2023-05-15, 22:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du borde dock hålla låg profil efter igår
Starkt av er att kliva upp ovanför kvalstrecket.
Citera
2023-05-15, 22:26
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Hoppas inte Hugo lämnar för Dortmund, kommer inte få spela ett skit.

Tror tvärtom att han skulle fått en del speltid. Nu tar jag dock uppgifterna om Dortmund med en nypa salt. Jag tror på det när jag ser det. Men tror han skulle passa bra i laget om Bellingham lämnar för Real Madrid. Den blicken för spelet, hans passningsspel samt att han springer extremt mycket gör honom mycket värdefull för vilket lag som helst i världen. Kan han jobba med defensiven och öka poängproduktionen något är han i princip komplett. Här snackar vi oslipad diamant som tar för sig som om han vore 28 år och spelat länge på hög nivå men är trots allt bara är 18 år gammal. Åge Hareide sa att han skulle gå in i vilket lag som helst redan för ett halvår sedan samt att han är bättre än vad Svanberg var i den åldern. Svanberg som stått för en stabil säsong (mycket poäng) i ett stabilt Wolfsburg. Vill inte på något sätt överhypa honom men han tar för sig på ett sätt som är ovanligt att se för så unga spelare. Tillskillnad från Svanberg som ett exempel. Ajax vore väl ett rimligt steg men tror snarare att han skulle växa ännu mer om han gjorde en större flytt.
Citera
2023-05-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hörrö.. vi torska mot det enda laget som ni slagit... sug röv
Vad är mest förnedrande, att ni torskade mot Degerfors elelr att vi torskade mot gnaget?

Degerfors senaste matchrad:
1-6 v Häcken
0-2 v Peking
0-6 v Blåvitt
2-1 v djurgårn
1-2 v Elfsborg
0-2 v Mjällby

Gnagets senaste matchrad:
2-2 v Blåvitt
1-3 v Malmö
0-0 v Mjällby
0-0 v Sirius
0-1 v Värnamo
2-0 v Bajen
0-3 v Peking
1-2 v Halmstad

Jag lutar nog ändå att vår torsk mot gnaget är värre eftersom det var den största klasskillnaden jag sett i ett derby under min livstid. Och det alltså mot ett av de sämsta upplagorna gnaget jag har sett. Kommer fan aldrig komma över den insatsen…
Citera
2023-05-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vad är mest förnedrande, att ni torskade mot Degerfors elelr att vi torskade mot gnaget?

Degerfors senaste matchrad:
1-6 v Häcken
0-2 v Peking
0-6 v Blåvitt
2-1 v djurgårn
1-2 v Elfsborg
0-2 v Mjällby

Gnagets senaste matchrad:
2-2 v Blåvitt
1-3 v Malmö
0-0 v Mjällby
0-0 v Sirius
0-1 v Värnamo
2-0 v Bajen
0-3 v Peking
1-2 v Halmstad

Jag lutar nog ändå att vår torsk mot gnaget är värre eftersom det var den största klasskillnaden jag sett i ett derby under min livstid. Och det alltså mot ett av de sämsta upplagorna gnaget jag har sett. Kommer fan aldrig komma över den insatsen…
Det var väl kanske tydliga överkörningar 2020 också?

Edit: Höstderbyt 2001 också?
Citera
2023-05-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var väl kanske tydliga överkörningar 2020 också?

Edit: Höstderbyt 2001 också?
Derbyt 2020 går inte att jämföra. Även om siffrorna blev större då så hade vi liknande antal avslut och vi hade till exempel 10-4 i hörnor. Nu hade vi 0 avslut på mål, inte en enda målchans, vann väl inte en enda närkamp och för första gången på flera år skapade vi inte ens en hörna.

5-2 2001 minns jag inte riktigt matchbilden, minns mer allt runt omkring då förutsättningarna var så speciella med chans att säkra guldet i ett derby, åka på stortorsk men trots det ta ett kliv mot guldet pga andra resultat.
Citera
2023-05-16, 08:13
Medlem
"Samtidigt i div 6."
https://www.instagram.com/reel/CsRc3u9ox7S/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==

Det var verkligen 22 spelare utan självförtroende sim försökte spela igår. Att mattan gjorde att man bara kunde passa på djupet, tvär så var den bucklig hjälpte antagligen inte.
Citera
2023-05-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Derbyt 2020 går inte att jämföra. Även om siffrorna blev större då så hade vi liknande antal avslut och vi hade till exempel 10-4 i hörnor. Nu hade vi 0 avslut på mål, inte en enda målchans, vann väl inte en enda närkamp och för första gången på flera år skapade vi inte ens en hörna.

