Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-12, 17:26
Medlem
FleraStenars avatar
Hej, momsdeklarationen ska in idag, det kommer jag inte hinna. Det är fredag, om jag lämnar in den imorgon, får jag förseningsavgift då?

/stenar
Citera
2023-05-12, 17:53
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleraStenar
Hej, momsdeklarationen ska in idag, det kommer jag inte hinna. Det är fredag, om jag lämnar in den imorgon, får jag förseningsavgift då?

/stenar

Momsdeklarationen skulle ha varit inne 2 maj.
Däremot ska den vara betald idag, 12 maj.

Jag har aldrig varit sen med varken deklarationen eller inbetalningen, men jag har mycket svårt att tänka mig att de bryr sig om det handlar om någon enstaka dag.
Citera
2023-05-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Momsdeklarationen skulle ha varit inne 2 maj.
Däremot ska den vara betald idag, 12 maj.

Jag har aldrig varit sen med varken deklarationen eller inbetalningen, men jag har mycket svårt att tänka mig att de bryr sig om det handlar om någon enstaka dag.

För enskild firma utan eu-handel är det idag som gäller både för redovisning och betalning.

TS, räkna med att betala och bli glad om du slipper undan. Annars är det sex timmar kvar på dagen, så lång tid tar det väl inte att addera lite siffror? Eller har du tusentals transaktioner?
Citera
2023-05-12, 18:10
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alotraz
För enskild firma utan eu-handel är det idag som gäller både för redovisning och betalning.

TS, räkna med att betala och bli glad om du slipper undan. Annars är det sex timmar kvar på dagen, så lång tid tar det väl inte att addera lite siffror? Eller har du tusentals transaktioner?

Okej, tack för rättelsen, du har säkert rätt.
Citera
2023-05-12, 23:45
Medlem
Mysquos avatar
Förlåt min okunnighet, men hur funkar det? Om man räknar lite fel och råkar betala in fel moms. Är det då kört eller kan man komplettera och justera i efterhand? I så fall kan man ju killgissa och hoppas man hamnar någorlunda rätt och justera i efterhand.
Citera
2023-05-13, 16:13
Medlem
FleraStenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alotraz

Jag hade liksom inte möjlighet att sitta vid en dator, dålig planering av mig. Jag lämnar in den idag, får väl se om dom vill ha någon avgift
Citera
2023-05-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleraStenar
Jag hade liksom inte möjlighet att sitta vid en dator, dålig planering av mig. Jag lämnar in den idag, får väl se om dom vill ha någon avgift
Ni kommer troligen att få en skrivelse från myndigheten ifråga där det meddelas att de överväger att påföra en avgift för att redovisningen inkommit för sent, innan detta beslut har ni möjlighet att inkomma med yttrande. Anses överträdelsen tillräckligt låg så händer istället inget alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in