Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Den effekten den kan ha som bäst har heller ingen motsvarighet hos annan medicin. Så det är synd att man kan bli beroende och att man kan dö av AT. De höll på att döda mig med neuroleptika, då de missat en interaktion med SSRI så det var som jag tagit 30 tabletter, inte 1. Min SSRI interagerar med benso med, men kanske så att 1 tablett blir 1,25 tabletter. Vi vet iallafall faran med benso. Eller vet vi faran med neuroleptika och struntar i den?
Klart vi vet faran med Neuroleptika.
Haldol, Nozinan, Hibernal (avregistrerat) och den första generationen har riktigt brutala biverkningsprofiler som är väldokumenterade vid det här laget och även den andra generationen dvs atypisk neuroleptika typ Olanzapin, Quetiapine, Abilify, Clozapine mfl är inte mycket bättre de heller.
Går man in på FASS vårdpersonal och läser runt lite så blir man fan mörkrädd på riktigt.
Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut.
För högkonsumenten så kommer neuroleptikadöden förr eller senare men den är jävligt utdragen och kantad med ett liv fyllt med jävligt jobbiga biverkningar.
Bensodiazepiner har ju också funnits såpass länge nu så de kortsiktiga samt långsiktiga biverkningarna har vi hyfsad god koll på också och som jag sa innan så bortsett ifrån beroenderisken så är det vitaminer i jämförelse.
Den nya tidens antidepressiva typ SSRI, SNRI osv har dock inte funnits ute på marknaden så länge så där är det lite mer osäkert vad långtidsbehandling kan leda till.