2023-05-13, 08:28
  #5425
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo vissa människors kroppar som Özkan som Zlatanmania tog upp och Pekalski är inte gjorda för fotboll trots att dom är gudabenådade på planen i sina bästa stunder.

Radetinac drog ju korsbandet 2 gånger under samma år, först 10 månader frånvaro till att dra korsbandet efter 20 minuter i sin debut.

Knäckande. Försäkringen han hade täckte heller inte den andra skadan.
Citera
2023-05-13, 08:50
  #5426
Medlem
Petterrors avatar
Några tankar om derbyt:
Det lär levereras tifon i världsklass från båda håll. Två taggade klackar.
Kommer Mikkelsen fortsätta smörja in pjucken i såpa eller ska han våga sig på dobbar den här gången?
Hur kommer sopan Strand ta sig an matchen?
Kommer Dif vila sina mittbackar och ställa två koner där istället? PS. Resultatet lär ej påverkas.

Jag hoppas på att Mikkelsen bänkas och att Djukanovic utgår från vänster då han har varit vårat enda hot framåt, och då från vänster och inte centralt.

Tips: Läktarmatch med mycket hets. Bra derbystämning helt enkelt. Hammarby-Dif 0-3.
__________________
Senast redigerad av Petterror 2023-05-13 kl. 08:58.
Citera
2023-05-13, 09:18
  #5427
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Radetinac drog ju korsbandet 2 gånger under samma år, först 10 månader frånvaro till att dra korsbandet efter 20 minuter i sin debut.

Knäckande. Försäkringen han hade täckte heller inte den andra skadan.
Envisheten på den gubben alltså...

Finns ett klipp i DIF inifrån på ett regnigt Kaknäs. Träningen är slut, tränarna plockar ihop konerna och alla spelarna har lämnat...

... förutom Haris, som tjabbar om den enögda domarinsatsen under 5 vs 5.
Citera
2023-05-13, 09:31
  #5428
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Några tankar om derbyt:
Det lär levereras tifon i världsklass från båda håll. Två taggade klackar.
Kommer Mikkelsen fortsätta smörja in pjucken i såpa eller ska han våga sig på dobbar den här gången?
Hur kommer sopan Strand ta sig an matchen?
Kommer Dif vila sina mittbackar och ställa två koner där istället? PS. Resultatet lär ej påverkas.

Jag hoppas på att Mikkelsen bänkas och att Djukanovic utgår från vänster då han har varit vårat enda hot framåt, och då från vänster och inte centralt.

Tips: Läktarmatch med mycket hets. Bra derbystämning helt enkelt. Hammarby-Dif 0-3.

Mikkelsen på plan i er viktigaste roll (där Besara spelar) hade kunnat bli 🤯. Eftersom det inte händer tippar jag ett nervöst men ändå kontrollerat 1-2.

Är inte strand värvad för dessa matcher?
Citera
2023-05-13, 10:53
  #5429
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vad har hänt med aktiviteten i tråden?

Tung omgång som väntar. Derby i Stockholm med #krislampan lysandes på ev förlorare. Hat/ångestmöte i Solna mellan två krislag och ett MFF som ska bemästra Andreas Johansson och en stenhård matta borta mot Halmstad. Ett MFF som oftast grinar mest om allt men kanske i synnerhet när det kommer till underlag.

Blir inte förvånad om det av spelarna bölas om varför MFF orättvist förlorade på basketplanen. Få lag har varit så runkbullade som Malmö är i år så oavsett odds på förhand tar jag 1X i den matchen.

Så, upplagt för fest eller begravning oavsett vem man än håller på och ändå dödstyst i tråden?

Ps. Vart tog katten vägen?

