2023-05-15, 23:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tror du att hon satt där med sin hamburgare där medans J släpade in J fr förådet?

Maja käkade hamurgaren strax efter tre.
Liket såg hon i hallen en stund innan fyra.
Tror du att det tog 45 minuter att äta hamburgaren och för Johanna att släpa in liket samtidigt?
Citera
2023-05-16, 01:12
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så Johannas försvar får kalla Anders Eriksson till förhör. Har han då också ingivit ett skriftligt yttrande? Ser inte att det sägs bland bevisen.

Clea är patetisk som fortfarande vill påkalla det preliminära obduktionsprotokollet som bevis. Vad krävs för att hon ska gå till det slutliga?

Tack kungen 77 för länkarna.

Nu kommer jag inte ihåg eller har tillgång till Fup. Någon kanske kan bekräfta eller dementera att det som Clea Sangborn skriver i sitt överklagande till hovrätten stämmer.

Du tycker uppenbarligen att Clea är patetisk. Vet du överhuvudtaget vad en försvarsadvokats uppgift är? Det verkar inte så.

Hon påstår,och jag tror inte att hon far med osanning.

"1. Preliminärt obduktionsbesked skrivet av Aleksandra Lazarevic, tingsrättens aktbilaga
55, angående att hon där uppgivit ”Förekomst av rikliga mängder inandat
magsäcksinnehåll i luftrörsträdet och lungorna”, till vederläggande av att dödsorsaken
är kvävning genom strypning."

Kan du som verkar veta bäst,förklara för oss, vart ”Förekomst av rikliga mängder inandat
magsäcksinnehåll i luftrörsträdet och lungorna”, tagit vägen? Alltså från "rikliga mängder" till lite i halsslem,vart det tagit vägen.
Alltså till det slutgiltiga obduktionsprotokollet.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-05-16 kl. 01:25.
Citera
2023-05-16, 02:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Borde man inte kunna se rörelser i grannens (under) telefon för att kunna fastställa mer exakt tid ?

Tänker att rörelser i M telefon skulle ju kunna stämma med att hon blivit väckt efter mordet?

02.43 tycker jag är lite sent, jag tror T avled lite tidigare ?

Jag ger inte många ören för M men det känns lite vagt !

Var det härifrån media fick idén att tömma grannens telefon?
Citera
2023-05-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad tror du om de här rörelseregistreringarna i Majas telefon vid 0219 och 0243. Vad tror du hände då?

02.19, MH var uppe och kissade, alt klädde av sig, hämtade något att dricka etc.

02.43, MH vaknar pga sparkar etc och går då upp. Har JJ hunnit gömma undan kroppen?
Citera
2023-05-16, 02:25
Medlem
Citat:
Tror du att hon satt där med sin hamburgare där medans J släpade in J fr förådet?

Det är möjligt.
Citera
2023-05-16, 02:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Svaren du söker finns helt säkert bland rättens aktbilagor. Det är bara ingen här som begärt ut dem och förmedlat vad som skett. Förmodligen har ersättning för professorns skriftliga författande löst sig.

Kanske Pingstkyrkan betalar honom? Hans vittnesmål gynnar ju också MH. Jag tror att hennes föräldrar har många kontakter inom kyrkan som vill hjälpa dem och MH. Många av dem som försvarar henne här i tråden tror jag också kan komma från Pingströrelsen. Är det viktigare att försvara och skydda en av deras egna än att ett mordoffer ska få rättvisa? Tycker de att MH ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar pga att hennes föräldrar är aktiva i Pingströrelsen? Bryr de sig i så fall inte ett dugg om den risk hon kan utgöra för andra om hon får ett kortare straff?
Citera
2023-05-16, 02:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
02.19, MH var uppe och kissade, alt klädde av sig, hämtade något att dricka etc.

02.43, MH vaknar pga sparkar etc och går då upp. Har JJ hunnit gömma undan kroppen?

Eller:
2:19 går hon upp för att hjälpa JJ i bråket med TT.

2:43 går hon tillbaka till sängen efter att ha hjälpt till att mörda TT.
Citera
2023-05-16, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kanske Pingstkyrkan betalar honom? Hans vittnesmål gynnar ju också MH. Jag tror att hennes föräldrar har många kontakter inom kyrkan som vill hjälpa dem och MH. Många av dem som försvarar henne här i tråden tror jag också kan komma från Pingströrelsen. Är det viktigare att försvara och skydda en av deras egna än att ett mordoffer ska få rättvisa? Tycker de att MH ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar pga att hennes föräldrar är aktiva i Pingströrelsen? Bryr de sig i så fall inte ett dugg om den risk hon kan utgöra för andra om hon får ett kortare straff?

Det var en skribent för en kort tid sedan som länkade en Pingströrelsesida som skrev om T fallet
men jag gissar att det inte var den församling M föräldrar tillhör
Mycket skruvat
De skrev bla att de ville att J skulle få 12 år sen utvisas (J är ju svensk)
Citera
2023-05-16, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Helt klart delaktig i ett mord. Bedrövligt hur våra lagar är formulerade. Att vara med och dumpa en död vän och komma undan med gravfridsbrott är sjukt. Riktigt sjukt rättssystem.

