2023-05-12, 15:31
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Att du påstår att drag är normbrytande och normkritiskt när så inte är fallet
Var har jag påstått det? Jag frågar eftersom jag vill försäkra mig om att det hela inte är en halmgubbe.
Citera
2023-05-12, 16:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Klart de är olyckliga. De är oaccepterade och utstötta av samhället i stort. Och även om de kommer in på bibblan nu så lär inte den bilden förändras på länge.
Ohälsan ligger sannolikt djupare än så. Det är ju inte så att man experimenterar utifrån en modenyck.

Eller

Trivselgruppen verka inte lita på att jag inte vill transpersoner/dragqueens illa, du verkar en smula vettigare så jag vädjar till din förståelse om vad det är jag kritiserar/vänder mig emot.
Citera
2023-05-12, 16:54
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det här kravet du ställer upp på att alla som hanterar barn måste vara lyckliga människor, hur tillämpar du det i vardagen?
*gör ett undantag och bemöter halmgubbe*

Du vill kvotera in dem som förebilder, för att utöka barnens palett av möjliga livsval. Det är osunt, det är vad jag vänder mig emot.
Citera
2023-05-12, 17:36
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
*gör ett undantag och bemöter halmgubbe*

Du vill kvotera in dem som förebilder, för att utöka barnens palett av möjliga livsval. Det är osunt, det är vad jag vänder mig emot.
Tyvärr, jag bemöter inte halmgubbar.
Citera
2023-05-12, 17:42
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Tyvärr, jag bemöter inte halmgubbar.
Har jag fattat fel att du vill kvotera in dem? Ber om ursäkt, men allt du postar är till försvar för den rådande ordningen (inkvoterade drag queens som läser sagor för barn).
Citera
2023-05-12, 18:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Det tas aldrig upp av ditt "progressiva svt" eller sossarna. Av samma anledning som du kallar Jimmpan för racist för han är emot drag så kan du kalla svt och sossarna för fascister för det är de som har skapat våra normer och den kultur där det är för sent för en man att bära smink och alternativmode efter han har fyllt 30 om han inte är transvestit eller skär av sig kuken och tar hormoner
Det är sossarna som ligger bakom att det är straffbart att neka en slöjbärare eller transa arbete medans sossarna tycker att män som ej är transor bör anpassa sig efter klädkoder

Jag har inte kallat Jimmie för rasist, som för övrigt stavas med s och inte c. Och om det inte tas upp, varför skulle jag göra det? Det är som jag sa innan, ot.
Citera
2023-05-12, 18:19
Medlem
Här kommer ett klipp i samband med en sagostund:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sagostund-pa-biblioteket-fick-overvakas-av-vaktare

Jag förstår inte alls vad som är sexualiserande med det här och hur man kan jämföra det med striptease, prostituerade och burlesk show? Det ser ut som två personer i någon sorts maskeradkostymering a la Cruella de Vil.
Citera
2023-05-12, 18:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ohälsan ligger sannolikt djupare än så. Det är ju inte så att man experimenterar utifrån en modenyck.

Eller

Trivselgruppen verka inte lita på att jag inte vill transpersoner/dragqueens illa, du verkar en smula vettigare så jag vädjar till din förståelse om vad det är jag kritiserar/vänder mig emot.

Du vill att barn inte utsätts för något de inte förstår? Men det kommer de att göra hela livet. Det är liksom livets villkor.
Och ju fortare man lär sig att livet inte är vad man tror att det är desto bättre.

Ohälsan, som du kallar den, är ju en reaktion på samhällets reaktion på ens livsval/personlighet. Om samhället omfamnat transorna och gett dem plats och acceptans hade ohälsan aldrig dykt upp. En gång för många många år sedan var jag i bushen i Kenya och jag var den enda vita personen inom mils avstånd. Barn skrek och sprang iväg när de såg mig.
Hade jag stannat för länge i den miljön hade jag definitivt dragit på mig ohälsa.
Citera
2023-05-12, 18:38
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Du vill att barn inte utsätts för något de inte förstår? Men det kommer de att göra hela livet. Det är liksom livets villkor.
Och ju fortare man lär sig att livet inte är vad man tror att det är desto bättre.

Det är att man avsiktligen meckar med dem som är shady. Alla möjliga avvikare kommer som sagt dyka upp längs deras väg ändå. Jag är en av dem, men jag vill absolut inte tvinga mig på dem.
Citat:
Ohälsan, som du kallar den, är ju en reaktion på samhällets reaktion på ens livsval/personlighet. Om samhället omfamnat transorna och gett dem plats och acceptans hade ohälsan aldrig dykt upp. En gång för många många år sedan var jag i bushen i Kenya och jag var den enda vita personen inom mils avstånd. Barn skrek och sprang iväg när de såg mig.
Hade jag stannat för länge i den miljön hade jag definitivt dragit på mig ohälsa.
Om vi snackar könsdysforiker eller identitetskrisare av annat slag är ohälsan ett faktum redan innan man kommer ut. Själv blir jag lagförd för min 'kink'. Föreställ dig att vi behandlade transor och homosexuella på samma vis som vi behandlar de som självmedicinerar.

De/Ni har laglig rätt att vara. Nöj er med det, och sluta kräva privilegier. Annars skickar vi bög- och transhundar på er. Skoja. Men.

Kul bild där som slutkläm, haha Barn skriker och springer när de ser dig
Citera
2023-05-12, 18:40
Medlem
Conjurings avatar
Citat:

Här är det en fråga om att man förvirrar barn. Ingen generation har nånsin varit med om detta och jag ser inte syftet med att pracka på ”transeri” hos småbarn. Det handlar om vuxnas begär att söka sig till barn.
Citera
2023-05-12, 18:47
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är att man avsiktligen meckar med dem som är shady. Alla möjliga avvikare kommer som sagt dyka upp längs deras väg ändå. Jag är en av dem, men jag vill absolut inte tvinga mig på dem.
Alla möjliga avvikare kommer att dyka upp och det är bättre att vara förberedd än inte.

Citat:
Om vi snackar könsdysforiker eller identitetskrisare av annat slag är ohälsan ett faktum redan innan man kommer ut. Själv blir jag lagförd för min 'kink'. Föreställ dig att vi behandlade transor och homosexuella på samma vis som vi behandlar de som självmedicinerar.
Vet inte riktigt vem du menar har uppsidan här. Självmedicinerare kan antingen få repressalier för sin medicinering eller hjälp.
Citat:
De/Ni har laglig rätt att vara. Nöj er med det, och sluta kräva privilegier. Annars skickar vi bög- och transhundar på er. Skoja. Men.
Det kan jag hålla med om. Man ska behandla alla lika, oavsett könstillhörighet, hudfärg eller religion. Men pendeln har slagit över lite för långt antar jag, från att ha varit förtryckta vill man nu ha privilegier.

Citat:
Kul bild där som slutkläm, haha Barn skriker och springer när de ser dig
Ja, de hade ju aldrig sett en vit man :-)
Citera
2023-05-12, 18:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Här är det en fråga om att man förvirrar barn. Ingen generation har nånsin varit med om detta och jag ser inte syftet med att pracka på ”transeri” hos småbarn. Det handlar om vuxnas begär att söka sig till barn.

Nej det gör det inte. Det handlar om att barn kan lära sig att det går att vara på olika sätt och att allt är ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in