2023-05-14, 14:05
Medlem
Tänker mig tillbaka på alla olika sorters benso man har stött på genom åren. Det är sanslöst hur många olika varianter utav lugnande, sömngivande inom den här kategorin som det finns därute!

När jag bodde på Gran Canaria / Kanarieöarna så finns där 32 (!) olika sorters benso - enbart inom den spanska vården. Mängder utav olika varianter jag aldrig hört talas om i Sverige.

Sverige har i dagsläget enbart 7 st olika godkända läkemedel som är benso. När Halcion / Triazolam försvann 2018 gick de ner tytterligare en. Gick under namnet Halcion över världen.

Halcion/Triazolam var definitivt en oerhört ovanlig och mycket kult bensodiazepin! Och potent som bara den!

Den sista tiden innan den försvann fanns den enbart i styrkan 0,125 mg alltså 125 micro-gram/ug.
Jag har själv fått den utskrivet kortare perioder och den fanns tidigare i desto starkare styrkor, 0,125-0,5 mg. Men bara i 7-pack för att optimera korta förskrivningstider och minimera långtidsbruk pga hög missbruksprofil. Tog man triazolam i mer än 7 dagar började man få abstinens syndrom under dagstid. Detta då den var mkt snabbverkande och redan ute ur kroppen när du vaknade vilket ledde till snabb och påträngande abstinens.

Folk brukade blanda triazolam med kokain och andra uppers då det var det enda sättet att hålla sig vaken på de jävlarna! Vilket gav den öknamnet "zombiedust" efter läget man försattes i. En riktig skev kombo där folk under total minnesförlust begick mord i tron att de drömde. Vilket gav Halcion ett uselt rykte tidigt. En viss Jeffrey Dahmer drogade alltid ner sina offer innan han lobotomerade de med sin borr och satte på de och/eller åt upp dem - redan tidigt 80-tal.

Den var en våldtäktsmans bästa vän och löstes snabbt upp i vätska. Gav mkt snabb effekt och gav minnesförlust angående vad som hänt. Det var som första hjälpen verktyget nr.1 för att garantera sex - oavsett ens partner sa ja eller nej. Bisarrt! "Halcion - din väg till ett knull om partnern slipper att själv få välja!"

Det tog väldigt lång tid innan den försvann! Roppar blev det mer liv i luckan av ang detta ryktet. Ökad straffsats från klass 4 till klass 2 mm. Halcion förblev alltid klass 4.
Citera
2023-05-14, 14:41
Medlem
zombie-nations avatar
Tog Halcion i tio år. Känner verkligen inte igen mig i mycket, men då tog jag den på rätt dos som sömnmedicin. Jag har om möjligt fått kortverkande mediciner då jag tror att jag bryter ner dem långsamt. Hände väl någon gång vid extrem insomni att jag tog flera, men inte att jag drabbades av minnesförlust. Har aldrig råkat ut för sådana där konstiga saker som folk hävdar de gjort på benso.

De var extremt träffsäkra på att somna på. Fast självklart är inget perfekt. Eftersom de var menade att sova på blev man ju rätt mystrött av dem. Tycker det är konstigt med folk som sover på dagbenso, man blir ju inte trött av dem på samma sätt alls.

Har även haft Rohypnol men den hjälpte inte alls.

När man fick ta sådana mediciner så kunde jag sova på vettiga tider. Nu handlar det mest om att hinna handla innan affärerna stänger.
Citera
2023-05-14, 14:50
Medlem
anon42s avatar
Synd att läkemedelsverket inte bryr sig om patienterna som behöver medicinen och istället följer vad människor blir höga på och tar bort dem.

Den enda som fungerade bra för min insomni. Men vården tycker det är rimligt att jag ska gå runt i ett hypersomniskt töcken resten av mitt förkortade liv för att andra missbrukade medicinen..
Citera
2023-05-14, 15:04
Medlem
pn222jws avatar
För flera årtionden (tidigt 90-tal) sen tänkte jag att det vore kul att testa Hibernal och sprit samtidigt...nästa dag får jag veta att jag försökt misshandla en av mina bästa kompisar. Jag minns ingenting. Undvik!
Citera
2023-05-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tog Halcion i tio år. Känner verkligen inte igen mig i mycket, men då tog jag den på rätt dos som sömnmedicin. Jag har om möjligt fått kortverkande mediciner då jag tror att jag bryter ner dem långsamt. Hände väl någon gång vid extrem insomni att jag tog flera, men inte att jag drabbades av minnesförlust. Har aldrig råkat ut för sådana där konstiga saker som folk hävdar de gjort på benso.

