2023-05-13, 07:33
Medlem
BoISarens avatar
Försök till grovt rån i bostad, Hyllie

Polis skickas till en bostad i Hyllie med anledning av uppgifter om ett bråk. På plats framkommer det att en kvinna blivit utsatt för ett rånförsök. Kvinnan ska i samband med detta ha misshandlats med ett tillhygge.

Under natten har tre män gripits, misstänkta för försök till grovt rån.
Kvinnans skador har dokumenterats av polis, men hon har inte varit i behov av någon akut sjukvård.
En anmälan om försök till grovt rån har upprättats
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-forsok-malmo/

Vad kan vi säga om GM? Knarkare? Gäng? Kombination?

Vad är Hyllie för område?
Citera
2023-05-13, 19:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Försök till grovt rån i bostad, Hyllie

Polis skickas till en bostad i Hyllie med anledning av uppgifter om ett bråk. På plats framkommer det att en kvinna blivit utsatt för ett rånförsök. Kvinnan ska i samband med detta ha misshandlats med ett tillhygge.

Under natten har tre män gripits, misstänkta för försök till grovt rån.
Kvinnans skador har dokumenterats av polis, men hon har inte varit i behov av någon akut sjukvård.
En anmälan om försök till grovt rån har upprättats
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-forsok-malmo/

Vad kan vi säga om GM? Knarkare? Gäng? Kombination?

Vad är Hyllie för område?

Hyllie som område innefattar en del av Malmö som är väldigt ny och under uppbyggnad, med dyra bostäder, men också andra delar som Kulladal, Kroksbäck och Lindeborg som formellt tillhör Hyllie som är mer eller mindre utsatta områden.
Citera
2023-05-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Hyllie som område innefattar en del av Malmö som är väldigt ny och under uppbyggnad, med dyra bostäder, men också andra delar som Kulladal, Kroksbäck och Lindeborg som formellt tillhör Hyllie som är mer eller mindre utsatta områden.

Ot,
Bara undrar var du fått att Kulladal och Lindeborg skulle vara utsatta områden ifrån.

Båda e till största delen köpes med mycket äldre som bor där.

Men Holma och till viss del belleviegården kan tilläggas som utsatta.
Citera
2023-05-13, 23:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Ot,
Bara undrar var du fått att Kulladal och Lindeborg skulle vara utsatta områden ifrån.

Båda e till största delen köpes med mycket äldre som bor där.

Men Holma och till viss del belleviegården kan tilläggas som utsatta.

Alltså, allt är relativt. Jag menar att områden som Kulladal och Lindeborg inte alls är i samma paritet som Hyllie som sådant gällande hyresnivåer för en viss lägenhet, brottslighet osv. Med hänsyn taget till det är Kulladal och Lindeborg betydligt mer utsatta än det område i Hyllie som är nybyggt, enligt min mening. Men, det är min subjektiva åsikt.
Citera
2023-05-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Alltså, allt är relativt. Jag menar att områden som Kulladal och Lindeborg inte alls är i samma paritet som Hyllie som sådant gällande hyresnivåer för en viss lägenhet, brottslighet osv. Med hänsyn taget till det är Kulladal och Lindeborg betydligt mer utsatta än det område i Hyllie som är nybyggt, enligt min mening. Men, det är min subjektiva åsikt.

Okej tänker inte gå för långt off topic, dock håller jag kulladal som minst utsatt sett till brott, då minst 50% av kulladal är villor, som ofta går på 5mille +.

Medan i Lindeborg och Hyllievång har det ägt rum en del sprängningar sista åren, hyllie eller hyllievång har haft en del problem också.
Sen är det betydligt dyrare att bo i hyllievång, men det betyder inte att det är mindre utsatt, kolla limhamn sjöstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in