Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.
Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.
Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.
Förhandla om fred? Varför då. Om Ukraina tror att de har en god chans att kasta ut inkräktaren finns det ingen orsak att förhandla. Man kan inte stövla in i ett hus, mörda familjemedlemmar och länsa huset och sedan hoppas på amnesti. Att sluta fred med en sådan falsk och opålitlig fiende, en notorisk lögnare som Ryssland är ingenting värt. Ryssland skiter ändå i gågna avtal.
Sluta låtsas bry dig om ukrainare rysstroll. De har en hög moral och slåss för sitt folk, sin kultur och sitt land. Varför sitter du själv här och bräker? Ner till Bakhmut med dig och bli till köttfärs för den stinkande ideologi du sprider. Då har du iaf gjort någon nytta och så slipper vi höra när du sätter dina idiotiska tankar på pränt.