Det här med att gnälla på underlag är nog Bajen och DIF bäst på. Är det inte nackdelen man har när man spelar på en fin gräsplan, är det dåliga "leråkrar" som Stora Valla och Strandvallen som är problemet, är det inte det som är problemet så är det sandunderlaget på Tele2 som det nyligen börjat gnällas på. Era klubbledare har för tusan suttit i diverse möten i veckan för att diskutera Tele2's usla underlag. Just i rättan tid får man säga, nu när era lag gått extremt dåligt i Allsvenskan. Förra året var det annat liv i luckan och ingen av er som gnällde på Tele2-underlaget när era klubbar överträffade mångas förväntningar. Sedan var det du som började prata om underlaget på Örjans Vall som "stenhård matta". Detta grundar sig alltså i att BK Häcken klagade på planen senast och kanske ni också när ni åkte på stryk där. Rydström kommenterade saken igår och sa att det inte finns något att skylla på och att MFF ska göra sin grej i vilket fall. Så att vi skulle klaga på Örjans Vall's underlag är osannolikt. Vi är åtminstone konsekventa i vårt klagande, det är plasten på Tele2 som återkommande varit problemet för oss. I DIF och Bajenled klagar man både på den egna plastplanen och på diverse leråkrar beroende på dagshumör samt hur bra det går i Allsvenskan.
__________________
Senast redigerad av OvissFramtid 2023-05-13 kl. 10:58.
Citera
2023-05-13, 11:09
  #5430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det här med att gnälla på underlag är nog Bajen och DIF bäst på. Är det inte nackdelen man har när man spelar på en fin gräsplan, är det dåliga "leråkrar" som Stora Valla och Strandvallen som är problemet, är det inte det som är problemet så är det sandunderlaget på Tele2 som det nyligen börjat gnällas på. Era klubbledare har för tusan suttit i diverse möten i veckan för att diskutera Tele2's usla underlag. Just i rättan tid får man säga, nu när era lag gått extremt dåligt i Allsvenskan. Förra året var det annat liv i luckan och ingen av er som gnällde på Tele2-underlaget när era klubbar överträffade mångas förväntningar. Sedan var det du som började prata om underlaget på Örjans Vall som "stenhård matta". Detta grundar sig alltså i att BK Häcken klagade på planen senast och kanske ni också när ni åkte på stryk där. Rydström kommenterade saken igår och sa att det inte finns något att skylla på och att MFF ska göra sin grej i vilket fall. Så att vi skulle klaga på Örjans Vall's underlag är osannolikt. Vi är åtminstone konsekventa i vårt klagande, det är plasten på Tele2 som återkommande varit problemet för oss. I DIF och Bajenled klagar man både på den egna plastplanen och på diverse leråkrar beroende på dagshumör samt hur bra det går i Allsvenskan.

Nu hatar ju alla KoT, men det är väl en av de grejerna som jag som DIF tycker att de gör väldigt bra. Är väldigt lite gnäll på yttre faktorer.

Att det gnälls på Tele2s nya underlag är ju inte konstigt. Klubbarna som hyresgäster har inte involverats i processen och när det sen visar sig vara skäl för arbetsmiljö-anmälningar måste man förstås göra något åt det.

MFF har spelat i en egen liga när det kommer till plan-gnäll. Vore ju väldigt trevligt om det kunde förändras under Rydström.
Citera
2023-05-13, 11:34
  #5431
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Nu hatar ju alla KoT, men det är väl en av de grejerna som jag som DIF tycker att de gör väldigt bra. Är väldigt lite gnäll på yttre faktorer.

Att det gnälls på Tele2s nya underlag är ju inte konstigt. Klubbarna som hyresgäster har inte involverats i processen och när det sen visar sig vara skäl för arbetsmiljö-anmälningar måste man förstås göra något åt det.

MFF har spelat i en egen liga när det kommer till plan-gnäll. Vore ju väldigt trevligt om det kunde förändras under Rydström.

Ännu mer gnäll från hufvudstaden är allt jag hör.
Citera
2023-05-13, 14:31
  #5432
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det här med att gnälla på underlag är nog Bajen och DIF bäst på. Är det inte nackdelen man har när man spelar på en fin gräsplan, är det dåliga "leråkrar" som Stora Valla och Strandvallen som är problemet, är det inte det som är problemet så är det sandunderlaget på Tele2 som det nyligen börjat gnällas på. Era klubbledare har för tusan suttit i diverse möten i veckan för att diskutera Tele2's usla underlag. Just i rättan tid får man säga, nu när era lag gått extremt dåligt i Allsvenskan. Förra året var det annat liv i luckan och ingen av er som gnällde på Tele2-underlaget när era klubbar överträffade mångas förväntningar. Sedan var det du som började prata om underlaget på Örjans Vall som "stenhård matta". Detta grundar sig alltså i att BK Häcken klagade på planen senast och kanske ni också när ni åkte på stryk där. Rydström kommenterade saken igår och sa att det inte finns något att skylla på och att MFF ska göra sin grej i vilket fall. Så att vi skulle klaga på Örjans Vall's underlag är osannolikt. Vi är åtminstone konsekventa i vårt klagande, det är plasten på Tele2 som återkommande varit problemet för oss. I DIF och Bajenled klagar man både på den egna plastplanen och på diverse leråkrar beroende på dagshumör samt hur bra det går i Allsvenskan.

Det är ju en ny matta iår mot förra året. Lite ironiskt att du anklagar dif och hif att gnälla på underlaget när näst intill alla gnäller på Djurgårdens och bajens "balkongmatta".

Tror du får ta ett glas vatten mot värmen nu så får du återkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Envisheten på den gubben alltså...

Finns ett klipp i DIF inifrån på ett regnigt Kaknäs. Träningen är slut, tränarna plockar ihop konerna och alla spelarna har lämnat...

... förutom Haris, som tjabbar om den enögda domarinsatsen under 5 vs 5.

