2023-05-12, 23:23
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag brukar kalla drugor hon när de är i drag. Hittills har det funkat.

Okej, det är alltså anledningen till att du kallar mannen för en hon. Dock så stämmer det ju inte logiskt eftersom det inte är en kvinna.
Citera
2023-05-12, 23:24
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Okej, det är alltså anledningen till att du kallar mannen för en hon. Dock så stämmer det ju inte logiskt eftersom det inte är en kvinna.
Precis, det är anledningen till att jag gör det. Hade du fler frågor? Tänk på att topic för tråden inte är vilka pronomen jag får välja mellan.
Citera
2023-05-12, 23:36
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Lustigt, nyss ville du misstänkliggöra att hon droppar den mindre barnvänliga delen av sitt namn när hon uppträder inför barn, när din bluff blir synad ifrågasätter du i stället hennes hela existens. Är du nykter?
Tillräckligt nykter. Jag bluffar inte, är 100% ärlig och uppriktig. Jag tycker h*n är shady as fuck och ingen jag vill ha ikring våra barn, begrips? Vi kan ikläda oss olika roller, och det gör vi alla, men det frigör oss inte från ansvar.

Olämplig. Och äcklig (obs subjektiv uppfattning).
Citera
2023-05-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Tydliga och enkla principer räcker, ja. Visst är det det här svaret som Trivselgruppen inte anser att någon gett:

”Man som går in i en karaktär i vilken han lever ut sin sexuella fetish -> sexuellt sammanhang -> inte för små barn. Det var vi ju eniga om.”

Men sen vill Trivselgruppen hoppa tillbaka. Haha. För den här slutledningen matchar ju inte den önskvärda.

Du hittade inlägget ja. Andra sektionen av det är mitt svar på hans undran. Min poäng är att man inte behöver veta exakt och konkret hur ett sexuellt sammanhang påverkar ett barn - det räcker krasst med att ha en princip att hålla barn från sexuella sammanhang så slipper man den onödiga och säkerligen omöjliga utvärderingsprocessen.

Som exemplet jag tog med en mjukporrfilm som man visar barn. De kanske inte fattar nånting eller får några negativa konsekvenser av det, vem vet. Men alla vettiga föräldrar hade oavsett var eniga om att det hade varit fullständigt olämpligt i ett sådant sammanhang, utan att kräva bevis för exakt hur barnen hade påverkats av det för att komma fram till den bedömningen.
Citera
2023-05-12, 23:42
Medlem
Citat:
Korrekt. Frågan var vilken konkret fara biblioteken utsätter barnen för genom att anordna sagoläsning med drag queens – inte vilka etiketter man kan klistra på sammanhanget. Jag begär inte att du ska förstå.

Jo, för dig spelar etiketten stor roll. Utan den skulle du inte fortsätta hävda att du inte förstår faran. Det hela marknadsförs ju som ”sagoläsning med drag queens” - en etikett på att barnen utsätts för idéer om gränsöverskridande och lekfullhet med sin identitet tillsammans med män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet.
Citera
2023-05-12, 23:43
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tillräckligt nykter. Jag bluffar inte, är 100% ärlig och uppriktig. Jag tycker h*n är shady as fuck och ingen jag vill ha ikring våra barn, begrips? Vi kan ikläda oss olika roller, och det gör vi alla, men det frigör oss inte från ansvar.

Olämplig. Och äcklig (obs subjektiv uppfattning).
Tack för att du vågar stå för att din aversion mot det här har helt estetiska grunder (dvs att äcklet är den drivande kraften i din politiska övertygelse), och att du inte försöker låtsas att det skulle ha med moral att göra. Det vore välgörande för diskussionen om fler av kritikerna mot sagostunden hade lika mycket ryggrad.

Det skulle också förklara varför inte en enda av dem har kunnat besvara frågan vilka risker det är biblioteket utsätter barnen för genom att anordna de här sagostunderna.
Citera
2023-05-12, 23:45
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jo, för dig spelar etiketten stor roll. Utan den skulle du inte fortsätta hävda att du inte förstår faran. Det hela marknadsförs ju som ”sagoläsning med drag queens” - en etikett på att barnen utsätts för idéer om gränsöverskridande och lekfullhet med sin identitet tillsammans med män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet.
Nej, jag är bara intresserad av att barn skyddas från sånt som är farligt för dem (fram tills de blir stora nog att klara av den saken själva). För att kunna göra det behöver man kunna identifiera vari den konkreta faran består. Något varken du eller dina åsiktsfränder har kunnat göra, eftersom ni i grund och botten inte bryr er om barnens väl och ve.
Citera
2023-05-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Du hittade inlägget ja. Andra sektionen av det är mitt svar på hans undran. Min poäng är att man inte behöver veta exakt och konkret hur ett sexuellt sammanhang påverkar ett barn - det räcker krasst med att ha en princip att hålla barn från sexuella sammanhang så slipper man den onödiga och säkerligen omöjliga utvärderingsprocessen.

Som exemplet jag tog med en mjukporrfilm som man visar barn. De kanske inte fattar nånting eller får några negativa konsekvenser av det, vem vet. Men alla vettiga föräldrar hade oavsett var eniga om att det hade varit fullständigt olämpligt i ett sådant sammanhang, utan att kräva bevis för exakt hur barnen hade påverkats av det för att komma fram till den bedömningen.

Yes, jag förstod det. Snyggt argumenterat.
Citera
2023-05-12, 23:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Tack för att du vågar stå för att din aversion mot det här har helt estetiska grunder (dvs att äcklet är den drivande kraften i din politiska övertygelse), och att du inte försöker låtsas att det skulle ha med moral att göra. Det vore välgörande för diskussionen om fler av kritikerna mot sagostunden hade lika mycket ryggrad.

Det skulle också förklara varför inte en enda av dem har kunnat besvara frågan vilka risker det är biblioteket utsätter barnen för genom att anordna de här sagostunderna.
Det är ölen som talar, in vino veritas. Det är inget konstigt att hysa aversion btw, det är en sund instinkt.

Du har fått alla sakliga invändningar serverade, du kan inte påstå annat. Jag avslutar denna futila ordväxling nu.
Senast redigerad av Psilosopher 2023-05-12 kl. 23:55.
Citera
2023-05-12, 23:52
Medlem
Citat:
Nej, jag är bara intresserad av att barn skyddas från sånt som är farligt för dem (fram tills de blir stora nog att klara av den saken själva). För att kunna göra det behöver man kunna identifiera vari den konkreta faran består. Något varken du eller dina åsiktsfränder har kunnat göra, eftersom ni i grund och botten inte bryr er om barnens väl och ve.

Barnen utsätts för idéer om gränsöverskridande och lekfullhet med sin identitet tillsammans med män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet. Och du frågar fortfarande efter vad faran möjligtvis skulle kunna vara? Och du tycker att vi andra inte bryr oss om barnen?
Citera
2023-05-12, 23:53
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är ölen som talar, in vino veritas. Det är inget konstigt att hysa aversion btw, det är en sund instinkt.
Jag instämmer. Däremot vore det futtigt att, som en del andra i tråden gör, försöka torgföra den som etiskt grundad när den så tydligt är estetiskt grundad.
Citera
2023-05-12, 23:54
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Barnen utsätts för idéer om gränsöverskridande och lekfullhet med sin identitet tillsammans med män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet. Och du frågar fortfarande efter vad faran möjligtvis skulle kunna vara? Och du tycker att vi andra inte bryr oss om barnen?
"Män vars karaktärer bygger på utlevnad av sin sexualitet"? Har du sett bilderna av dem? Jag tror att du behöver fundera på det här ett varv till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in