Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Kenneth Gregg brukar sällan uppdatera på kvällstid, men nu kom en.
"Kvällsuppdatering 14.05.2023.
Vi har använt pansarvagnar både i själva Bakhmut och på flankerna med stor framgång. Mera om detta imorgon.
SLAVA UKRAINI"
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Kollade uppdateringen på military summary channel på youtube, där tog han upp detta och menade att det var ett självmordsuppdrag av ukrainarna att glida in där med stridsvagnar mitt i byn, enligt honom hade dom typ förlorat hälften av sin styrka och 12-15 stridsvagnar (lyssnade inte så noga utan hade bara på ljudet i bakgrunden när jag jobbade). Märkligt hur olika det låter från olika sidor.
Hur som helst fick uppleva lite av krigets fasor idag när sonens nya ukrainska kompis pappa skulle resa tillbaka till ukraina för att "volontärarbeta" idag (han är här emellanåt på permission eller liknande). Frun bröt ihop i tårar när hon hämtade sin grabb hos oss.
Vet inte vad "volontärarbeta" innebär men dom var oroliga iallafall och jag ville bara fråga om han måste åka men känner inte att jag vill ställa den typen av frågor.
Deras lillkille är hursomhelst riktigt jävla härlig, gick in på sonens rum och häpnade över hur mycket saker han hade : WOOOOW. (obs han har lite saker med svenska mått) . Sen satte han sig i vår soffa och frågade min son om det var våran soffa : woow vad fin. (helt vanlig soffa)
Studsmatta och vattenmelonssaft var också två riktiga höjdare det var också WOW. Han ville bara ha mer och mer. Lärt sig svenska snabbt och det låter riktigt kul när han pratar eftersom han formulerar sig helt annorlunda än vad man är van med här uppe.
Aja, får fan hoppas skiten slutar snart så att alla familjer som har anhöriga i kriget kan återvända till sina familjer igen.