Tur att gubben haft de skadorna, annars hade han ju haft det för lätt i Allsvenskan!
Citera
2023-05-13, 16:11
  #5433
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Cyber/IT-säkerhetsrisk är väl topprisk på de flesta globala risklandskap? Fokus från myndigheter med regelverk som IKT, DORA etc.
Blev ett sent svar här men bättre sent än aldrig. Ja, svenska myndigheter älskar att slå sig på bröstet i ord men är dessvärre mindre bra på att följa upp med handling. Finns en utmärkt rapport från KTH/FOI från 2020 som skickade ut en questionnaire till ~130 myndigheter i Sverige som visade att lite drygt 40% hade en anställd som hade ansvar för säkerhet som en av sina arbetsuppgifter. Kort sagt så är vi inte Israel direkt om man säger så..

Citat:
Alltså, enkelt förklarat: Hade jag anställt en Vd som operativt ansvarig och vid första återkoppling hört att han ringt Henke Larsson och erbjudit honom ett jobb som damlagets tränare så hade samtliga röda flaggor vinkats omgående. Vilket de gjorde.

Att han sedan sparkat sportchefen utan tydlig kontinuitetsplan, själv går in och lajvar FM för klubbens räkning, signar Durmaz Sr på volley över telefon, köper in en spelare som inte ens platsar på bänken i ett spanskt division fem-lag för att slutligen sjukskriva sig själv inför premiären när allt gått åt helvete är tillräckligt med indikatorer för mig.

Kan du se diskussionen framför dig när Berntsen lägger fram en totalplan för hur truppen ska formeras och får till svar: "Du behöver tänka mer sexigt"?
Jag var inte heller helt nöjd med ML's utspel i media men i slutändan så är ML ingen sportchef och om vi bortser från Durmaz som kom in för vad jag till skillnad från många tror är en negligerbar summa pengar med tanke på att hans andra anbud var från en turkisk bottenklubb i typ division 2 eller 3 och en chansning på Fischer som inte slagit rätt (än iaf.) där belgarna betalar merparten av lönen så tycker jag inte det var full kaos bland rekryteringarna. Helt ärligt så tyckte jag vi gjorde ett väldigt bra fönster, mer spännande på väldigt länge, som skulle ge resultat. Magashy, Faraj och Modesto är alla tre värvningar som på förhand såg väldigt bra ut och som jag tror kommer bli bra med tid. Durmaz Jr. kan säkert bli något nyttigt på sikt och Keita kom gratis och är ingen jag skrivit av än.

Jag tror som sagt att problemet sitter i attityden i truppen. Det fungerar inte att gå in och jogga runt på planen tills man ligger under mot dom mindre lagen. Eftersom detta var ett problem redan förra säsongen så är det inte heller något jag lastar ML's stint som sportchef för. Nu är väl förhoppningarna från min sida att Berntsen klarar av att komma fram till spelare som ex. Billy som är toppklass och sitter på en oerhörd talang men som är minst sagt ointresserad när det är dags att möta Kalmar borta och lyckas trycka in den där träningskulturen han pratade om. Med detta sagt så kan det nog bli tal om att låna ut dom spelarna som känner sig för fina för att springa vid förlust mot Göteborg till Zelenskyy och Ukraina så dom får lära sig det den hårda vägen vid fronten i Bakhmut.
__________________
Senast redigerad av Teu 2023-05-13 kl. 16:42.
Citera
2023-05-13, 16:36
  #5434
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är ju en ny matta iår mot förra året. Lite ironiskt att du anklagar dif och hif att gnälla på underlaget när näst intill alla gnäller på Djurgårdens och bajens "balkongmatta".

Tror du får ta ett glas vatten mot värmen nu så får du återkomma.
Jag gnäller på Tele2 årligen. Även när vi vinner. Det är ingen fotbollsmatta värdig två av landets största klubbar och är i det stora hela dåligt för svensk fotboll. Att man lyckats försämra en redan värdelös matta är ren och skär skandal. Hade det varit upp till mig hade Söderfamily fått flytta sina matcher till Grimsta resten av säsongen.
Citera
2023-05-13, 17:52
  #5435
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag gnäller på Tele2 årligen. Även när vi vinner. Det är ingen fotbollsmatta värdig två av landets största klubbar och är i det stora hela dåligt för svensk fotboll. Att man lyckats försämra en redan värdelös matta är ren och skär skandal. Hade det varit upp till mig hade Söderfamily fått flytta sina matcher till Grimsta resten av säsongen.

Det är ju ingen som egentligen VILL spela på konstgräs. Men det är ju inte direkt som de har några alternativ. Mattan är en skandal och de är utom klubbarnas makt.

Mattan är ju lika dålig som barerna på tele2, säger en del.
Citera
2023-05-13, 18:19
  #5436
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är ju ingen som egentligen VILL spela på konstgräs. Men det är ju inte direkt som de har några alternativ. Mattan är en skandal och de är utom klubbarnas makt.

Mattan är ju lika dålig som barerna på tele2, säger en del.
Iduno, jag får ju årligen lyfta fram forskning som visar på den förhöjda skaderisken kopplat till konstgräs när några vilsna själar här inne tvunget ska försvara betongskiten. Men ja, det är så klart inte klubbarnas fel. Dock är jag skeptisk till fortsatt tillåtet spel i nuläget då den nu är direkt farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in