2023-05-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Om man tar bort den idiotiska teorin om att JJ skulle släpat den döda TT in i förrådet så faller MHs sovhistoria ihop fullständigt. Alltså får det anses belagt att MH ljuger om vad hon gör under tiden som mordet inträffar. Jag tror ju att hon ljuger för att hon inte vill erkänna ett mord, om du har nån annan teori kan du ju framföra den då.

JJ har släpat Tove runt halva Vetlanda. Så i teorin finns det en chans att hon gjort det hemma i sitt eget hus också. En släpning är ju ut från badrummet. Var det JJ eller MH som drog ut henne därifrån? Eller drog de i varsin arm, varsitt ben?

Om man kan dra Tove några meter ut från badrummet så kan man väl dra henne några meter till eller hur ska man tänka?

Undran är på inget sätt ett försvar av MH utan mer liksom att om nu JJ haft så ambitiösa planer med att dölja brottet och transportera och fixa med Toves döda kropp så känns en släpning nån meter till hit eller dit liksom inte som en "idiotisk teori" utan en fullt rimlig teori då. I teorin då...
Citera
2023-05-14, 21:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Brukar skådespelare stå på scenen och läsa innantill? De pluggar in sin roll i förväg.

Vad anser du förresten om Majas nedtecknade redogörelse? Är den rörig tidsmässigt? Har hon svårt att hålla ordning på händelser före Nöjet, på Nöjet eller efteråt?

Här är början av hennes redogörelse. Jag ser inga av de svårigheter som sägs vara karaktäristiska för henne. Det är en väldigt tydlig och sammanhängande berättelse tycker jag. Här ljuger hon ju inte utan berättar om saker som hon har upplevt.
Hur många gånger hon suddat syns inte.

Ms starka sida ligger enligt utredningen på det verbala planet, så att hon kan skriva en bra berättelse, sann eller osann, är inte så märkligt.

MEN det går inte att jämföra nedskriven text hon har kunnat sitta och pula med i lugn och ro utan tidspress med muntliga frågor hon förväntas svara på direkt.
Citera
2023-05-14, 21:53
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Menar du att det inte skulle kommit blod på rörstumpen? T har väl knappast studsat upp direkt efter fallet?

Nja det behöver inte kommit några blodmängder på rörstumpen om det var den T slog i.
Lite hudavskrap kanske, men T hade mycket hår som skyddade huden så kanske inte ens det uppstod.

Just skallskador brukar blöda mycket - men inte alltid direkt när första slaget träffar. Det finns ingen tjockare blodfylld underhudsvävnad på skallen, det som blöder är istället mindre kärl under huden som kan träffas och bli skadade. Då blöder de inga mängder bums, utan istället sipprar det ut.
Jämför med om du skadar en hand där underhudsvävnaden är tjock och blodrik - då blöder man direkt.

När folk fått slag i skallen och blodet stänkt åt alla håll handlar det oftast om flera slag i redan blödande vävnad.

T har knappast legat kvar på rörstumpen om hon slog i den, huvudet ”studsar” mycket riktigt. Dessutom överföll J Ts kropp rätt snabbt och satte sig på henne, så inte låg huvudet kvar på rörstumpen.
Senast redigerad av coli 2023-05-14 kl. 22:01.
Citera
2023-05-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
JJ har släpat Tove runt halva Vetlanda. Så i teorin finns det en chans att hon gjort det hemma i sitt eget hus också. En släpning är ju ut från badrummet. Var det JJ eller MH som drog ut henne därifrån? Eller drog de i varsin arm, varsitt ben?

Om man kan dra Tove några meter ut från badrummet så kan man väl dra henne några meter till eller hur ska man tänka?

Undran är på inget sätt ett försvar av MH utan mer liksom att om nu JJ haft så ambitiösa planer med att dölja brottet och transportera och fixa med Toves döda kropp så känns en släpning nån meter till hit eller dit liksom inte som en "idiotisk teori" utan en fullt rimlig teori då. I teorin då...

Men släpp in dem där likhundarna i förrådet då så ni kan ta död på den där förbannade diskussionen ….

MH får sitta för mord i detta då hon inte gjorde någonting för att varken avvärja eller påkalla hjälp, eller underlätta utredningen när hon satt häktad … .. till skillnad mot GW så tycker jag detta känns helt rättvist att hon åker för mord …..
Citera
2023-05-14, 22:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nja det behöver inte kommit några blodmängder på rörstumpen om det var den T slog i.
Lite hudavskrap kanske, men T hade mycket hår som skyddade huden så kanske inte ens det uppstod.

