2023-05-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Låt oss ignorera honom, han tillför ingenting och har inga källor själv men begär källor från alla andra.

vad saknar jag källa till?
Citera
2023-05-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Oftast?

Bevis tack

Nu får du ta och ge dig. Har bättre för mlg än att sitta och utbilda dig. Jag kommer inte svara något av det du skriver. Läs och forska själv. Eller är du som alla ungdomar idag att de vill få allt serverat på silverfat?
Citera
2023-05-15, 21:28
Medlem
Citat:
Tack för att du delar med dig av din insikt. Läser mycket hellre det än irrelevant nonsens från troll.

Nu när du skriver om upplägget så var det precis så det var för mig. Jag fick inte heller Adam som min mäklare.

du har glömt att svara på frågan

du ville ha adam?
Citera
2023-05-15, 21:35
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Jag anlitade en mäklare som mitt i uppdraget slutade på byrån. Fick en annan mäklare. Tror det är kutym att kollega tar över.

Att den som säljer mest är bäst är det nog främst byråägarna som tycker. Haft några sånna mäklare men jag satte ner foten direkt när de försökte få till en snabb affär. De fick kämpa några veckor ytterligare och plötsligt hade jag fått 10-30% mer än det bud de ville jag skulle sälja för. Så här i efterhand funderar jag så klart på om det var bulvanbud. Hade blivit rejält sur om husen kommit ut på marknaden ett tag senare till högre pris.
Tänk att det i varje tråd finns minst en bög.

Var det 10 eller 30% mer? Stor skillnad och lätt värt att få en snabb smärtfri försäljning för 10% mindre för alla som inte är supersnåla svennar deluxe. 30% dock då kan man förstå situationen mer.
Citera
2023-05-15, 21:36
Medlem
Tror precis som dig att de närmsta haft en hand i påsen.
Förstår bara inte hur man kan välja att ta en sådan här genväg. Det måste ju vara något som saknas för att man ska ta denna vägen.
Hade ingen aning att man kan köpa sin utbildning, det känns som att man borde börja där.
Citera
2023-05-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Var det 10 eller 30% mer? Stor skillnad och lätt värt att få en snabb smärtfri försäljning för 10% mindre för alla som inte är supersnåla svennar deluxe. 30% dock då kan man förstå situationen mer.

Inte om man bor i Stockholm. 10% av 5mkr är en halv miljon...
Citera
2023-05-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckingking
Alltså dessa troll, ingen relevans eller bevis själv. Motbevisa då för i helvete.

Missade du till exempel nedanstående

Fastighetsmäklarlagen kräver väl skriftligt uppdragsavtal, underskrivet av förmedlande mäklare samt säljare/uppdragsgivare?

Men du kanske inte kan den lagen?
Citera
2023-05-15, 21:54
Medlem
Adam, vilket konstigt namn på en blatte.
Konstigare än allt annat.
Citera
2023-05-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12

förmodligen taget
Citera
2023-05-15, 22:18
Medlem
Citat:
Tror precis som dig att de närmsta haft en hand i påsen.
Förstår bara inte hur man kan välja att ta en sådan här genväg. Det måste ju vara något som saknas för att man ska ta denna vägen.
Hade ingen aning att man kan köpa sin utbildning, det känns som att man borde börja där.

Precis. Man måste gå på problemets grund. Det är dessa köpeutbildningar, det finns flera som Adam F o co. Kompetensen har gått ner på grund av denna utbildning och det leder till att kriminella tar sig in i mäklarkåren. Jag är faktiskt väldigt upprörd över det, då jag försökt förbättra mäklarbranschen i mycket, men detta gör situationen ohållbar. Hoppas verkligen man tar tag i problemets grund/rot. Annars blir det som med gängkriminalitet i stort, se hur vi hanterat den i Sverige. Här är ju ett konkret förslag. Alla köpare och säljare lär känna mer trygghet då än om man träffar på mäklare som köpt sin utbildning.
Citera
2023-05-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
förmodligen taget

Han har hetat Arshia i förnamn, iranskt.
Citera
2023-05-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12

Konstigt namn på en blatte? Använd hjärnan för guds skull och googla åtminstone innan du basunerar ut din okunnighet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_(given_name)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in