2023-05-14, 17:56
Medlem
luftklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Skjutning på Herrhagen i natt. Kan det finnas en koppling?

Ingen koppling. 100% säker.
Personen vars dörr som blev skjuten på Herrhagen har ingen koppling till detta eller dessa personer.
Citera
2023-05-14, 17:59
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftklubba
Ingen koppling. 100% säker.
Personen vars dörr som blev skjuten på Herrhagen har ingen koppling till detta eller dessa personer.

Okej, lust att slänga väg ett PM om herrhagen om du har något namn på inblandade ?
Citera
2023-05-14, 20:55
Medlem
Rörig tråd.

Så två kriminella pundare, en svensk/finsk och afghan knivmördar en annan snubbe? Svensken är registrerad som utvandrad till Finland. Vem är BO, varför blev han knivad?
Citera
2023-05-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Rörig tråd.

Så två kriminella pundare, en svensk/finsk och afghan knivmördar en annan snubbe? Svensken är registrerad som utvandrad till Finland. Vem är BO, varför blev han knivad?
Han som drog till Oslo, Om*r f*ysal, är inte afgan utan från Somalia eller närliggande land. Varför BO, en alban, blev mördad har inte klarlagts.
Citera
2023-05-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astar01
Det är hon som står skriven på lägenheten på Vikengatan men det är hennes syster S*ga By som bor i lägenheten. *lva bor i lägenheten på Våxnäs.

*=A
Okey, tack för info! Då hänger jag med...
Citera
2023-05-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Han som drog till Oslo, Om*r f*ysal, är inte afgan utan från Somalia eller närliggande land. Varför BO, en alban, blev mördad har inte klarlagts.

Sannolikt har det väl att göra med försäljning av droger (Försäljning på fel område eller helt enkelt göra sig av med "konkurrent") eller att BO hade någon skuld till MGM? Bara spekulation såklart. Men jag finner det för osannolikt att det bara är ett bråk på stan som urartat.
Citera
2023-05-15, 14:14
Medlem
luftklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambam88
Sannolikt har det väl att göra med försäljning av droger (Försäljning på fel område eller helt enkelt göra sig av med "konkurrent") eller att BO hade någon skuld till MGM? Bara spekulation såklart. Men jag finner det för osannolikt att det bara är ett bråk på stan som urartat.

Det sjuka är att det just var ett fyllebråk. Det var mitt i stan runt kl 01:30 och på en gata som är påväg inåt mot barerna. Otroligt tragiskt.
Citera
2023-05-15, 14:45
Medlem
Citat:
Det sjuka är att det just var ett fyllebråk. Det var mitt i stan runt kl 01:30 och på en gata som är påväg inåt mot barerna. Otroligt tragiskt.
Puh, ett helt vanligt mord på fyllan. En finne med kniv. Inget att hetsa upp sig över. Så här har det sett ut sedan slutet av 1950-talet.
Citera
2023-05-15, 16:42
Medlem
Citat:

Vart har du hört detta?

Enligt ryktet som har har hört var det mycket kraftigt våld utöver knivvåldet (våld mot huvudet som också blev dödsorsaken). Att man utöver våldet mot huvudet också sticker BO i hjärtat med kniv talar starkt för att man var ute efter att döda, inte bara skada. Är man ute efter att döda någon bara för att den är "kaxig" ? Märkligare saker har väl hänt ioförsig.

Med tanke på att båda var kända av polisen sedan tidigare låter det du säger osannolikt, även om det såklart kan stämma. Både BO's och MGM's bakgrunder talar ju för att det förmodligen inte är några personer som backar i första taget och då kanske det ju sluta så här om dom av någon anledning började hetsa på varandra av oklar anledning.. BO fick betala med sitt liv och jag hoppas innerligt att alla MGM får sitta riktigt länge och också får den vård dom behöver.
Senast redigerad av bambam88 2023-05-15 kl. 17:06.
Citera
2023-05-15, 20:03
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Okej, lust att slänga väg ett PM om herrhagen om du har något namn på inblandade ?

D*nnis *riksson

*E
Citera
2023-05-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
D*nnis *riksson

*E
Vad är detta för kille?
Citera
2023-05-16, 14:26