5-2 2001 minns jag inte riktigt matchbilden, minns mer allt runt omkring då förutsättningarna var så speciella med chans att säkra guldet i ett derby, åka på stortorsk men trots det ta ett kliv mot guldet pga andra resultat.
2020 kanske var annorlunda som AIK med Atalantafotbollen
Citera
2023-05-16, 08:53
Medlem
TheJackets avatar
Dahlbergs dundertabbe kommer att leva vidare i oändligheten hahaha.

Han & Dovin borde gå i terapi tillsammans
Citera
2023-05-16, 09:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Samtidigt i div 6."
https://www.instagram.com/reel/CsRc3u9ox7S/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==

Det var verkligen 22 spelare utan självförtroende sim försökte spela igår. Att mattan gjorde att man bara kunde passa på djupet, tvär så var den bucklig hjälpte antagligen inte.
"Svensson och Dahlberg är Allsvenskans motsvarighet på de Gea och Maguire"

Förövrigt kul hur Solna alltid gör dåliga säsonger med Tihi i laget.
Senast redigerad av cokehyena 2023-05-16 kl. 09:39.
Citera
2023-05-16, 09:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dahlbergs dundertabbe kommer att leva vidare i oändligheten hahaha.

Han & Dovin borde gå i terapi tillsammans
Det värsta är att vi inte lyckas vinna trots ett sånt jävla gratismål. Fan värre än förra året borta när domaren höll oss i handen genom hela matchen och vi ändå torskar.

Som sagt, ner med hela jävla truppen till den Ukrainska fronten. Dags för Brännström att lämna också. Även om jag inte tillhör skaran som bekvämt lastar honom för alla problem, problem som existerade långt innan Brännström kom till klubben, så är det dessvärre den enklaste vägen framåt att få till en förändring och när man är så uruselt dåliga som vi är just nu går det fan inte att förvärra situationen. Gärna en riktig jävla slaktare till tränare som inte räds att dela ut örfilar vid behov. Vi ska nog allt hitta en väg att få JG i fysiskt form innan säsongen är över så han orkar av mer än någon läcker klack då och då. Spelare ska gråta rakt ut och somna stående när dom kommer hem från träning för att bli bryskt uppväckta 6 timmar senare för att återgå till sitt arbete. Nu jävlar blir det "träningskultur"!
Citera
2023-05-16, 09:48
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det värsta är att vi inte lyckas vinna trots ett sånt jävla gratismål. Fan värre än förra året borta när domaren höll oss i handen genom hela matchen och vi ändå torskar.

Som sagt, ner med hela jävla truppen till den Ukrainska fronten. Dags för Brännström att lämna också. Även om jag inte tillhör skaran som bekvämt lastar honom för alla problem, problem som existerade långt innan Brännström kom till klubben, så är det dessvärre den enklaste vägen framåt att få till en förändring och när man är så uruselt dåliga som vi är just nu går det fan inte att förvärra situationen. Gärna en riktig jävla slaktare till tränare som inte räds att dela ut örfilar vid behov. Vi ska nog allt hitta en väg att få JG i fysiskt form innan säsongen är över så han orkar av mer än någon läcker klack då och då. Spelare ska gråta rakt ut och somna stående när dom kommer hem från träning för att bli bryskt uppväckta 6 timmar senare för att återgå till sitt arbete. Nu jävlar blir det "träningskultur"!

AIK är ju i stort sett anledningen till att man som blåvit inte är mer upprörd över hur det ser ut. Trots våran starka rivalitet så är vi ändå bröder i misär just nu

Är väl såhär det känns på AA/NA möten kan jag tänka mig. "Jag är iaf inte ensam"
Citera
2023-05-16, 10:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Seb Larsson gav truppen konstgjord andning efter 2019. Bartosz gjorde sitt livs säsong när han kom 2:a med er, på samma sätt Mourinho gjorde när han kom 2:a med United. I grunden är det en organisation och spelstil som nått vägs ände.

Lite ironiskt att Norling tvingades släppa 3-5-2 och sparkades pga svaga resultat. Då ni nu är tillbaka i 3-5-2-träsket fast utan Atalanta-fotbollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in