Citat:
Ursprungligen postat av
PippiPfogeln
Tydliga och enkla principer räcker, ja. Visst är det det här svaret som Trivselgruppen inte anser att någon gett:
”Man som går in i en karaktär i vilken han lever ut sin sexuella fetish -> sexuellt sammanhang -> inte för små barn. Det var vi ju eniga om.”
Men sen vill Trivselgruppen hoppa tillbaka. Haha. För den här slutledningen matchar ju inte den önskvärda.
Du hittade inlägget ja. Andra sektionen av det är mitt svar på hans undran. Min poäng är att man inte behöver veta exakt och konkret hur ett sexuellt sammanhang påverkar ett barn - det räcker krasst med att ha en princip att hålla barn från sexuella sammanhang så slipper man den onödiga och säkerligen omöjliga utvärderingsprocessen.
Som exemplet jag tog med en mjukporrfilm som man visar barn. De kanske inte fattar nånting eller får några negativa konsekvenser av det, vem vet. Men alla vettiga föräldrar hade oavsett var eniga om att det hade varit fullständigt olämpligt i ett sådant sammanhang, utan att kräva bevis för exakt hur barnen hade påverkats av det för att komma fram till den bedömningen.