Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag har inte tid att studera nyheterna just nu men det surras vilt på twitter om stora helikopter-förluster det senaste dygnet och även flygplan skall ha förlorats?
Jag har ingen aning hur många fascist-motherfuckers som har eliminerats.
Är det motståndsrörelsen som opererar, eller vad är detta för något, skjuter man ned sina egna motherfuckers eller kan det vara bögarnas fel?
Två Mi-8 herlikoptrar, en Su-34 och möjligen en Mig29 blev nedskjutna över Bryansk. Det är väl treviligt för er att Kievregimen får in några träffar. En av helikoptrarna verkar vara sabotage för jakt efter dom har påbörjats och övrig blev nedskjutet.
Su-24 och MiG-29 nedsjutna som påstås vara inblandade med Storm Shadow misillerna mot Lugansk och en Mi-8 untanför Kharkov så det jämnar ut sig. Hur som helst har Ukraina i stort sätt förlorat det mesta av sitt stridsflyg och är beroende på gåvor av andra öststater. Bäst att vara försiktiga med dessa om man vill skicka iväg fler Storm Shadow.
Man måste på något sätt dölja de massiva missil och drönaratackerna ryssarna pysslat med de senaste dagarna och nu är den enorma explotionen i Khmelnitsky och fabriken Neva glömd.
Den Kinzhal hypersonisk missil som Kievs borgmästare Vitali Klitschko stolt visade upp utan en en sovjetisk bunkerdödare, BETAB-500 (Kinzhal är 5m lång). Ukraina för mer PR-krig än krig på marken.
Har offensiven börjat än? Kanske snart då Zelenskyj är nervös som satan och ser ut som ett knarkvrak under sina kvällssändningar till det ukrainska folket och han har nu dragit iväg ut i Europa igen för en ny tiggarvända (säkrast så).
Kul att något händer för er men för mig är det lika avslaget som vanligt, ryskt mallande av ukrainska soldater, utrustning, vapendepåer och fabriker. Offensiven blir väl likadan som i höstas fast med betydligt fler ukrainska förluster då ryssarna har riktiga försvarslinjer, nu är "supervapnet" för Kievregimen Storm Shadow då det förra året var HIMARS. Som sagt avslaget eftersom man vet utgången och att offensiven blir den sista för Kievregimen.