2023-05-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Den funkade inte heller. Typ inte alls. Nitrazepam blev jag iallafall lite trött av.

Avis på folk som får effekt av mediciner och droger.
Det har nog med din lever att göra. Vi bryter ner mediciner annorlunda.

Nitrazepam drack jag på för att bli sömnig. Det var inte något jag kunde ta och bli trött. Idag kan jag bli trött av lite vad som helst. Dock kan jag inte äta vad som helst för att sova.
Citera
2023-05-14, 17:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja och Neuroleptikaskadorna och för tidiga dödsfall kommer att öka pga just det.

Om man bortser ifrån beroendeproblematiken så är Bensodiazepiner vitaminer i jämförelse med antipsykotika rent biverkningsmässigt.

Den effekten den kan ha som bäst har heller ingen motsvarighet hos annan medicin. Så det är synd att man kan bli beroende och att man kan dö av AT. De höll på att döda mig med neuroleptika, då de missat en interaktion med SSRI så det var som jag tagit 30 tabletter, inte 1. Min SSRI interagerar med benso med, men kanske så att 1 tablett blir 1,25 tabletter. Vi vet iallafall faran med benso. Eller vet vi faran med neuroleptika och struntar i den?
Citera
2023-05-14, 17:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det har nog med din lever att göra. Vi bryter ner mediciner annorlunda.

Jag bryter ner nästan all medicin långsamt. Medicin som är lite mer komplex tål jag ofta inte alls, får biverkningar på bebisdoser. Antihistaminer t ex överreagerar jag extremt på. Reagerar ändå tyvärr mest normalt på medicin som är knark.
Citera
2023-05-14, 17:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Om vi ska snacka medicinsk effekt så är/var Halcion det bästa jag provat mot sömnproblem. Från den legala apoteksmarknaden då. Jag har haft höga doser benso mot exakt vad de är till för samtidigt som jag gillar rus och använt de för att bli påverkad och hantera abstinens samt öka effekten utav andra droger. Det är ju det benso används för i sådana sammanhang.

Flu-alprazolam som är en potentierad variant utav Alprazolam (Xanor) och i praktiken x 70 dospotensen utav Diazepam (Stesolid). 0,14 mg Flualprazolam motsvarar 10 mg Diazepam.

Kan förstå att man gillar ruset av Halcion. Den har bra myseffekt. Tog gärna den innan jag åt middag och kollade film. Somnade sedan. Låter anspråkslöst men var nog de bästa kvällarna i mitt liv, haha.

Flualpra var ganska magiska. Väldig mysiga med. Men allra mest hade jag sjukt häftiga drömmar på dem.
Citera
2023-05-14, 17:16
Medlem
Citat:
Jag bryter ner nästan all medicin långsamt. Medicin som är lite mer komplex tål jag ofta inte alls, får biverkningar på bebisdoser. Antihistaminer t ex överreagerar jag extremt på. Reagerar ändå tyvärr mest normalt på medicin som är knark.
Okej ja jag kan vara vaken på de flesta sömnmedel och överreagerar kraftfullt på andra mediciner istället. Inte antihistaminer dock men majoriteten mediciner som om jag vore allergisk mot dem. Särskilt de som går på centrala nervsystemet.
Citera
2023-05-14, 17:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Okej ja jag kan vara vaken på de flesta sömnmedel och överreagerar kraftfullt på andra mediciner istället. Inte antihistaminer dock men majoriteten mediciner som om jag vore allergisk mot dem. Särskilt de som går på centrala nervsystemet.

Lite OT men ge ett exempel på något du överreagerar på.

Har nog ändå när jag tänker efter fått kanske två miniblackouts på zopiklon och zolpidem. På rejäla doser då. (Är allra mest skötsam med mediciner men inte till 100 %, jag orkar inte ha det så tråkigt.)
Citera
2023-05-14, 17:29
Medlem
Citat:
Den effekten den kan ha som bäst har heller ingen motsvarighet hos annan medicin. Så det är synd att man kan bli beroende och att man kan dö av AT. De höll på att döda mig med neuroleptika, då de missat en interaktion med SSRI så det var som jag tagit 30 tabletter, inte 1. Min SSRI interagerar med benso med, men kanske så att 1 tablett blir 1,25 tabletter. Vi vet iallafall faran med benso. Eller vet vi faran med neuroleptika och struntar i den?
Klart vi vet faran med Neuroleptika.

Haldol, Nozinan, Hibernal (avregistrerat) och den första generationen har riktigt brutala biverkningsprofiler som är väldokumenterade vid det här laget och även den andra generationen dvs atypisk neuroleptika typ Olanzapin, Quetiapine, Abilify, Clozapine mfl är inte mycket bättre de heller.

