2023-05-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Finns olika anledningar, men säg att du ska sälja en bostad för 5,5 millar och mäklaren har hittat en kund som är ute efter just det objektet innan den kommer ut på hemnet, sedan får denna person en privat visning som inte syns på hemnet. Och efter detta visar det sig att köparen erbjuder 6millar men endast om affären går i lås denna vecka. Säljaren är osäker om bostaden kommer komma upp till 6millar vid budgivning och väljer därför att sälja direkt innan andra spekulanter kommer in i bilden.
Tack, jag förstår, men om man ändå väljer att lägga ut den på marknaden så kan ju den som erbjuder 6 miljoner buda över på budgivningen.... så vad har man att förlora att lägga ut den på marknaden.
För så bråttom kan ju inte köpare ha...
Citera
2023-05-13, 23:12
Medlem
Vilka är det som jobbar för dem som bulvaner , ambassadörer i Marbella ?
Tänker främst på de svenskar därnere som jobbar i det dolda och inte mäklarna /vd
Citera
2023-05-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Tack, jag förstår, men om man ändå väljer att lägga ut den på marknaden så kan ju den som erbjuder 6 miljoner buda över på budgivningen.... så vad har man att förlora att lägga ut den på marknaden.
Jag antar att du inte bor i Stockholm och inte heller var på jakt efter en brf när budgivningarna var som sjukast ?

Då var det rätt många som blev less och var o varann gick innan öppen visning.,
Citera
2023-05-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag antar att du inte bor i Stockholm och inte heller var på jakt efter en brf när budgivningarna var som sjukast ?

Då var det rätt många som blev less och var o varann gick innan öppen visning.,
Jo, men det är ju precis det man vill ha som säljare.... sjuka budgivningar som aldrig tar slut.
Man vill ju sälja till högsta möjliga pris och därför är det ju alltid bäst att inte sälja innan den läggs ut för försäljning.
Citera
2023-05-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne

Somliga kanske tycker det är rätt skönt om man kan sälja till ett accepterat pris utan massa lökiga visningar fram och tillbaka.

Typ som att sälja bilen till en firma kontra blocket, mindre betalt men du slipper alla brushor som ska sparka på dina däck.
Citera
2023-05-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har läst. Inte framkommit vad Seren@ Ch har med saken att göra.
Inte sett hur Fuad är involverad. Är inte delägare på pappret.
Berätta gärna om jag missat något. Dessa två är väl sannolikt nyckeln till hur bulvaner är inblandade.
Jodå, flera som påtalat att Fuad har ägt två siffriga med lgh genom målvakter varför han kallats Trump. Det var de bostäderna som var Uniks första uppdrag har det också påtalats här i tråden. Avseende kvinnan dock ingen koppling ännu.
Citera
2023-05-14, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Stopp stopp! Du menar att det går att köpa sig en utbildning!?

Man måste ju klara utbildningen också. Men det verkar som det går att slippa konkurrera om platser på högskola genom att istället gå utbildningen hos FEI.

Har bara läst på lite snabbt men de verkar räcka med att man har en arbetsgivare som "rekommenderar dig" och betalar för utbildningen. Inga konstigheter att lösa såklart.

https://www.fei.se/utbildning/fastighetsmaklare-120hp/

Om det stämmer som många säger här att det är den vägen babbarna lyckas bli mäklare (som annars inte kommit in på högskolan) så bör det ligga i branschens egna intresse att FEI förlorar den rätten om de är en maskin som pumpar ut kriminella babbe-mäklare.
Citera
2023-05-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som Adam alltså 5 av 5 av ALLA. Bara där ringer det varningsklockor. Det är som en diktator som säger att 99,9% röstade på hand. Det är bättre för trovärdighet om det var 80%. Så ett betyg på 4,7 ungefär ger ju bättre vibbar.

Unik verkar försökt franchise:a bla med Umeå. Undrar om det var det som gjorde att det blev pladask fall. Utomstående som fått inblick i företaget och kanske sett att det är något som inte stämmer här.
Håller helt med dig. Folk brukar dessutom lämna omdömen om de inte är nöjda. Så man ska vara lite skeptiskt till den där typen av betyg. Det brukar alltså se sämre ut än vad det egentligen är. Så att få 5 av 5 låter mycket skumt. Kanske har han gett någon förmån om de ger honom 5 poäng.
Citera
2023-05-14, 02:47
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vilka fula fiskar. Ja precis, mäcklaren är ju även beroende av att få förmedlingsuppdraget och då kan de ju inte ligga för lågt i bedömt värde, då lär de ju inte få uppdraget. Märkligt.

Som säljare är man ju mest intresserad av att få riktigt bra betalalt.
Mäklaren vill nog också sälja dyrt men framförallt vill nog mäklaren bara sälja.

I boken Freakonomics så beskrivs att när mäklarna på den amerikanska bostadsmarknaden säljer sina egna fastigheter så får de genomsnittligt 3% mer än om de hade sålt nån annans fastighet.

Som säljare gäller att man kan vara tydlig på förväntningar och kriterier för en försäljning. Många fattar ju inte sånt här
Citera
2023-05-14, 06:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Haha nej är inte arab.

Har ingen aning vem som beviljade banklån. Jag sålde en lya via unik och det hela gick professsionellt till, hade ingen dold budgivning eller liknande.

Är det helt omöjligt att det bara är araben och frugan bakom det och VD:n bara är trög och inte hade koll? Jag har ingen koll på den här typen av brottslighet och fattar inte hur de har gjort öht.

Citat:
Två medarbetare vid Unik Fastighetsförmedling har gripits och begärts häktade. Totalt har tre personer begärts häktade..

Citat:
Personerna, en medborgare i Libyen i 40-årsåldern respektive en kvinna i 55-årsåldern, är misstänkta för grovt bedrägeri och grovt näringspenningtvätt. Den tredje som begärts häktad är grundaren till mäklarfirman – han misstänks för grovt bedrägeri, grovt näringspenningtvättbrott och grovt bokföringsbrott.

Den tredje ska vara ”okänd” för firman uppges det.
Lägenheterna ska (precis som det tidigare stått i tråden) förmedlats svart och köpts av bulvaner och detta ska ha pågått från 2019 och framåt.

https://bulletin.nu/uniks-grundare-g...gspenningtvatt (Öppen artikel).
Senast redigerad av MissDecibella 2023-05-14 kl. 06:03.
Citera
2023-05-14, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Men saken är den att om alla mäklare jobbar där som konsulter så är det mäklaren själva som betalar sociala avgifter o.s.v. via deras egna firma/bolag. Det är just därför det är svårt att tyda från en årsredovisning enbart. Sedan har jag ingen koll på hur mäklarfirmor gör egentligen.

Är detta verkligen ett upplägg som skatteverket går med på?

Jurister och revisorer brukar ha liknande upplägg, men de gör det via kommanditbolag, något som Unik inte verkar ha.
Senast redigerad av trickget 2023-05-14 kl. 06:56.
Citera
2023-05-14, 07:15
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag brukar förklara det så här. Tänk dig en person med mild autism/aspergers som får för sig att han har rätten att bli filmstjärna i Hollywood då har är bäst i klassen på roliga timmen. På allvar.

Trams. Kluster-B störningar är avsevärt svårare att få syn på för gemene man än någon form av autism. Det är därför de kan vara (och ofta är) så framgångsrika bedragare. Det enda du gör med dina missformade liknelser är att du lurar ignoranta svenssons till att tro att de, av dig desinformerade offer, kan upptäcka och ducka för en kluster-B utan problem, vilket de inte kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in