2023-05-16, 00:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl S Berg
Di kan försöka hämta min dotter till en dylik happening. Dragna vapen är ett tips för jag kommer inte släppa iväg henne helt och hållet frivilligt..Idiotin i samhället har tagit över mer än sunt förnuft. Varför i hela helvete skulle detta vara nån bra ide?? Kan inte nån normalt klädd person läsa sagor? Varför i hela återigen helvete ska det vara någon som klär sig som en clown men ändå inte...?

Jag kan lugna dig med att dessa sagostunder är helt frivilliga. Ingen kommer ”hämta” din dotter. Se så - fortsätt nu att vika foliehattar i ditt skogsskjul.
Citera
2023-05-16, 00:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast är det verkligen så att någon som tillfälligt anlitas för exempelvis en sagostund, teaterföreställning, eller liknande, behöver visa upp ett utdrag ur belastningsregistret? Att anställda som ska arbeta med barn måste göra det är riktigt men här handlar det ju snarare om någon slags tillfällig "konsulttjänst".

Sedan har jag även lite svårt att tro att personalen på biblioteket låter "sagotanten" sitta ensam i något mysrum med ungarna medan resten av personalen tar en fikapaus, men i alla fall.

På frågan om vilka ungar som vill att Lamotte läser sagor för dem blir väl svaret: samma ungar som vill lyssna på sagor framförda av transorna? Jag tror inte att ungarna bryr sig nämnvärt om vem som bjuder på sagorna. Vem som läser tycks mest vara viktigt för diverse vuxna, av olika anledningar...

ALLA som jobbar med barn i Sverige ska visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Det är kommunernas jobb att se till att detta efterlevs.

Om någon av dessa sagoläsare varit en dömd pedofil hade det såklart uppmärksammats för länge sen. Riktigt trist ”scoop” av Lamotte.

Jag tror att de flesta ungar tycker en transa med stor peruk är bra mycket roligare sagoläsare än världens tråkigaste skinnbula.
Citera
2023-05-16, 00:22
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
ALLA som jobbar med barn i Sverige ska visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Det är kommunernas jobb att se till att detta efterlevs.

Om någon av dessa sagoläsare varit en dömd pedofil hade det såklart uppmärksammats för länge sen. Riktigt trist ”scoop” av Lamotte.

Jag tror att de flesta ungar tycker en transa med stor peruk är bra mycket roligare sagoläsare än världens tråkigaste skinnbula.
Hyr de in en underhållare så kräver de inget nybeställt belastningsregister i ett oöppnat kuvert. Det låter orimligt.
Citera
2023-05-16, 00:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Hyr de in en underhållare så kräver de inget nybeställt belastningsregister i ett oöppnat kuvert. Det låter orimligt.

I så fall sköter de inte sitt jobb.
Citera
2023-05-16, 00:26
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
I så fall sköter de inte sitt jobb.
Har du en länk till en sådan regel?
Citera
2023-05-16, 00:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Kanske är det vad som gäller men jag betvivlar faktiskt att det alltid görs. Ponera exempelvis att en skolklass ska gå på en teaterföreställning, då lär man knappast höra av sig till skådisarna innan och upplysa dem om att det är utdrag ur belastningsregistret som gäller.

Personligen tror jag som sagt att ungarna mest är intresserade av sagorna och mindre intresserade av berättaren, vem det nu än må vara.
Citera
2023-05-16, 01:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Har du en länk till en sådan regel?

Här din lata jävel:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Citera
2023-05-16, 01:14
Medlem
NoTruces avatar
Självklart kommer Lamotte filma skiten, OM den nu blir av vill säga. Kan tänka mig att vissa ungar kommer att ha vissa dubier inför Skalle-Per med den konstiga inflektionen. Memevänligt lär det bli i alla fall, och parodier lär göras.
Citera
2023-05-16, 01:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Kanske är det vad som gäller men jag betvivlar faktiskt att det alltid görs. Ponera exempelvis att en skolklass ska gå på en teaterföreställning, då lär man knappast höra av sig till skådisarna innan och upplysa dem om att det är utdrag ur belastningsregistret som gäller.

Personligen tror jag som sagt att ungarna mest är intresserade av sagorna och mindre intresserade av berättaren, vem det nu än må vara.

Klart det slarvas med dessa utdrag men knappast när det gäller transor som läser sagor för barn. Varför? För att det finns massa högerfolk som hatar dessa transor och skulle det komma ut att nån kommun anställt en pedofil skulle det ta HUS I HELVETE. Jag tror även att transorna själva mer än gärna visar upp sina utdrag då de vet att det finns folk som dig.
Citera
2023-05-16, 01:20
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Självklart kommer Lamotte filma skiten, OM den nu blir av vill säga. Kan tänka mig att vissa ungar kommer att ha vissa dubier inför Skalle-Per med den konstiga inflektionen. Memevänligt lär det bli i alla fall, och parodier lär göras.

Han fejkade för att dra in stålar från sin fan club.
Chang Frick hyllade trollningen på Twitter. Knappast oväntat...

Att folk och även medier låtsas som att de inte förstår att Lamotte skämtade i sitt svar till den där kommunen. Jävla skamlösa vinhoror är vad de är.
https://twitter.com/ChangFrick/status/1658188493565091864
Citera
2023-05-16, 01:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Klart det slarvas med dessa utdrag men knappast när det gäller transor som läser sagor för barn. Varför? För att det finns massa högerfolk som hatar dessa transor och skulle det komma ut att nån kommun anställt en pedofil skulle det ta HUS I HELVETE. Jag tror även att transorna själva mer än gärna visar upp sina utdrag då de vet att det finns folk som dig.

För det första så är jag inte alls lika säker på att det hämtas in utdrag när det handlar om personer som förvisso anlitas för något uppdrag men inte anställs, oavsett om det råkar handla om transor eller några andra individer.

För det andra, folk som mig? Hur tänkte du nu?
Citera
2023-05-16, 02:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
För det första så är jag inte alls lika säker på att det hämtas in utdrag när det handlar om personer som förvisso anlitas för något uppdrag men inte anställs, oavsett om det råkar handla om transor eller några andra individer.

För det andra, folk som mig? Hur tänkte du nu?

Okej vi får nöja oss med att jag tror att dessa transor lämnat in utdrag ur belastningsregistret och du tror inte det.

Du verkar inte tycka det är någon bra idé att transor läser sagor för barn. Det finns många som tycker som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in