Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Inte samma sak. FA-cupen är världens äldsta fotbollstävling.
Vinna CL = bäst i Europa. Vinna PL = bäst i England. Vinna FA cup, bäst i vadå? Det är liksom astronomiska skillnader att jämföra med att vinna PL eller FA cup. De supportrar som firar vinst av FA cup som ett vm guld har inte vunnit PL på en evighet.
Tex arsenal som vinner FA cup i snitt var 5e år och är såklart världens bästa fotbollslag när de vinner FA cup samtidigt som de bunkrar runt som ett mittenlag eller i bästa fall någon/några placeringer under topp 4 i PL. Det är loser mentalitet och definitivt ingen vinnarkultur.