2023-05-16, 10:18
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dahlbergs dundertabbe kommer att leva vidare i oändligheten hahaha.

Han & Dovin borde gå i terapi tillsammans

Det enda jag tänkte var skönt för Dovin med lite kamratskap. Svårt att avgöra vilken jag tycker är störst tavla faktiskt, men lutar nog åt gårdagen ändå.
Citera
2023-05-16, 10:23
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det enda jag tänkte var skönt för Dovin med lite kamratskap. Svårt att avgöra vilken jag tycker är störst tavla faktiskt, men lutar nog åt gårdagen ändå.

Dahlbergs känns ju värre pga blåvitts situation, motståndet och platsen. Man leder mot AIK på deras hemmaplan....sen gör han så
Citera
2023-05-16, 10:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
AIK är ju i stort sett anledningen till att man som blåvit inte är mer upprörd över hur det ser ut. Trots våran starka rivalitet så är vi ändå bröder i misär just nu

Är väl såhär det känns på AA/NA möten kan jag tänka mig. "Jag är iaf inte ensam"
Så är det även om jag tror ni till skillnad från oss hunnit bli tillräckligt inkörda i anus för att det ska sluta göra ont. Ni kan ju dessutom skylla på er taskiga ekonomi. Vi förväntar oss fortfarande ett vinnande lag men det tycks ju vara helt jävla omöjligt att få oavsett hur mycket jävla deg vi kastar på spelare. Fisk eller fågel tycks avgöras helt och hållet på vad akademin lyckas lyfta upp i truppen.
Citera
2023-05-16, 10:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Så är det även om jag tror ni till skillnad från oss hunnit bli tillräckligt inkörda i anus för att det ska sluta göra ont. Ni kan ju dessutom skylla på er taskiga ekonomi. Vi förväntar oss fortfarande ett vinnande lag men det tycks ju vara helt jävla omöjligt att få oavsett hur mycket jävla deg vi kastar på spelare. Fisk eller fågel tycks avgöras helt och hållet på vad akademin lyckas lyfta upp i truppen.

Jo vi går ju inte in i varje säsong med hopp direkt haha
Citera
2023-05-16, 10:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

Inte kul för Svensson att bli utsedd till självmålare efter det där, inte mycket han kan göra åt det. Men nånstans kan jag ändå förstå varför sånt där händer, det går fort, spelarna rör sig i både djup- och sidled, Dahlberg blir stressad. Klantigt ändå, javisst. Men Dovins tabbe är ju helt obegriplig när han ohotad bara går bort från bollen och låter motståndaren rulla in den. Bisarrt. Inget självmål, men större bjudning är svår att hitta.
Citera
2023-05-16, 11:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte kul för Svensson att bli utsedd till självmålare efter det där, inte mycket han kan göra åt det. Men nånstans kan jag ändå förstå varför sånt där händer, det går fort, spelarna rör sig i både djup- och sidled, Dahlberg blir stressad. Klantigt ändå, javisst. Men Dovins tabbe är ju helt obegriplig när han ohotad bara går bort från bollen och låter motståndaren rulla in den. Bisarrt. Inget självmål, men större bjudning är svår att hitta.

Nä det är inte Gurras fel på något sätt.
Citera
2023-05-16, 13:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Nä det är inte Gurras fel på något sätt.

En sak är iaf säker skulle AIK och Blåvitt åka ner i superettan skulle det bli den hetaste superettan på många år.
Citera
2023-05-16, 13:10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
En sak är iaf säker skulle AIK och Blåvitt åka ner i superettan skulle det bli den hetaste superettan på många år.

Haha sant, men det skulle ändå vara för jävligt först och främst
Citera
2023-05-16, 13:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
"Svensson och Dahlberg är Allsvenskans motsvarighet på de Gea och Maguire"

Förövrigt kul hur Solna alltid gör dåliga säsonger med Tihi i laget.

Svensson gjorde ett gott intryck som mittback igår. Lugn, resolut och precis.

Knappast hans fel att bollen hamnade så tokigt ...

Känner betydligt mer hopp för IFK Göteborg ändå. En mix av rutin, ungdomlig energi och hunger.

Något etablerat namn till, så ... De borde klättra i tabellen.

AIK däremot. Är det inte lite för många chanserade champagne-lirare nu som förväntas ta på sig blåstället i över 20 matcher. Hur tas denna insikt emot på massagebänken och/eller i jacuzzin?

Är tränaren verkligen lagets stora problem? På AIK-forumet skriver signaturen Dunderborstaren: "Brännan är den mest brända vi haft på tränarsidan sedan Dusan Uhrin." Ny tränare, alltså ... Blixtar och dunder, magiska under?

Man undrar litegrann: Vem är ansvarig för alla dessa värvningar?
Citera
2023-05-16, 13:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Haha sant, men det skulle ändå vara för jävligt först och främst

Ja vore ironiskt också om ni åker och GAIS går upp när man längtat efter få se ett äkta Göteborgs derby igen. All respekt Trazke….
Citera
2023-05-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
"Svensson och Dahlberg är Allsvenskans motsvarighet på de Gea och Maguire"

Förövrigt kul hur Solna alltid gör dåliga säsonger med Tihi i laget.

Gurra har inte varit dålig som mittback, Dahlbergs spel med fötterna jämfört med Hahn är det dock oändlig skillnad på, herregud.
Citera
2023-05-16, 16:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja vore ironiskt också om ni åker och GAIS går upp när man längtat efter få se ett äkta Göteborgs derby igen. All respekt Trazke….

Ja fyfan vilken tanke....

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Gurra har inte varit dålig som mittback, Dahlbergs spel med fötterna jämfört med Hahn är det dock oändlig skillnad på, herregud.

Varför beter sig så många experter och även blåvita poddare som att det är så nytt och spännande att Gurra spelar mittback? Han har gjort det massa gånger i just blåvitt innan. Dock skall det sägas att det i regel varit sämre insatser än denna gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in