2023-05-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Ja, det är möjligt att jag störs av de stora manliga händerna och adamsäpplet.

Japp, jag tror det. Att du tittar på detaljer i Mias utseende och jag tittar på hur hon rör sig/för sig. Det ger oss olika bilder av personen, fast vi tittar på samma person.
Citera
2023-05-13, 07:38
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Just jag kände inte till det. Tack för infon. Skrämmande. Mia Mulder är vänsterpartist (enligt wiki) och det tycks ”hatas” en hel del i hennes videos och i kommentarsfälten. Mot de högerut.

Ja det är en extremt polariserande utveckling i dessa kommentarsfält. I chatten på Vaush kan du inom loppet av minuter se hundratusentals kommentarer om hur oliktänkande ska hängas, skjutas, samhället ska förgöras och alla som inte håller med har sjukdomen ”liberal” och ”transfobi” . De menar alltså att till och med folk som röstar till vänster är inte värda något om de inte är
längst till vänster och skriver under på total anarki för att stoppa transfobin. Även de ska
dö.

Dessa ”nya” vänsteraktivister är mycket mer extrema än vi tidigare har sett och dessa människor tjänar miljarder på deras raseri och vanvettsföreställningar. Alla andra som inte är
på deras sida kallar de även facist och nazist som måste utplånas. Jag är rätt förvånad att inte Youtube verkar bry sig. Detta är vad många 10-12 åringar tittar på idag på youtube i Sverige. Det är en extrem motvåg till att konservativa partier fått mer tillväxt, en mycket mer aggressiv motvåg. Kolla på Vaush historiska debatter, han har grava aggressionsproblem men det verkar gå hem hos hans följare att hata och vilja utplåna oliktänkare. Har ärligt talat aldrig sett en extremhöger youtuber som är så aggressiv i sin agenda som Vaush.

Snart i ett kommentarsfält nära dig i svensk kontext…
Senast redigerad av solstrålar 2023-05-13 kl. 07:42.
Citera
2023-05-13, 07:40
Medlem
Det här korta klippet när Matt Walsh debatterar med en transkvinna har nog många redan sett, om inte så se det gärna:

https://youtu.be/gIK1OEn-RlI
Citera
2023-05-13, 07:41
Avslutad
Citat:
Just jag kände inte till det. Tack för infon. Skrämmande. Mia Mulder är vänsterpartist (enligt wiki) och det tycks ”hatas” en hel del i hennes videos och i kommentarsfälten. Mot de högerut.

Vad otippat hurru.

Mia är en produkt. Tycker du att hon verkar vara en person som är i kontroll över sitt liv? Hon är socialporr.

Transpersoner kan välja mellan att bli det eller att försöka vara normala kvinnor. Har normala kvinnor de funderingar som Mia har?

Kvinnor har ca 20 år på sig att hitta en partner och bilda familj. Vad är att vara kvinna liksom? Coolt med läppstift. Verkligen.
När man väl har sett en helt sönderrunkad person som sitter och tokrunkar framför sin skärm kan man inte ose det liksom.
Citera
2023-05-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Japp, jag tror det. Att du tittar på detaljer i Mias utseende och jag tittar på hur hon rör sig/för sig. Det ger oss olika bilder av personen, fast vi tittar på samma person.

Ja, nu vet jag ju inte heller om du är man eller kvinna. Och vad du har för sexuell läggning...

De stora händerna och adamsäpplet är ju inte några oviktiga detaljer. De berättar att detta är en man som spelar kvinna.
Citera
2023-05-13, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Vad otippat hurru.

Mia är en produkt. Tycker du att hon verkar vara en person som är i kontroll över sitt liv? Hon är socialporr.

Transpersoner kan välja mellan att bli det eller att försöka vara normala kvinnor. Har normala kvinnor de funderingar som Mia har?

Kvinnor har ca 20 år på sig att hitta en partner och bilda familj. Vad är att vara kvinna liksom? Coolt med läppstift. Verkligen.
När man väl har sett en helt sönderrunkad person som sitter och tokrunkar framför sin skärm kan man inte ose det liksom.