De var extremt träffsäkra på att somna på. Fast självklart är inget perfekt. Eftersom de var menade att sova på blev man ju rätt mystrött av dem. Tycker det är konstigt med folk som sover på dagbenso, man blir ju inte trött av dem på samma sätt alls.

Har även haft Rohypnol men den hjälpte inte alls.

När man fick ta sådana mediciner så kunde jag sova på vettiga tider. Nu handlar det mest om att hinna handla innan affärerna stänger.
Det finns ju ingen Nattbenzo kvar i Sverige idag och om du inte tål Z analogerna dvs drabbas av paradoxala reaktioner även på standardoser så tycker åtminstone jag att både Stesolid och Lorazepam går utmärkt att sova på vid behov och i rätt dos. Förövrigt så hann jag aldrig testa Halcion men det hade varit intressant.

Folk som har prövat säger att det typ var omöjligt att hålla sig vaken på dem.
Citera
2023-05-14, 15:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det finns ju ingen Nattbenzo kvar i Sverige idag och om du inte tål Z analogerna dvs drabbas av paradoxala reaktioner även på standardoser så tycker åtminstone jag att både Stesolid och Lorazepam går utmärkt att sova på vid behov och i rätt dos. Förövrigt så hann jag aldrig testa Halcion men det hade varit intressant.

Folk som har prövat säger att det typ var omöjligt att hålla sig vaken på dem.

Oj. Jo klart man kunde hålla sig vaken på dem. Skulle det inträffat något så att jag var tvungen att vara vaken så skulle jag funkat bättre på Halcion än på z-medicinerna där man kan uppföra sig helt kokobello. Det är trist att det inte finns nattbenso. Saknar det verkligen. Fast bara en funkade för mig. Tyvärr är inte z-mediciner bra för mig, det beror lite på varför jag inte sover. Så ja, de har ju tagit bort en krycka jag behövde.

Men idag ska allting lösas med antipsykotika.
Citera
2023-05-14, 15:51
Medlem
Citat:
Men idag ska allting lösas med antipsykotika.
Ja och Neuroleptikaskadorna och för tidiga dödsfall kommer att öka pga just det.

Om man bortser ifrån beroendeproblematiken så är Bensodiazepiner vitaminer i jämförelse med antipsykotika rent biverkningsmässigt.
Citera
2023-05-14, 16:08
Medlem
Nedomanskys avatar
Mogadon saknar jag, mkt trevlig..
Citera
2023-05-14, 16:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Mogadon saknar jag, mkt trevlig..

Den hade nästan noll effekt på mig.
Citera
2023-05-14, 16:42
Medlem
Om vi ska snacka medicinsk effekt så är/var Halcion det bästa jag provat mot sömnproblem. Från den legala apoteksmarknaden då. Jag har haft höga doser benso mot exakt vad de är till för samtidigt som jag gillar rus och använt de för att bli påverkad och hantera abstinens samt öka effekten utav andra droger. Det är ju det benso används för i sådana sammanhang.

Ni som verkligen har svårt att sova och måste ha triazolo-benso för detta syfte får om nöden nu kräver effektiva sådana (vilket triazolam är) leta efter legitima tillverkare utav dem. Finns fruktansvärt effektiva RC triazolo bensos!

Flu-alprazolam som är en potentierad variant utav Alprazolam (Xanor) och i praktiken x 70 dospotensen utav Diazepam (Stesolid). 0,14 mg Flualprazolam motsvarar 10 mg Diazepam.

Flubromazolam är också fruktansvärt effektiv och x 40 dospotensen utav Diazepam. Så 0,25mg Flubromazolam = 10 mg Diazepam

Och värst och potentast utav de allihopa:

Flunitrazolam som är Flubromazolam och Flunitrazepams/Rohypnols barn ifrån helvete! x 100-150 dospotensen utav Diazepam. 0,10mg motsvarar 10 mg Stesolid och aktiv redan vid 0,04mg.

Dessa är framtagna för att du ska få ut bästa och värsta rusen som möjligt på dem. De skall för denna sakens skull inte doseras speciellt högt utan man ska maximera lägre doser effekter än att ta speciellt mycket. Då somnar man bara eller gör något dumt!

Viktigt att ha en viss ansvarskänsla för att få ut det mesta här i livet.
Senast redigerad av TheContender 2023-05-14 kl. 16:45.
Citera
2023-05-14, 16:55
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Den hade nästan noll effekt på mig.

Fin att mysa på. För mig har bara Rohypnol funkat klockrent, sov som grisen.. länge sedan dock.
Citera
2023-05-14, 16:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Fin att mysa på. För mig har bara Rohypnol funkat klockrent, sov som grisen.. länge sedan dock.

Den funkade inte heller. Typ inte alls. Nitrazepam blev jag iallafall lite trött av.

Avis på folk som får effekt av mediciner och droger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in