2023-05-08, 07:31
Medlem
LemPicas avatar
Norsk och finsk mat är verkligen ingen höjdare.
Ingen större variation och extrem brist på kryddor.
Citera
2023-05-08, 07:45
Medlem
Sverige. Smaklös och trist mat täckt med smaklösa såser. Serveras ofra dessutom ofta med söt eller sur jävla sylt till. Horribelt matland.
Citera
2023-05-08, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Östeuropa, mycket soppor, gulasch och potatisrätter, vidrigt tycker jag.

Ååååh!

Mitt favoritkök 🥰
Citera
2023-05-08, 22:24
Medlem
Demokratiska Republiken Kongo har nog inte så bra mat. Stor del av befolkningen är nästan bara maniok. Plus att de äter "bushmeat", tex. apor och krokodiler.

Delar av Kina verkar också ha usel mat. I samband med Covid minns jag att det visades klipp från en marknad där de sålde allt från stora ormar till spindlar och fladdermöss som mat.

I Europa kanske det är Norge eller Storbritannien som är sämst som många varit inne på. Men i Storbritannien finns i varje fall bra restauranger med all möjlig mat från hela världen så man behöver ju inte begränsa sig till det inhemska köket.
Citera
2023-05-15, 00:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Sverige. Smaklös och trist mat täckt med smaklösa såser. Serveras ofra dessutom ofta med söt eller sur jävla sylt till. Horribelt matland.

England, Norden och Ryssland = Blääh Man kan ju inte ens få ordentlig Spaghetti serverad utan att den är bruten i tusen bitar.
Citera
2023-05-15, 04:41
Medlem
R5As avatar
Sverige, England, Ukraina.
Citera
2023-05-15, 06:07
Medlem
Har aldrig varit utanför Europa men Danmark har erbjudit överlägset flest besvikelser.
Citera
2023-05-15, 06:13
Medlem
Grönland har ingen vidare matkultur..
Citera
2023-05-15, 06:24
Avslutad
Gotland. Dom borde ju ha god mat enligt namnet men det enda som finns är ju fårtestiklar, fast det står "Oliver" på burken.
Och fårhjärna då. Faktiskt ok på pizza.
Citera
2023-05-15, 06:28
Medlem
Sämsta skiten jag ätit är från följande länder:

Finland, Island, England, Polen, Portugal och USA.

Viss svensk mat är också värdelös, som pitepalt, men annars tycker jag svensk mat är bra och god.
Citera
2023-05-15, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Gotland. Dom borde ju ha god mat enligt namnet men det enda som finns är ju fårtestiklar, fast det står "Oliver" på burken.
Och fårhjärna då. Faktiskt ok på pizza.
Var i Slite en gång och lokala hotellet. Gick till restaurangen och beställde dagens som var oxtunga.
Kändes lite tveksamt, tänkte på ragu eller annan gryta så att oxtungan var "maskerad".
Men nejdå, på tallriken fanns en omaskerad tunga på ca 20 cm. Ungefär som någon har klubbat ihjäl en oxe och skurit av tungan och slängt på tallriken.
Pallade inte med den rätten utan gick därifrån. Betalade dock. Tyvärr fanns inte donken i Slite.
Citera
2023-05-15, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning.Kruger
Var i Slite en gång och lokala hotellet. Gick till restaurangen och beställde dagens som var oxtunga.
Kändes lite tveksamt, tänkte på ragu eller annan gryta så att oxtungan var "maskerad".
Men nejdå, på tallriken fanns en omaskerad tunga på ca 20 cm. Ungefär som någon har klubbat ihjäl en oxe och skurit av tungan och slängt på tallriken.
Pallade inte med den rätten utan gick därifrån. Betalade dock. Tyvärr fanns inte donken i Slite.
Det är Gotland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in