Lite tankar bara, varför har Pernilla visats sen program 3-4, (har inte riktigt koll)?
I tidigare Robinson så har dom som visats mycket åkt ut inom kort, vad händer här?
Sen har vi Sanna som smugit bakom och verkar ta mer plats.
Sofi kommer också nu utan att ha synts tidigare, läskig människa, jag vet borde inte döma men hon känns opålitlig.
Pedagogen Marcus åker nog ut på söndag.
Camilla är väldigt intetsägande och kommer nog inte hela vägen.
När det blir tävlingar åker nog både Chris och Carro ut, båda två är sämst i tävlingar.
Dennis är en joker och fruktansvärt svårt att veta var man har, kan gå till final men faller nog i tävlingarna.
Oskar är också lurig, ett stort hot men omtyckt…
Elin har varit guldflickan som är fantastisk, men kliver in och är den tuffaste och lurigaste spelaren direkt - bra jobbat
Uppenbart att Marcus skulle bli utröstad sedan Elin såsade sig igenom immunitetstävlingen. Även om produktionen försökte få en att tro annat genom allt prat om Pernilla. Kampen om att tillbaka sin rösträtt var helt meningslös eftersom alla tänkte rösta likadant. Återigen ingensomhelst ansats att bryta majoritetspakten. Alla har det så mysigt och det är bara så jobbigt att behöva rösta ut varandra. Snark.
Men fan döda mig, när Pastorn sjunger. Criiiinnggge pinsamt! Skämskudde på, fan , stor varning, han ser helt jävla galen ut, ni vill inte ha det på näthinnan eller snäckhinnan.
Uppenbart att Marcus skulle bli utröstad sedan Elin såsade sig igenom immunitetstävlingen. Även om produktionen försökte få en att tro annat genom allt prat om Pernilla. Kampen om att tillbaka sin rösträtt var helt meningslös eftersom alla tänkte rösta likadant. Återigen ingensomhelst ansats att bryta majoritetspakten. Alla har det så mysigt och det är bara så jobbigt att behöva rösta ut varandra. Snark.
Ja produktionen försökte skapa spänning genom att lägga in några samtal där Pernilla ogillades men det var ju givet att Marcus skulle åka för han bäst oavsett tävling och ingen vill ha med honom i en final. Jag brukar ogilla snyftisarna i programmet men min pappa valde att My Way skulle spelas på hans begravning så tårarna rann på mig igen. Synd att man ser på hur mycket programtid det är kvar om det blir duell eller inte så inte särskilt spännande med krukorna.
Som vanligt gör pakten det de skall göra och den som åker inte ens sur på dem. Och princip allt som händer på ön nu får alt-right krigarna i tråden att koka. Robinson med starka smarta tjejer är ren tortyr för Svärjevänner.
Sophies kill list hänger med.
- Marcus (dead)
- Erik (dead)
- Pernilla
- Elin
- Camilla
- Oscar
- Dennis
Senast redigerad av greta75 2023-05-14 kl. 09:56.
Som vanligt gör pakten det de skall göra och den som åker inte ens sur på dem. Och princip allt som händer på ön nu får alt-right krigarna i tråden att koka. Robinson med starka smarta tjejer är ren tortyr för Svärjevänner.
Sophies kill list hänger med.
- Marcus (dead)
- Erik (dead)
- Pernilla
- Elin
- Camilla
- Oscar
- Dennis
Skickliga i det sociala spelet är de absolut, men överdrivet starka i individuella tävlingar skulle jag inte säga. Problemet med programmet är inte att tjejpakten gör sin vinnande grej, utan att övriga deltagare beter sig som får som vallas till slakten. De verkar tro att det sociala spelet innebär att försöka bli kompis med majoritetspakten.
Sen kan jag personligen sakna strategiska alternativ för minoritetspakter att hävda sig (som gömda immuniteter), men som årets deltagare spelar hade det nog inte gjort någon skillnad då de inte utnyttjat möjligheterna hittills.