Ja det känns helt galet
Stackars T anhöriga som ska behöva stå ut med det här rättsystemet som letar små skitdetaljer som ska avgöra en dom

och att M ev snart kan vara fri medans deras dotter aldrig kommer tillbaks

Kan rätten döma alla 3 killarna till livstid
i Adrianafallet för att de inte vet vem av dem som höll vapnet så är det här fallet jämförbart

3 tjejer går in i en bostad efter ca 45 min så lever 2 och en är död
Mördad

Sen slänger de T kropp i skogen precis som det skulle vara en sopa de gör sig av med

Och när de blir tagna av polis så sitter de tysta utan samvete

De borde få leva på bröd och vatten tills de säger sanningen

Jag lider med T anhöriga
Och de media experterna som utalalar sig i media så respektlöst mot de anhöriga borde gömma sig på kammarn och skämmas och även dom som sitter här och försvarar något så vidrigt betende
Medans T familj går igenom sitt livs värsta mardröm
Senast redigerad av Anedin 2023-05-16 kl. 04:48.
Citera
2023-05-16, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja det är lågt. Men då ska vi inte glömma att för bara några år sedan var 50000kr praxis. Det var i princip vad alla anhöriga fick när en anhörig mördats. Så det har hänt en del

Det som hänt med GW är att han har tappat det helt. Nu har jag inte sett sett det inslaget men jag har hört honom tidigare när det gäller detta fallet.
På något vis tycker jag det är medias fel att han får utrymme. Han ska inte sitta och kommentera ett pågående fall så partiskt som han gör.
Det var illa nog att han satt och muttrade och störde rättegången. Visst kan man misstänka bekantskap på något sätt med någon i Vetlanda, för hans ensidiga sätt är inte normalt.

Jag tror det var coli som skrev ett läsvärt inlägg om det några sidor bak.

Men sedan händer det saker när man blir äldre och i hans fall ganska maktlös. Han har ingen arbete där han kan påverka något utan det är via medier som han kan gnälla på polis och åklagare. Samtidigt ändrar jag mig nästan meddetsamma när jag skriver maktlös för det är fortfarande många som lyssnar på honom och tror han har rätt. Det är en förbannelse i sig.

Men faktiskt så tror jag att det är hans ålder (många vill vara snälla mot ungdomar när de blir gamla) och att han ser att oj, Maja skulle ju kunna vara mitt barnbarn.
När det gäller gängkriminella ser han inga likheter med sina barnbarn, men Maja kommer från ett ordentligt hem precis som hans barnbarn.
Sedan lever han kvar i det förflutna och kan uppenbarligen inte se det där med gemensamt och i samförstånd. Även om han inte vill/kan/anser det så begriper ju även han att hon ska dömas för medhjälp alla fall.

För som det är nu så agerar han som en extra advokat åt Maja. Han har rätt på en punkt. Det var när han pratade om kronvittne. Maja blev behandlad som ett kronvittne men nu har vi inte det i Sverige. Dessutom för att få strafflindring skulle hon berätta om detta mordet och inte komma med oväsentligt skvaller.
Ja så rätt
Bra skrivet
Senast redigerad av Anedin 2023-05-16 kl. 05:23.
Citera
2023-05-16, 05:40
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ja det känns helt galet
Stackars T anhöriga som ska behöva stå ut med det här rättsystemet som letar små skitdetaljer som ska avgöra en dom

och att M ev snart kan vara fri medans deras dotter aldrig kommer tillbaks

Kan rätten döma alla 3 killarna till livstid
i Adrianafallet för att de inte vet vem av dem som höll vapnet så är det här fallet jämförbart

3 tjejer går in i en bostad efter ca 45 min så lever 2 och en är död
Mördad

Sen slänger de T kropp i skogen precis som det skulle vara en sopa de gör sig av med

Och när de blir tagna av polis så sitter de tysta utan samvete

De borde få leva på bröd och vatten tills de säger sanningen

Jag lider med T anhöriga
Och de media experterna som utalalar sig i media så respektlöst mot de anhöriga borde gömma sig på kammarn och skämmas och även dom som sitter här och försvarar något så vidrigt betende
Medans T familj går igenom sitt livs värsta mardröm

Det här rättssystemet vi har är inte perfekt. Men vad skulle vi ha istället???

Ett Anedin-system ??? Som dömer personer på lite vadsomhelst?

Som dömer folk som befunnit sig i samma lägenhet, utan bevis? 3 går in 2 ut, ja då är anedin-domen klar.

Du som inte vill tillåta media att granska polis o domstolar. När media (p4 Jönköping) gör polisens jobb. Eller tycker det är skamligt med en second opinion, för att få fram ett bra underlag att döma på.

Varför tror du vi har lagar och regler att döma efter ? Man kan inte döma någon till livstid utan hållfasta Bevis !
Citera
2023-05-16, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Det här rättssystemet vi har är inte perfekt. Men vad skulle vi ha istället???

Ett Anedin-system ??? Som dömer personer på lite vadsomhelst?

Som dömer folk som befunnit sig i samma lägenhet, utan bevis? 3 går in 2 ut, ja då är anedin-domen klar.

Du som inte vill tillåta media att granska polis o domstolar. När media (p4 Jönköping) gör polisens jobb. Eller tycker det är skamligt med en second opinion, för att få fram ett bra underlag att döma på.

Varför tror du vi har lagar och regler att döma efter ? Man kan inte döma någon till livstid utan hållfasta Bevis !

Då kanske du kan förklara varför rätten dömde de 3 killarna i Adrianafallet till livstid
Det kan ju bara vara en som höll i pistolen och som sköt
Senast redigerad av Anedin 2023-05-16 kl. 05:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in