Just skallskador brukar blöda mycket - men inte alltid direkt när första slaget träffar. Det finns ingen tjockare blodfylld underhudsvävnad på skallen, det som blöder är istället mindre kärl under huden som kan träffas och bli skadade. Då blöder de inga mängder bums, utan istället sipprar det ut.
Jämför med om du skadar en hand där underhudsvävnaden är tjock och blodrik - då blöder man direkt.

När folk fått slag i skallen och blodet stänkt åt alla håll handlar det oftast om flera slag i redan blödande vävnad.
Men borde det inte funnits något litet spår av T på rörstumpen om det var på den hon föll? Hur mycket behövs för att en hund ska känna det? Jag minns snart inget från FUP. Kollades inte hela badrummet av efter blodspår?
Citera
2023-05-14, 22:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men borde det inte funnits något litet spår av T på rörstumpen om det var på den hon föll? Hur mycket behövs för att en hund ska känna det? Jag minns snart inget från FUP. Kollades inte hela badrummet av efter blodspår?

Det där med duktiga likhundar vet jag inte riktigt heller, har trott att väldigt små doftspår räcker för att en hund ska markera för kadaverin från en död kropp.
Men andra dofter borde kunna förvilla en hund - eller? Klorin? Urin? Blomdoftande rengöringsmedel?

Kadaverinutsödningen startar ca 15-20 minuter efter döden, inte tidigare.

Så frågan är, när dog T egentligen?
Hur lång tid låg hon kvar i badrummet och i lägenheten efteråt?
Citera
2023-05-14, 22:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det där med duktiga likhundar vet jag inte riktigt heller, har trott att väldigt små doftspår räcker för att en hund ska markera för kadaverin från en död kropp.
Men andra dofter borde kunna förvilla en hund - eller? Klorin? Urin? Blomdoftande rengöringsmedel?

Kadaverinutsödningen startar ca 15-20 minuter efter döden, inte tidigare.

Så frågan är, när dog T egentligen?
Hur lång tid låg hon kvar i badrummet och i lägenheten efteråt?
Jag tycker där var anmärkningsvärt få spår efter T, endast golvbrunn och duschstång. Märkligt!
Citera
2023-05-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Men släpp in dem där likhundarna i förrådet då så ni kan ta död på den där förbannade diskussionen ….

MH får sitta för mord i detta då hon inte gjorde någonting för att varken avvärja eller påkalla hjälp, eller underlätta utredningen när hon satt häktad … .. till skillnad mot GW så tycker jag detta känns helt rättvist att hon åker för mord …..

Just ja, ännu en missad utredningsåtgärd till listan.

Hon har all rätt att tiga sig genom hela utredningen om hon velat. Men hon inleder med den story JJ kokat ihop så det är helt klart inte till hennes fördel att ljuga så. Men i och med att hon följer resultatet av "konferensen vid Illharjen" så ser JJ till att MH:s trovärdighet är skjuten i sank under den fortsatta utredningen då MH ljuger enligt instruktion från sin mer tongivande kompis. Den likeldande stryperskan JJ syftar jag alltså på. Hon som satt på sex olika scenarier som förklarade skogsrundan.

Man vill nästan göra en Excelfil om listar JJ:s lögner men vem har så mycket tid till övers?

Jag menar alltså att i och med att MH "trofast" följer denna JJ:s doktrin etablerad i imman där i Illharjenså biter det MH:s trovärdighet i baken i ett senare skede som då är tingsrätten.

Tingsrätten har inte läst fupen och han rådmannen blir ju dessutom helt jäkla galen om någon ens nämner den i hans rättssal men där i förhören framgår alla JJ:s lögner.

Har åklagaren fått fram i tingsrätten hur många de lögnerna är? Eller passar det hans åtal bättre att JJ är den "trovärdiga" för han behöver hennes "sanning" för att åtala/fälla MH för mord?

Den villrådige rådmannen & Co bedömer att JJ:s berättelse om badrummet är mer sann än MH:s.