Hur utses slutliga vinnaren i Robinson, genom tävling eller omröstning? Något som driver deltagarna i australiensiska varianten är ju att man måste göra en del riskabla drag för att ha en chans att vinna sista året men nån liknande drivkraft ser jag inte i svenska.
Hur utses slutliga vinnaren i Robinson, genom tävling eller omröstning? Något som driver deltagarna i australiensiska varianten är ju att man måste göra en del riskabla drag för att ha en chans att vinna sista året men nån liknande drivkraft ser jag inte i svenska.
Förutsättningarna redovisas aldrig i förväg. Produktionen kan ju ändra förfarandet helt och hållet som det passar och det som styr skall naturligtvis vara maximal spänning.
Men om det blir någon form av popularitetstävling på slutet så tror jag tjejerna i kärnan är omtyckta av alla. Det är ganska otroligt hur väl de fixar det sociala spelet tycker jag.
Sparka den som klipper avsnitten. Varje gång klippningen teasar om att något specifikt skall hända, så kan man satsa pengar på att det motsatta sker istället. Otroligt dåligt producerad TV.
Med andra ord: Totalt meningslöst att tillägna ett helt avsnitt åt att teasa om att det är Pernilla som ska röstas ut, när man redan vet att det är Marcus. Tror produktionen att tittarna är bäbisar?
För övrigt den kassaste säsongen på länge om man ser till rent paktande och vilka som förjänar att vinna tävlingsmässigt. Tjejpakten hade dock aldrig tagit sig såhär långt om det inte vore för den ursprungliga orättvisa uppdelningen mellan unga och gamla som gav de svaga i unga laget möjligheten att stanna kvar i tävlingen längre än de förtjänar.
Förstår dock inte varför det är så många i tråden snackar om att kritiker till tjejpakten är "alt-right" eller "kvinnohatare" eller "mansgrisar" . Om en kvinna vinner på ett oförtjänt sätt är det inte värt ett piss, och om en man vinner på ett oförtjänt sätt är det inte heller värt ett piss. Det där snacket om att man skulle vara emot starka kvinnor eller kvinnohatare är rent bullshit. Den starkaste och mest värdiga kvinnliga deltagaren är ju den som röstasts ut, lol.
Tråkigt avsnitt och väntad utgång tyvärr.
Givetvis var det aldrig tal om att Pernilla skulle ut nu.
Återigen, man har alla chanser att bryta pakten men gör det inte.
Oscar hade två röster, sen Dennis, Marcus, Elin = 5
Penilla + Camilla = 0
Sanna, Sophie, Chris, Carro = 4
Man hade alltså övertag i antal röster och hade kunnat bestämma sig för att bryta pakten en gång för alla. Men Oscar och Dennis kommer inte att gå emot tjejpakten oavsett så även om Marcus hade riktat sitt fokus mot dem istället för Carro och Chris så hade det varit lönlöst.
Däremot sipprar det fram lite att maskoten Dennis har mer att ge på tävlingarna och medvetet hållit tillbaka tidigare. Knappast förvånande men intressant hur han ska balansera det gentemot sitt törstande efter uppmärksamhet och bekräftelse från tjejpakten.
Elin lierar sig med pakten direkt och säger att "jag tror att Marcus kände att det var rimligt att det var han som åkte ut. Han är väl medveten om att han ses som det största hotet så jag hoppas att han kan förlåta oss för att vi således inte vill ha honom i tävlingen".
Surt att Amanda gav bort sin seger till någon som vill prioritera svaga spelare...
Hela momentet med att låsa fast spelare vid varandra och tävla i par var ett riktigt sänke från produktionens sida. Att vara beroende av en annan människas prestation, framförallt såhär sent i tävlingen, är idiotiskt och utgången blev ju därefter också.
Hur många från Gränslandet har fortfarande möjlighet att ta sig tillbaka?
Det är ju det enda man kan se fram emot nu, att få tillbaka Erik, Amanda eller Marcus dit igen.
