2023-05-12, 14:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Skattepengar är inte bara pengar.

Jag bor på Södermalm, har varit aktiv mamma här i 25 år.
Får kännedom om att den ena tonåringen efter den andra har "bytt kön".

Man kräks när man inser att man har varit med och betalat för att de letts in i den skiten.
Bytt socialt kön menar du. Tonåren är ju en period av experimenterande och sökandet efter en identitet. Vissa av dessa kommer att falla tillbaka i sin ursprungliga könsidentitet, vissa kommer att stanna i sin nya. Oavsett får väl folk anta vilken könsidentitet de vill?
Citera
2023-05-12, 14:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
DGSH verkar för normalisering av fenomenet transsexualitet som tar sig uttryck i just det, det är relevansen i sammanhanget.

Förra regeringens sossesvin Lena Hallengren verkade aktivt och i Svenska regeringsmaktens namn för att slopa kravet på tillstånd från Socialstyrelsen, vilket får ses som ett försök att hindra psykiatrisk utredning av barn med könsdysfori, för att genomgå just kirurgiskt könsbyte. För att du ska få en indikation på var den här rörelsen vill ta saker och ting så försökte man i samma veva sänka ålderskravet på juridiskt könsbyte till 12.

Tittar man på deras inspirationskllor i USA och Kanada så kan du dessutom räkna med att få ditt barn omhändertaget om du inte spelar med i hbtq-sektens galna påståenden.

Fler frågor?

Nu tror ju inte jag att man kan bli lurad till att byta kön. Om man vill göra det så bottnar det i något djupare än att ha hört transtanter läsa sagor på bibblan.
Sedan håller jag med om att en förändring av lagen inte är önskvärd, medicinskt könsbyte ska naturligtvis stödjas av psykiatrin. Och utföras på myndiga personer.
Citera
2023-05-12, 14:39
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vi pratar om olika påverkan. Jag tror att barnen kan påverkas till en större acceptans för olika typer av människor om de får träffa dem i verkligheten. Jag tror inte att barn blir påverkade att bli skamlösa om de träffar någon som kallar sig shameless.
Jag har inte hakat upp mig på just namnen utan det är hela konceptet jag uppfattar som skevt.

Konklusion: Det är alltså inte oskyldig underhållning endast; utan en aktiv, medveten påverkan av barnens föreställningsvärld. Barnen är ovetande om detta, de väljer inte själva att gå - det är drugorna som vill att de ska komma. Rådande ideologi intalar föräldrar att detta är gott och uppbyggligt, samt subventionerar verksamheten.

Detta helt utan konsekvensanalys.
Citera
2023-05-12, 14:39
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du har fått etymologin om bakfoten, "Woke" är ett självdeskriptivt begrepp, myntat av företrädare för rörelsen. Väldigt tacksamt att göra narr av också
Jag har inget om bakfoten.

"Woke" betyder ungefär "medveten om saker som berör social rättvisa - vaken" i sin ursprungsform.

I den nya formen, som används mer som ett skällsord, betyder det ungefär "gudlös kommunism".

Ett ord med två betydelser beroende på vem som använder det och hur det används.
Citera
2023-05-12, 14:46
Medlem
Så länge man anser att det är olämpligt att en man dyker upp VARJE DAG PÅ ARBETSPLATSEN i smink och utstickande kläder så har man ju ingen talan om att anklaga Jimmie för att inte låta folk klä sig som de vill
Citera
2023-05-12, 14:48
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Nu tror ju inte jag att man kan bli lurad till att byta kön. Om man vill göra det så bottnar det i något djupare än att ha hört transtanter läsa sagor på bibblan.
Sedan håller jag med om att en förändring av lagen inte är önskvärd, medicinskt könsbyte ska naturligtvis stödjas av psykiatrin. Och utföras på myndiga personer.
Här kommer den där konstiga föreställningen om att man som förlder och omgivande vuxenvärld inte kan påverka barn till att göra det ena eller andra, även om det är extremt. Det är solklart att det går och det är med allra största sannolikhet inte en slump att det finns sjukt hög korrelation mellan autism, depression, ångestproblematik, sociala problem mm och transsexualitet.

Du är nog inte hemsk på något sätt men mer än lovligt naiv.
Citera
2023-05-12, 14:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har inte hakat upp mig på just namnen utan det är hela konceptet jag uppfattar som skevt.

Konklusion: Det är alltså inte oskyldig underhållning endast; utan en aktiv, medveten påverkan av barnens föreställningsvärld. Barnen är ovetande om detta, de väljer inte själva att gå - det är drugorna som vill att de ska komma. Rådande ideologi intalar föräldrar att detta är gott och uppbyggligt, samt subventionerar verksamheten.

