Citat:
Ursprungligen postat av
bengtochjag
Okej. För att svara på din frågeställning så, nej, jag sitter inte i någon trollfabrik. Jag ingår inte i ett troll-nätverk heller utan jag är en ensam svensk man som tröttnat på woke-cancern som tagit fotfäste i vårt samhälle.
Men ändå skriver du "vi tycker".
Citat:
Är det inte en smått relevant jämförelse ändå?
Om skattemedel kan användas till att finansiera en politisk subkultur, borde inte alla andra politiska subkulturer få samma möjlighet då? För vi lever väl i en demokrati, eller?
Vi lever i ett kungarike med ett statsskick som är parlamentarisk representativ demokrati. Så nej, Sverige är inte en fullständig demokrati. Men vi har val var fjärde år och sånt, så det duger. För övrigt är endast två länder i världen uttalade icke-demokratier - kan du gissa vilka? Resten av världens länder är alltså självutnämnda demokratier, oavsett vad man tycker om dessas demokratidefinitioner så är "demokrati" är ett väldigt relativt begrepp.
Citat:
Okej, du står alltså varken med vänstern eller högern, så du är en centerpartist? Det förklarar varför du låtsas hata vänstern och verkligen hatar högern men älskar wokeism.
Jag skrev tidigare att
hela det politiska etablissemanget utgör ett hinder för att realisera mina önskemål. Det gör mig inte till centerpartist. Jag är inte heller någon som hatar något. Dagens syn på hat är politiserad och utgör mest godhetssignalering och tribalism. Sånt håller jag inte på med, för jag är inte politiskt engagerad.
Jag står upp för för frihet - t ex yttrandefrihet och konstnärlig frihet. Om nazister håller sagostund utan nazistiska inslag så ser jag inget fel med det. Om dragartister håller sagostund utan inslag av alla i tråden nämnda farhågor så ser jag inget fel med det heller. Det är finansieringen jag främst har synpunkter på just nu.
"Woke", "woke-cancer" och "wokeism" är skrämseltermer som används av högerfolk för att benämna sitt påhittade motstånd. Det står i diametralt förhållande till vänsterns "rasism", "fascism", "homofobi" osv. Detta poserande orkar jag inte med, det är en fördummande diskussion om något.