Citat:
Ursprungligen postat av
Majblomman66
Aldrig förstått mig på aktie men är så intresserad, är det verkligen en bra investering?
Ja om man tror att världen går mot mer eldrivna fordon samt ett företag som leder all industriell utveckling helt själv och tar fram nya metoder för att bli kostnadseffektiva.
Att investera i Tesla är som att investera i en fond nästan om man förstår hur många områden Tesla faktiskt bryter sig in på och styr upp själva eller med hjälp av partners.
Det är så mycket data att läsa sig in på Tesla. Men läs Teslas Master plan 1, 2 och 3 samt titta på alla övriga delar de gör förutom att tillverka en bil som slutprodukt till en användare så blir det i min bok en klart enkelt ja till investera i bolaget.