2023-05-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ok. Så det enda du vet angående riktiga män och krig är att de i vart fall inte krigar för att försvara Sverige och att du själv aldrig skulle kriga för att försvara något land. Frågan är om det gör dig till en riktig man eller inte.

Jag har aldrig sagt att jag aldrig skulle kriga för något land, detta är ditt påstående.
Citera
2023-05-12, 16:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Jävla inceltråd. Kan inte vara på riktigt. Klart man försvarar sin dotter, sin kvinna och sin mor samt vår frihet och demokrati.
Är du ryss eller klanarab TS?
Det är en helt annan fråga.
Kolla själv. Har du blått hår, fotbollsfrilla och näsring och går in i en gränd med påtända somalier, så gör du det på egen risk.
Står du och skanderar "dags att klippa kuken" och hata vita män, och nån ger sig på din demonstration, kommer jag inte gå emellan.

Min familj kröker du inte ett hår på utan att riskera både liv och lem.
Citera
2023-05-12, 16:23
Medlem
FairyGirls avatar
Ett krig går främst ut på att försvara det egna landet, och det är vad männen, och även kvinnorna bör fokusera på.
Citera
2023-05-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Ett krig går främst ut på att försvara det egna landet, och det är vad männen, och även kvinnorna bör fokusera på.

Om man tycker att landet är bra ja, så bra att man är beredd att dö för det.
Vi som inte tycker det vill förstås inte försvara det.
Citera
2023-05-12, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag har aldrig sagt att jag aldrig skulle kriga för något land, detta är ditt påstående.
Jodå, du kommer att dra istället för att stanna och försvara landet.

Citat:
Jag kommer inte lägga mig platt, varför trodde du det?
Jag befinner mig i en säker del av världen och kan flytta på mig närhelst jag känner för det. Kommer givetvis inte uppehålla mig i länder som är på väg in i krig och heller inte i länder med en massa kriminalitet.
Citera
2023-05-12, 16:31
Medlem
Citat:
Jodå, du kommer att dra istället för att stanna och försvara landet.

Jag kommer snart dra från mitt nuvarande land för att spendera tid i ett nytt land ja men inte pga något krig. Finns många spännande länder att upptäcka.

Vilket land kommer du att kriga för?
Citera
2023-05-12, 16:35
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Om man tycker att landet är bra ja, så bra att man är beredd att dö för det. Vi som inte tycker det vill förstås inte försvara det.

Eller så tycker man att landet en gång var bra, och ser sin chans att slänga ut de som förstört det.
Citera
2023-05-12, 16:36
Avslutad
Citat:
Jag kommer snart dra från mitt nuvarande land för att spendera tid i ett nytt land ja men inte pga något krig. Finns många spännande länder att upptäcka.

Vilket land kommer du att kriga för?
Ja precis, finns många spännande länder att inte stanna och försvara om det blir krig. Undrar hur en riktig man gör?
Citera
2023-05-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Eller så tycker man att landet en gång var bra, och ser sin chans att slänga ut de som förstört det.

Ja om man tror det går att rädda kan man resonera så men det tror t.ex. inte jag.

Citat:
Ja precis, finns många spännande länder att inte stanna och försvara om det blir krig. Undrar hur en riktig man gör?

Undrar hur en riktig kvinna gör, du tänker ju inte kriga för något land.
Citera
2023-05-12, 16:40
Avslutad
Citat:
Ja om man tror det går att rädda kan man resonera så men det tror t.ex. inte jag.

Undrar hur en riktig kvinna gör, du tänker ju inte kriga för något land.
intressant fråga, en riktig man krigar inte för Sverige, gör en riktig kvinna det?
Citera
2023-05-12, 16:42
Medlem
Citat:
intressant fråga, en riktig man krigar inte för Sverige, gör en riktig kvinna det?

Du gör inte det men oklart vad du menar med en riktig kvinna.
Är det en kravmaskin?
Citera
2023-05-12, 16:44
Avslutad
Citat:
Du gör inte det men oklart vad du menar med en riktig kvinna.
Är det en kravmaskin?
Jag menar ingenting, jag frågar dig om en riktig kvinna krigar för Sverige. En riktig man gör det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in