Citat:
Ursprungligen postat av
Denke86
Men släpp in dem där likhundarna i förrådet då så ni kan ta död på den där förbannade diskussionen ….
MH får sitta för mord i detta då hon inte gjorde någonting för att varken avvärja eller påkalla hjälp, eller underlätta utredningen när hon satt häktad … .. till skillnad mot GW så tycker jag detta känns helt rättvist att hon åker för mord …..
Just ja, ännu en missad utredningsåtgärd till listan.
Hon har all rätt att tiga sig genom hela utredningen om hon velat. Men hon inleder med den story JJ kokat ihop så det är helt klart inte till hennes fördel att ljuga så. Men i och med att hon följer resultatet av "konferensen vid Illharjen" så ser JJ till att MH:s trovärdighet är skjuten i sank under den fortsatta utredningen då MH ljuger enligt instruktion från sin mer tongivande kompis. Den likeldande stryperskan JJ syftar jag alltså på. Hon som satt på sex olika scenarier som förklarade skogsrundan.
Man vill nästan göra en Excelfil om listar JJ:s lögner men vem har så mycket tid till övers?
Jag menar alltså att i och med att MH "trofast" följer denna JJ:s doktrin etablerad i imman där i Illharjenså biter det MH:s trovärdighet i baken i ett senare skede som då är tingsrätten.
Tingsrätten har inte läst fupen och han rådmannen blir ju dessutom helt jäkla galen om någon ens nämner den i hans rättssal men där i förhören framgår alla JJ:s lögner.
Har åklagaren fått fram i tingsrätten hur många de lögnerna är? Eller passar det hans åtal bättre att JJ är den "trovärdiga" för han behöver hennes "sanning" för att åtala/fälla MH för mord?
Den villrådige rådmannen & Co bedömer att JJ:s berättelse om badrummet är mer sann än MH:s.
JJ samtidigt: "Eh, alltså jag ströp lite i tio sekunder efter att Tove puttat mig och tidigare slagit mig på Nöjet och eeh Tove har gått hem efter att vi kramdes och allt var löst och låtsaskompisen Elsa? Jo hon mår bättre tack nu när hon fick sin burgare som mamma skulle skjutsa till Mcd och hämta, hade annars haschkakor i frysen vi kan tina och dra till skogen med och äta oss mätta, tänkte ta en selfie här men någon måste ha tagit min mobil och dragit iväg med den ett par timmar och så vidare"
Rådmannen ba: "word girl..."