JJ samtidigt: "Eh, alltså jag ströp lite i tio sekunder efter att Tove puttat mig och tidigare slagit mig på Nöjet och eeh Tove har gått hem efter att vi kramdes och allt var löst och låtsaskompisen Elsa? Jo hon mår bättre tack nu när hon fick sin burgare som mamma skulle skjutsa till Mcd och hämta, hade annars haschkakor i frysen vi kan tina och dra till skogen med och äta oss mätta, tänkte ta en selfie här men någon måste ha tagit min mobil och dragit iväg med den ett par timmar och så vidare"

Rådmannen ba: "word girl..."
Citera
2023-05-14, 22:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det finns en person på den här sidan som förolämpar andra varje dag
Och som utger sig för att alltid veta bäst
med sin härskarteknik
I min värld är sånt inte ok

Är det bara jag som ser det eller ser ni det också?
Det är inte tillåtet att diskutera andra skribenter, kom jag på, och suddade mitt bifall.
Citera
2023-05-14, 22:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det finns en person på den här sidan som förolämpar andra varje dag
Och som utger sig för att alltid veta bäst
med sin härskarteknik
I min värld är sånt inte ok

Är det bara jag som ser det eller ser ni det också?

Vi ser, noterar och ignorerar.

Man undrar över hur J och M egentligen fungerar mentalt inombords, någon vajsing på synapskopplingarna och hjärnan borde finnas när man beter sig så hemskt mot medmänniskor, skändar en död och inte visar minsta sympati med anhöriga.
Men det är uppenbart att det förekommer även att andra i helt oträngt mål beter sig illa bland andra vuxna, utan att man egentligen ser något bra skäl eller förstår varför.

Just kriminalpsykologen är fantastiskt intressant och kanske vägen till att i framtiden kunna förstå och förebygga att någons beteende urartar som hos GM i Tove-fallet.
Senast redigerad av coli 2023-05-14 kl. 22:58.
Citera
2023-05-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Som jag trodde. Ni har inte analyserat ett enda fall. Det är bara massa okunnigt trams från början till slut. Du har noll koll och inte den blekaste aning vad du pratar om.

Presentera fallen ni analyserat or for ever hold your silence!

Nu är jag väl dum som ens bryr mig om att kommentera ditt trams men... Vad är det för fall du ber dom presentera? Det dom säger är att dom inte hittar några fall som gått till på det sätt försvaret påstår att detta gått till. Hur menar du att detta ska "presenteras"? Eller har du fattat vad som menas?
Citera
2023-05-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Just ja, ännu en missad utredningsåtgärd till listan.

Hon har all rätt att tiga sig genom hela utredningen om hon velat. Men hon inleder med den story JJ kokat ihop så det är helt klart inte till hennes fördel att ljuga så. Men i och med att hon följer resultatet av "konferensen vid Illharjen" så ser JJ till att MH:s trovärdighet är skjuten i sank under den fortsatta utredningen då MH ljuger enligt instruktion från sin mer tongivande kompis. Den likeldande stryperskan JJ syftar jag alltså på. Hon som satt på sex olika scenarier som förklarade skogsrundan.

Man vill nästan göra en Excelfil om listar JJ:s lögner men vem har så mycket tid till övers?

Jag menar alltså att i och med att MH "trofast" följer denna JJ:s doktrin etablerad i imman där i Illharjenså biter det MH:s trovärdighet i baken i ett senare skede som då är tingsrätten.

Tingsrätten har inte läst fupen och han rådmannen blir ju dessutom helt jäkla galen om någon ens nämner den i hans rättssal men där i förhören framgår alla JJ:s lögner.

Har åklagaren fått fram i tingsrätten hur många de lögnerna är? Eller passar det hans åtal bättre att JJ är den "trovärdiga" för han behöver hennes "sanning" för att åtala/fälla MH för mord?

Den villrådige rådmannen & Co bedömer att JJ:s berättelse om badrummet är mer sann än MH:s.

JJ samtidigt: "Eh, alltså jag ströp lite i tio sekunder efter att Tove puttat mig och tidigare slagit mig på Nöjet och eeh Tove har gått hem efter att vi kramdes och allt var löst och låtsaskompisen Elsa? Jo hon mår bättre tack nu när hon fick sin burgare som mamma skulle skjutsa till Mcd och hämta, hade annars haschkakor i frysen vi kan tina och dra till skogen med och äta oss mätta, tänkte ta en selfie här men någon måste ha tagit min mobil och dragit iväg med den ett par timmar och så vidare"

Rådmannen ba: "word girl..."

Jag är inte så säker på att varken rådmannen eller åklagare går på J lögner precis som de inte heller gör med M lögner

Är det inte så att delar av J berättelse stämmer bäst med de bevis de har och utgår fr det?
Hur ska de göra och vsd mer kan de göra för att få fram sanningen när båda ljuger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in