Går man in på FASS vårdpersonal och läser runt lite så blir man fan mörkrädd på riktigt.

Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut.

För högkonsumenten så kommer neuroleptikadöden förr eller senare men den är jävligt utdragen och kantad med ett liv fyllt med jävligt jobbiga biverkningar.

Bensodiazepiner har ju också funnits såpass länge nu så de kortsiktiga samt långsiktiga biverkningarna har vi hyfsad god koll på också och som jag sa innan så bortsett ifrån beroenderisken så är det vitaminer i jämförelse.

Den nya tidens antidepressiva typ SSRI, SNRI osv har dock inte funnits ute på marknaden så länge så där är det lite mer osäkert vad långtidsbehandling kan leda till.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-05-14 kl. 17:32.
Citera
2023-05-14, 17:37
Medlem
Citat:
Lite OT men ge ett exempel på något du överreagerar på.

Har nog ändå när jag tänker efter fått kanske två miniblackouts på zopiklon och zolpidem. På rejäla doser då. (Är allra mest skötsam med mediciner men inte till 100 %, jag orkar inte ha det så tråkigt.)
Elvanse, Ritalin, Voxra (och så antirökmedicinen) och en massa andra mediciner.kommer inte ihåg alla. Zoloft. Zyprexa. Har provat hur många olika slags mediciner som helst känns det som och ena efter det andra var mest rävgift. Lamitrical då är det ju näsblod och avsaknad av balans och hallucinationer vid insättning men den funkar tror jag iallafall, efter en längre tid.

Bensodiazepiner är de mediciner jag svarar bäst på.
Citera
2023-05-14, 17:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Haldol, Nozinan, Hibernal (avregistrerat) och den första generationen har riktigt brutala biverkningsprofiler som är väldokumenterade vid det här laget och även den andra generationen dvs atypisk neuroleptika typ Olanzapin, Quetiapine, Abilify, Clozapine mfl är inte mycket bättre de heller.

Går man in på FASS vårdpersonal och läser runt lite så blir man fan mörkrädd på riktigt.

Jag hade en läkare en gång som hade som mål att sätta alla på gammaldags neuroleptika just av anledningen att han ansåg att den var prövad och säker. Till mig hade han tänkt sig Nozinan och Truxal istället för Halcion och Xanor. Han sa att det inte fanns biverkningar. Jag nämnde att det finns rätt många. Men han menar att det finns varken biverkningar eller skador vid låga doser. Och då undrar man ju hur sant det är.

De som behöver högre doser kanske inte klarar sig utan medicinerna och kanske ändå vinner några år på att ta dem. Men de som tar låga doser? Vet man hur mycket skadad man kan bli av att ta en liten dos Nozinan eller quetiapin varje natt?
Citera
2023-05-14, 18:07
Medlem
falconer8s avatar
Citat:

Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut."]Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut.

För högkonsumenten så kommer neuroleptikadöden förr eller senare men den är jävligt utdragen och kantad med ett liv fyllt med jävligt jobbiga biverkningar.

Bensodiazepiner har ju också funnits såpass länge nu så de kortsiktiga samt långsiktiga biverkningarna har vi hyfsad god koll på också och som jag sa innan så bortsett ifrån beroenderisken så är det vitaminer i jämförelse.

Den nya tidens antidepressiva typ SSRI, SNRI osv har dock inte funnits ute på marknaden så länge så där är det lite mer osäkert vad långtidsbehandling kan leda till.

"Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut."]Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut."

Mjo. Men då måste man nog upp i häftigare mediciner & doser än mina anspråkslösa 30 mg Mirtazipin dagligen tänker jag. 🤔
Citera
2023-05-14, 18:10
Medlem
pn222jws avatar
"Vet man hur mycket skadad man kan bli av att ta en liten dos Nozinan eller quetiapin varje natt?"

Mycket tystas ned, trilafon vet jag ofta orsakar epilepsi...propavan är egentligen olagligt köra bil med...av alla "gamla" tycker jag faktiskt valium är okej - har dock inte rört psykofarmaka själv på 30 år.
Citera
2023-05-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
"Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut."]Börjar du medicinera med hyfsade doser antipsykosmedicin i hyfsat ung ålder så blir du inte äldre än 60-65 då kroppens organ vid det laget är helt slut."

Mjo. Men då måste man nog upp i häftigare mediciner & doser än mina anspråkslösa 30 mg Mirtazipin dagligen tänker jag. 🤔
Mirtzapin är ett sk NaSSa preparat dvs ett antidepressivt preparat som inte ens går att jämföra med neuroleptika dvs antipsykosmediciner.

Har själv stått på bla Mirtazapin och lite andra antidepressiva preparat i över 16 år innan jag satte ut dem då de inte fyllde någon funktion för mig längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in