För övrigt så säger det en del om nivån på somliga i denna tråd när man blir mer upprörd över bibelcitat än svek, dålig allmänbildning och svordomar och könsord i var och varannan mening
Carro, Chris och Dennis hade bara mått bra av lite bibel-detox och rening från sina synder. Lite exorcism-light för att driva ut demonerna.
Hellre bibel-skola än pk-skola
Kring gränslandet och lite random tankar kring robinson
Det är väl så att vi ännu inte vet om Dennis d y kommer åka från Gränslandet.
Men.. allt talar ju för det, eller det vore de mest rimliga.
Tycker det är rätt åt honom. Ganska tråkig karaktär som lierade sig med storkoalitionen vilket han föll på.
Han var den mest drivande när de förlorade den där tävlingen när han ställde Marcus, Eric och Amanda utanför vilket bidrog till att Camilla SS, Blocket och bögen + Dennis tävlade samt la sig.
Därefter tänkte Dennis väl att Eric och Amanda (eller Marcus) skulle lämna men de blev i stället han genom en duell. Din jävla idiot, rätt åt dig.
Jag tror inte på Kharma men i det här fallet blev det lite så.
Jag hoppas han åker ur.
Det är sällan som instant karma inträffar men när det inträffar är det underbart att bevittna.
Dennis spelade oerhört fult och äckligt och föll på eget grepp.
Han gick samman med Chris som tidigare ljugit för honom och därmed borde ha noll förtroende (han sa att han ej röstat på Dennis fast han gjort det).
När nu Marcus är på väg tillbaka till Gränslandet så finns det väl inget som kan hålla Dennis kvar, han måste väl åka på samma sätt som de före honom?
Nej, jag har inte alls någon sympati, tvärtom är han den som jag blev mest besviken på tillsammans med Oskar.
Han var en av "de goda" som sålde sin själ till pakten och det är på sätt och vis värre än att vara "ond" från början. Han hade en fin relation till Amanda men förådde henne pga svartsjuka och dålig självkänsla. Ja, han är ung men borde självklart veta bättre.
Nu ser han bara dum och svag ut, vilket han är.
Så han kan gråta bäst han vill, han vet förhoppningsvis att han gjort bort sig och kan lära sig något av det hela för att utvecklas som människa.
Sparka den som klipper avsnitten. Varje gång klippningen teasar om att något specifikt skall hända, så kan man satsa pengar på att det motsatta sker istället. Otroligt dåligt producerad TV.
Med andra ord: Totalt meningslöst att tillägna ett helt avsnitt åt att teasa om att det är Pernilla som ska röstas ut, när man redan vet att det är Marcus. Tror produktionen att tittarna är bäbisar?
För övrigt den kassaste säsongen på länge om man ser till rent paktande och vilka som förjänar att vinna tävlingsmässigt. Tjejpakten hade dock aldrig tagit sig såhär långt om det inte vore för den ursprungliga orättvisa uppdelningen mellan unga och gamla som gav de svaga i unga laget möjligheten att stanna kvar i tävlingen längre än de förtjänar.
Förstår dock inte varför det är så många i tråden snackar om att kritiker till tjejpakten är "alt-right" eller "kvinnohatare" eller "mansgrisar" . Om en kvinna vinner på ett oförtjänt sätt är det inte värt ett piss, och om en man vinner på ett oförtjänt sätt är det inte heller värt ett piss. Det där snacket om att man skulle vara emot starka kvinnor eller kvinnohatare är rent bullshit. Den starkaste och mest värdiga kvinnliga deltagaren är ju den som röstasts ut, lol.
Ja, det var riktigt dåligt och man fattade direkt att allt snack om Pernilla bara var en rökridå för att försöka styra bort från det uppenbara.
Nej, man är självklart inte "kvinnohatare" för att man inte vill att svaga unga tjejer, som endast i egenskap av sitt antal förblivit i majoritet, ska vinna. På samma sätt är man inte "homofob" för att man ogillar Chris. Det finns otrevliga och elaka bögar på samma sätt som det finns otrevliga och elaka heterosexuella.