Citat:
Jag tror inte barnen åsamkas någon direkt skada av att drag queens läser för dem per se, nej. Tror inte de skulle skadas av t.ex. nudister som uppläsare heller, eller ens av pedofila sagotantgubbar. Eller knarkare. Icke desto mindre olämpligt.Det är tvärtom. Det finns föräldrar som gärna vill låta sina barn gå på det här, och det finns barn som besökt det och gärna gör om det. Du ifrågasätter detta, trots att du inte kan förklara på vilket sätt de skulle ta skada av att närvara. Det är något annat än omsorg om barnen som driver dig – men vad?
Citat:
Jag tycker homosex är motbjudande, men hyser ingen aversion mot homosexuella. Förstår du skillnaden? Jag misstänker dock att du vill exponera mig för än mer homosexualitet, det är så strömningarna går i kultur- och mediavärlden i alla fall. Lite som att försöka bota rasism med massinvandring. Hoppsan det gick visst inte, det blev bara värre, men rätt åt rasisterna ändå!Du menar att du inte funderade särskilt mycket på transpersoner och drag queens så länge du inte behövde se dem. Nu, när de börjar ta plats i samhället som de samhällsmedborgare de är, ser du "rött". Det börjar klarna vad som driver ditt engagemang i frågan: Du känner äckel inför drag queens, och du har fått för dig att det är legitimt att bejaka detta och låta det driva en politisk agenda, i stället för att ifrågasätta det som den neuros det är.
Citat:
Återigen, aversion behöver inte vara irrationellt eller osunt. Och fjuttar jag på bibblan är det ditt fel ... och till råga på allt försöker du förlägga ansvaret för ditt irrationella hat till dess objekt. Moget. Men det stämmer bra med utvecklingsnivån hos en person som hotar att bränna bibliotek ifall de inte dansar efter hans pipa.
Vi håller det offentliga rummet fredat från en hel massa saker som inte nödvändigtvis är skadliga, men som alla kanske inte vill se eller bli påminda om. Vill du töja gränserna får du räkna med motstånd - naturlag.