Citat:
Ursprungligen postat av
passaterik93
Varför ska skattebetalare försörja dig för att du inte vill jobba?
100% trolltråd, ingen är så efterbliven, inte ens på flashback.
Därför att ni betalar skatt. Ert val att arbeta och försörja icke arbetande. Troll.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiboko
Du får säga upp dig hur mycket du vill. Utan lön och utan a-kassa får du såklart leva på sparade pengar. Socialbidrag får du bara om du inte har några tillgångar alls, dvs sälj bilar och annat först. Din a-kasse karens kommer ändå vara över innan du har hunnit tjafsa färdigt med soc. Pluggar du får du såklart ingen a-kassa utan får leva på studiemedel, dvs liten del bidrag och mest lån. Som ska betalas igen med ränta. Med skattade pengar.
Jävligt sugigt om detta stämmer. Skyddsnät ska hjälpa, inte stjälpa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbex73
Semesterersättning för 5 veckor bör du kunna leva på plus din månadslön för juni.
Juni? Jag ska säga upp mig nu. Dvs nästan 3mån totalt utan sysselsättn.
Citat:
Ursprungligen postat av
wolfpuff
Nu e jag kanske lite fördomsfull men får känslan av att du e etnisk svensk och då ska du inte räkna med någon hjälp eller stöd från någon myndighet,
Jodå, det har jag fått tidigare. Tack vare att en närstående kände sochandläggaren that was. Gick på soc ett par år då. Aldrig en fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.guld
Kan man påvisa att man mår dåligt av jobbet eller blir mobbad så slipper man karens, men där krävs nog en tydlig och långvarig dokumentation som styrker att det skett över en längre tid och utan att arbetsgivaren löst problemet eller ansett sig villig att lösa problematiken.
Även detta framstår förbannat efterblivet. Chefen kan omöjligen förutsätta att jag mår bra bara för jag inte bokstavligen uttryckt att jag mår dåligt. Alla anställda har inte ens kapacitet/förmåga att uttrycka sådant.
Isåfall känner jag mig mobbad av chefen och begär omedelbums frånträdande från min post.