Citat:
Ursprungligen postat av
bengtochjag
Ja, med "vi" menar jag den absoluta majoriteten av de som kommenterat i denna tråd, och de svenska skattebetalare som faktiskt höjer ett ögonbryn och ifrågasätter indoktrineringen av barn.
Om dragartister har sagostund för barn på biblioteket och ingen indoktrinering sker - vad är då ditt problem med det?
Du har fantiserat ihop en bild av hur dessa sagostunder går till och sedan attackerar du den och anklagar andra - inklusive mig - för att ha skapat den och att stödja den. Ett typexempel på en halmdocka.
Citat:
Okej, så du anser att det är frihet för barnen som indoktrineras i denna nya, spännande kultur, där man ska ifrågasätta sitt kön och sexuella tillhörighet redan som 2-åring?
Nej. Jag vill att yttrandefriheten och den konstnärliga friheten fortsatt ska råda.
Citat:
Du verkar ändå rätt insatt i statsskick och systemstrukturer, tycker du att det känns som att vårat samhälle är påväg åt rätt håll? Tycker du det verkar som att ungdomar mår bra idag, med HBTQI-kulturen häckandes över deras axlar?
Jag är öppensinnig och intresserad av min samtid samt vad som ligger till grund för den. Att vårt samhälle har ett mål eller är på väg någonstans är inget jag kan se någon mening att spekulera i.
Citat:
Kan du se några som helst problem med att vi satt normkreativitet i läroplanen?
Återigen detta "vi". Är det du och majoriteten i tråden som satt normkreativitet i läroplanen eller är det ett annat "vi"?
Kanske upptar normkreativiteten tid som kan användas för annat - som att lära sig läsa, skriva och räkna. Det kan vara ett problem.
Ditt tonfall gör att jag anar att du är deprimerad. Jag har själv erfarenheter av det och önskar dig god hälsa.