovt narkotikabrott. Heroin för 100 000 kronor hemma. Brott han senare skulle dömas till tre år och nio månaders fängelse för.
Absurt nog hölls förhöret med honom i hovrätten på länk från ett av Kriminalvårdens häkten.

Det här är en historia som har väckt uppmärksamhet i såväl lokaltidningar som i medicinsk branschpress.
Läkaren missbrukade heroin och kokain dagligen och hade en flickvän som då och då dök upp med droger då han hade jour.
Det verkar som att han var påtänd på jobbet. I mannens mobil hittades en film i vilken han petar i sig droger på en av sjukhusets toaletter.

Och på en annan toabild har han en crackpipa i munnen samtidigt som han blir avsugen av sin flickvän
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xgb6G8/cantwell-lakaren-fick-vittna-i-hemlighet-fran-hakte-en-rattsskandal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in