Detta helt utan konsekvensanalys.
Du hade föredragit om barnens föreställningsvärld inte innehöll transpersoner? Fast förr eller senare i livet kommer de att stöta på dem. Och då kan det ju vara bra att tidigt ha insett att de också är människor.
Citera
2023-05-12, 14:51
Medlem
Citat:
Vi pratar om olika påverkan. Jag tror att barnen kan påverkas till en större acceptans för olika typer av människor om de får träffa dem i verkligheten. Jag tror inte att barn blir påverkade att bli skamlösa om de träffar någon som kallar sig shameless.
Men dragqueens är mer lämpligt än t ex gothare eller om en man bär smink och utstickande kläder av rent estetiska skäl och inte för han klär ut sig till kvinna? Varför är du samtidigt OK med förbudet för smink och alternativmode för män på arbetsplatsen, även som dagislärare och bibliotekarie?
Vi lever i en kultur där det anses vara för sent för en man att klä sig utstickande och sminka sig dagligen efter han har fyllt trettio, med detta så skall vi alltså ha selektiv tolerans för om en man då och då är dragqueen medans han har snaggat hår, osminkad och säckiga Dressman kläder till vardags likt han vore scizofren?
Citera
2023-05-12, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Absolut. Ge mig en bra anledning bara.
Så att vi kan kolla om de är dömda för något fuffens.
Citera
2023-05-12, 14:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Här kommer den där konstiga föreställningen om att man som förlder och omgivande vuxenvärld inte kan påverka barn till att göra det ena eller andra, även om det är extremt. Det är solklart att det går och det är med allra största sannolikhet inte en slump att det finns sjukt hög korrelation mellan autism, depression, ångestproblematik, sociala problem mm och transsexualitet.

Du är nog inte hemsk på något sätt men mer än lovligt naiv.
Varför tror du problematiken runt transsexualitet finns där?För att den inte är accepterad. Det var samma sak för bögarna på, låt säga, 30- talet. Att behöva smyga med sin identitet, att bil socialt straffad för den, det är detta som skapar problematiken, inte läggningen i sig. Rätt självklart eller hur.
Citera
2023-05-12, 14:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Men dragqueens är mer lämpligt än t ex gothare eller om en man bär smink och utstickande kläder av rent estetiska skäl och inte för han klär ut sig till kvinna? Varför är du samtidigt OK med förbudet för smink och alternativmode för män på arbetsplatsen, även som dagislärare och bibliotekarie?
Vi lever i en kultur där det anses vara för sent för en man att klä sig utstickande och sminka sig dagligen efter han har fyllt trettio, med detta så skall vi alltså ha selektiv tolerans för om en man då och då är dragqueen medans han har snaggat hår, osminkad och säckiga Dressman kläder till vardags likt han vore scizofren?
Har aldrig påstått att jag är ok med förbud för smink och alternativmode för män på arbetsplatsen.
Citera
2023-05-12, 14:58
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ja, med "vi" menar jag den absoluta majoriteten av de som kommenterat i denna tråd, och de svenska skattebetalare som faktiskt höjer ett ögonbryn och ifrågasätter indoktrineringen av barn.
Om dragartister har sagostund för barn på biblioteket och ingen indoktrinering sker - vad är då ditt problem med det?

Du har fantiserat ihop en bild av hur dessa sagostunder går till och sedan attackerar du den och anklagar andra - inklusive mig - för att ha skapat den och att stödja den. Ett typexempel på en halmdocka.

Citat:
Okej, så du anser att det är frihet för barnen som indoktrineras i denna nya, spännande kultur, där man ska ifrågasätta sitt kön och sexuella tillhörighet redan som 2-åring?
Nej. Jag vill att yttrandefriheten och den konstnärliga friheten fortsatt ska råda.

Citat:
Du verkar ändå rätt insatt i statsskick och systemstrukturer, tycker du att det känns som att vårat samhälle är påväg åt rätt håll? Tycker du det verkar som att ungdomar mår bra idag, med HBTQI-kulturen häckandes över deras axlar?
Jag är öppensinnig och intresserad av min samtid samt vad som ligger till grund för den. Att vårt samhälle har ett mål eller är på väg någonstans är inget jag kan se någon mening att spekulera i.

Citat:
Kan du se några som helst problem med att vi satt normkreativitet i läroplanen?
Återigen detta "vi". Är det du och majoriteten i tråden som satt normkreativitet i läroplanen eller är det ett annat "vi"?

Kanske upptar normkreativiteten tid som kan användas för annat - som att lära sig läsa, skriva och räkna. Det kan vara ett problem.

Ditt tonfall gör att jag anar att du är deprimerad. Jag har själv erfarenheter av det och önskar dig god hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in