• 1
  • 2
2023-05-14, 11:16
Medlem
En man kom på den geniala idéen göra en koppleriverksamhet bolagiserad. På så vis kunde han bjuda ut en kvinna till en annan man. Eftersom hon skrivit på alla relevanta juridiska dokument så ogillades åtalet och mannen ”sover nu gott om nätterna”.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...ri-i-hovratten

Vad tycker ni om dylika fiffiga upplägg? Finns det fler sånna här företag? Vilken jurist ordnat med den här typen av bolag?

Moderator får förstås flytta till företagsekonomi eller liknande om det passar bättre.
Citera
2023-05-14, 11:42
Medlem
Raktinyllets avatar
Låter inte som han gjort något fel, ska vi få jämställdhet i landet måste vi sluta behandla kvinnor som små hjälplösa barn som är oförmögna att förstå konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2023-05-14, 11:47
Medlem
Det var porrfilmsverksamhet.

Eftersom porr ej är olagligt i Sverige så frias mannen.
Citera
2023-05-14, 11:52
Medlem
En 63-årig porrstjärna dömdes dock för sexköp i ärendet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...var-med-pa-det
Citera
2023-05-14, 11:55
Medlem
Smart av henne att gå till polisen efter samlaget.

Då kan hon med sin offerkofta få skadestånd, sjukförsäkring och andra bidrag för resten av livet. Därefter kan hon rättfärdiga alla sina felsteg i livet med att hon blev "våldtagen"

Jag hade gjort detsamma om jag var hon
Citera
2023-05-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka

Domstolen verkar ha lagt vikt vid om syftet var att spela in en film. Eller om det var att skaffa sig sexuell njutning.

Eftersom 63-åringen erkände sexköp är det tydligt vad hans syfte var och han dömdes därför.
Citera
2023-05-14, 12:02
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka

– Han har ju bland annat hotat med att dra mig typ inför rätta om jag bryter de här kontrakten som han har fått mig att skriva på, säger hon i förhör.

Hur gick det egentligen till när han "fått" henne att skriva på ? Hade hon ingen egen vilja eller ansvar för sina handlingar ?
Citera
2023-05-14, 12:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie1.

Då kan hon med sin offerkofta få skadestånd, sjukförsäkring och andra bidrag för resten av livet. Därefter kan hon rättfärdiga alla sina felsteg i livet med att hon blev "våldtagen"

Kanske är dags att omyndigförklara kvinnor om de inte ska kunna stå till svars för sina egna handlingar.
Citera
2023-05-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie1.

Vad är smart?

Delta i porr.
Ångra sig.
Slösa alla pengar på knark.
Polisanmäla porrproducenten.
Porrproducenten frias av hovrätten eftersom hon signerat avtal.

Vad vann hon på detta?
Citera
2023-05-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kanske är dags att omyndigförklara kvinnor om de inte ska kunna stå till svars för sina egna handlingar.

jo fast de flesta kvinnor är ju tack o lov inte sådana men vissa kvinnor som Bianca Kronlöf borde omyndigförklaras rakt av. Om man inte kan fatta vad man tackar ja och nej till för att sedan ändra sig efteråt för att kunna få en vinning, då ska man omyndigförklaras
Citera
2023-05-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olle-olsson
Vad är smart?

Delta i porr.
Ångra sig.
Slösa alla pengar på knark.
Polisanmäla porrproducenten.
Porrproducenten frias av hovrätten eftersom hon signerat avtal.

Vad vann hon på detta?

Jo fast hon kan dels överklaga.

Därefter har man möjlighet att spela på psykisk ohälsa och få ganska bra sjukförsäkring eftersom man har anmälan och en dom på personen som köpte sex. Det finns ganska många möjligheter när man har offerkoftan på sig. Titta bara på Bianca Kronlöf, hon har inte ens blivit utsatt för något och kan ändå påstå att hon blev våldtagen och få medieutrymme i alla sammanhang
Citera
2023-05-14, 12:54
Medlem
Anders köpte medverkan i porrfilm dömd för sexköp

63-årige Anders swishade för medverkan i rn porrfilm som skulle göra sexköpet lagligt. Sedan fälldes han ändå för brottet. Jag trodde ju hon var med på det säger Anders till SVT.

Någon som vet mer?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här