Citat:
Vilket var precis vad jag menade när någon skrev att det var ”enorma mängder piller” han fått utskrivet, bla tramadol.
Tramadol för en heroinet gör troligtvis nada..
Tror knappt en blir frisk av det?
Att trycka i sig runt grammet har jag iofs varit med om att folk gör, men dom har inte mått bättre för det.
Kramprisk föreligger alltid (inte bara på doser över 400mg).
Samma om det nu var OxyContin, kan vara att farsan skrev ut lägre mg just för att det inte skulle se ”skumt” ut.
Svårt att försvara en förskrivning på hundratals 80mg till någon som inte är döende direkt (som den andra läkaren gjorde som togs i Sthlm).
För att ”bli frisk” räcker det ju inte med en 2-3 tabletter av dessa.
Är det ex 5-10mg så krävs det en hel del av dessa, och man kommer snabbt upp i större antal.
Så tack för att du förklarade det betydligt bättre än vad jag lyckades med
..
Edit; har ff inte läst FUP än, utan endast tråd/artiklar i media.
Tramadol för en heroinet gör troligtvis nada..
Tror knappt en blir frisk av det?
Att trycka i sig runt grammet har jag iofs varit med om att folk gör, men dom har inte mått bättre för det.
Kramprisk föreligger alltid (inte bara på doser över 400mg).
Samma om det nu var OxyContin, kan vara att farsan skrev ut lägre mg just för att det inte skulle se ”skumt” ut.
Svårt att försvara en förskrivning på hundratals 80mg till någon som inte är döende direkt (som den andra läkaren gjorde som togs i Sthlm).
För att ”bli frisk” räcker det ju inte med en 2-3 tabletter av dessa.
Är det ex 5-10mg så krävs det en hel del av dessa, och man kommer snabbt upp i större antal.
Så tack för att du förklarade det betydligt bättre än vad jag lyckades med
.. Edit; har ff inte läst FUP än, utan endast tråd/artiklar i media.
Folk tror att dom som går på heroin helt avdankade och halvsovandes på mcdonalds..
Jag brukade börja min dag med 0.6g som åkte rakt in i venen och gick till jobbet varje dag och ingen märkte något, sen fyllde jag på en gång till efter några timmar för att hålla mig "frisk"
3 är senare när polis osv uppdagades allt och sanningen kom fram
Men i verkligheten är det svårt att se vem som är heroinist för när man kommit till ett visst stadie handlar det enbart om att bli frisk - inte påtänd som på t.ex tjack
Detta fenomen är nog svårt för folk att förstå om man inte varit nära någon som går på giftet dagligen
Mvh