Om Mia har kvar sin penis antar jag att Mia kan göra sin kvinnliga sambo på smällen. Sedan kan de båda två bli mammor. 😏

Såvida inte kvinnan Mia lever med också är en man som ”bytt kön”.
Citera
2023-05-13, 07:49
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Ja precis. Det är bara vi trans- och xenofobiker som stirrar oss blinda på detaljer. Och då missar vi den helheten, som är så uppenbar för alla andra.

Nämligen att en riktig, äkta transkvinna är minst lika mycket kvinna som en riktig kvinna. (Och snyggare, och modigare.)

Så det är nog bäst att du kämpar på TK, du och alla andra som tycker att man måste försvara transvansinnet till varje pris.
Citera
2023-05-13, 07:50
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det här korta klippet när Matt Walsh debatterar med en transkvinna har nog många redan sett, om inte så se det gärna:

https://youtu.be/gIK1OEn-RlI

Och Matt Walsh är själv en transman, alltså kvinna.
Citera
2023-05-13, 07:51
Avslutad
Citat:
Om Mia har kvar sin penis antar jag att Mia kan göra sin kvinnliga sambo på smällen. Sedan kan de båda två bli mammor. 😏

Såvida inte kvinnan Mia lever med också är en man som ”bytt kön”.

Det ska bli en fantastisk resa att följa, jag tittar in i tråden om ett par år igen och ser hur det går. Det kanske finns en best-of compilation någonstans då.
Citera
2023-05-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det är ju såklart vuxenvärldens stora svek. Inte ens när ungen din vill byta kön vid 11 års ålder så bråkar du. Istället skall det firas med en parad och skumpa.

Sedan spyr vi ut videos på youtube där de nya kändisarna för dagen får basunera ur sina lyckade liv efter könskorrigeringen.

Med uppmanade om att bara du får den så löser sig livet.

Mamma tar sin lille son till kyrkan där han ska komma ut som trans (tycker hon):

https://youtu.be/TxKAI3gIVRU
Citera
2023-05-13, 07:54
Avslutad
Transpersoner är svårt mentalt sjuka och i det minsta kraftigt förvirrade och trasiga människor som borde fått professionell hjälp innan de opererade sig.

Det märks tydligt i skattefinansierade TV-programmet drag show Sweden hur narcissistiska och trasiga de är.

Det är en enorm risk att dessa labila och perversa personer överhuvudtaget ska tillåtas att byta om i samma omklädningsrum som småflickor. Hur kunde vi ens hamna där?! Varför ska vi ta risken att utsätta våra barn för dem?

Varför är det så viktigt att de ska läsa sagor för barn? Rörmokare har inte det behöver. Det är riktigt sjukt.

Undersök dem grundligt och tvångsbehandla dem om det krävs. Vi måste skydda våra barn. Det är det allra viktigaste.
Citera
2023-05-13, 07:55
Medlem
Citat:
Ja, nu vet jag ju inte heller om du är man eller kvinna. Och vad du har för sexuell läggning...

De stora händerna och adamsäpplet är ju inte några oviktiga detaljer. De berättar att detta är en man som spelar kvinna.

Min könstillhörighet vill jag inte nämna (pga. anonymiteten).
Men jag är bisexuell och föredrar feminina män och feminina kvinnor. Och där tillkommer givetvis kroppsspråket. Så kroppsspråket är en av de första delar jag tittar efter. Visst får de män jag fallit för ha grova maskulina rörelser, men det får gärna även ha de där mjuka feminina rörelserna. Och ja: de har alla (utom en) haft stora händer och adamsäpple. Hehe. Men i övrigt: mjuka feminina drag i sina ansikten, mjuka, smidiga smalare kroppar med muskler, behagliga manliga röster. De har varit män helt klart, men med flera feminina drag i både utseenden och personlighet. Och kvinnorna jag har fallit för har varit kvinnor helt klart, med tydliga feminina drag i både utseende och personlighet, mjuka fina feminina röster, sexiga feminina rörelsemönster.

Men ja. Givetvis spelar ens egen sexuella läggning roll, för vad man ser.
Och jag ser Mias feminina rörelsemönster. Hennes händer och eventuella adamsäpple tänkte jag inte ens på.

Topic: jag misstänker dock att hon inte har planer på att transformera sig till man igen. Hon verkar nöjd som hon är, även det läser jag av i hennes kroppsspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in