2023-05-12, 11:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ingen som säger att någon har "rätt" att slå ihjäl någon, eller att det finns några förmildrande omständigheter. I alla fall inte jag, så jag vet inte varför du riktar det här till mig? Om du inte vill ha diskussioner om Lotta, så skulle du låta tråden självdö. Men du taggar mig, för att jag ska komma hit och skriva något negativt om Lotta igen, så att det ska bli mer bråk. Eller hur? Develi gör det också hela tiden. Ni ömmar egentligen inte för Lotta alls; ni är troll som vill dra igång nya bråk varje gång tråden har sjunkit neråt.
Vem fan tror du att du är?
Drottningen av Saba som måste komma på audiens emellanåt pga av det förkastliga folket?

Om du fortfarande inte fattat ska jag ta det igen.

DU upprepar en massa bs om Lotta. År ut och år in.

Detta har jag då tittat på om det så är att du kallat henne WT, ljugit om hur dyrt det är med implantat, naglar och hår.
Haft rena orgierna i obduktionsrapporten.

Jag har också ifrågasatt kostnader rent samhällsmässigt som åberopats ang skyll-dig-själv brottsoffer.
Den som kostar pengar är psykopaten Martin. Troligen bland det dyraste för skattebetalarna bland kriminella män.
Jag har dementerat era fabler om Lotta på muckarfest och Lotta som kåkfarargroupie.

Sen är du lika empatistörd som den som anser att hon är skyldig till sin död.
Du har nämligen varit inne på att det nog var lika bra att det gick som det gick.

Jag har dementerat del för del.
Att du sen inte gillar det är en annan femma.

Jag kan ordna en sammanställning till dig om du vill.
Om minnet sviktar att just DU är delaktig till att du citeras?
För att just DU upprepar lögner och förtal.
Träskpadda.
.
Senast redigerad av develi 2023-05-12 kl. 11:36.
Citera
2023-05-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lotta blev lurad och manipulerad in i en relation, som hon förövrigt kämpat med att ta sig ur, utan att någon kom till skada. Hon hade lämnat M

Varför ens påstå sådant? De träffades och hade kontakt via hundratals mess in i det sista och det är helt uppenbart.
Vad är anledningen till att försöka få det till något annat? Vad är syftet? Du vill skapa en trådsanning förstår jag, men varför?
Citera
2023-05-12, 11:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

DU upprepar en massa bs om Lotta. År ut och år in.

Det är ju du och någon mer som fortsätter att svara på mina (gamla) inlägg hela tiden, och kopiera in text från flera år gamla inlägg, för att ingen ska missa den informationen, och för att den här tråden aldrig ska dö ut. Jag fattar inte varför du inte blir avstängd.

Om du verkligen brydde dig om Lottas minne, så skulle du ju vilja att tråden försvann bakåt, så att ingen skulle läsa den. Du VILL att folk ska komma hit och läsa det negativa om Lotta. Varje gång folk har börjat glömma tråden, så taggar du någon av oss igen som brukar skriva sanningen, så att vi ska komma hit och skriva mer. Du gjorde för övrigt exakt samma i Kim Wall-tråden, när vi var några som vågade ifrågasätta detta att KW skulle ha varit en (riktig) journalist.

Du är en typisk trubbelmakare. Brukar finnas minst en sådan person på varje arbetsplats och i varje skolklass, också.
Citera
2023-05-12, 12:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ju du och någon mer som fortsätter att svara på mina (gamla) inlägg hela tiden, och kopiera in text från flera år gamla inlägg, för att ingen ska missa den informationen, och för att den här tråden aldrig ska dö ut. Jag fattar inte varför du inte blir avstängd.

Om du verkligen brydde dig om Lottas minne, så skulle du ju vilja att tråden försvann bakåt, så att ingen skulle läsa den. Du VILL att folk ska komma hit och läsa det negativa om Lotta. Varje gång folk har börjat glömma tråden, så taggar du någon av oss igen som brukar skriva sanningen, så att vi ska komma hit och skriva mer. Du gjorde för övrigt exakt samma i Kim Wall-tråden, när vi var några som vågade ifrågasätta detta att KW skulle ha varit en (riktig) journalist.

Du är en typisk trubbelmakare. Brukar finnas minst en sådan person på varje arbetsplats och i varje skolklass, också.

Jag rubbar nog dina cirklar snarare. Eller jag kanske förstör luftspalten?

Håll dig till topic och det är inte vad jag skriver i andra trådar. Men jag begriper att du muttrar ang Wall-tråden. Stackars Merwinna.
Din drömkille blev ju ifrågasatt.

Angående Lotta har du konstant ägnat dig åt victim blaming. Gått i psykopatens Martins fotspår och efterapat hans dravel om att Lotta inte var helylle och hans gnäll om den orättvisa mediabilden.

Känner du igen förövarperspektivet?

"Hon borde ha vetat bättre."
"Hon var..." och sen kommer det ett pärlband med kränkande invektiv om den mördade kvinnan.

"They have no remorse for their victims and
have highly developed psychological defense mechanisms such as rationalization (“She should have known better than to hitchhike”), projektion (“She was a heartless manipulating slut”)"

Vronsky
Senast redigerad av develi 2023-05-12 kl. 12:53.
Citera
2023-05-12, 12:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

develi står verkligen inte ensam i detta! H*n tar däremot fajten när illvilliga användare gång på gång skriver lögner och eget påhittade "fakta". Jag vet att vi är många som läser och skakar på huvudet åt "era" teorier och tankevurpor. Men det är få som vill ge sig in i "leken" för att inte bli överöst av okvädningsord osv

Lottas minne är värt att försvara. MJ är en hänsynslös och ondsint mördare. Lotta kan inte klandras för sin död. Punkt.
Senast redigerad av BoISaren 2023-05-12 kl. 12:18.
Citera
2023-05-12, 12:27
Medlem
develis avatar
Våld i nära relation innebär en normaliseringsprocess.
Bild våldscirkeln:
https://www.kvinnojouren-ada.nu/wp-content/uploads/2016/08/maktochkontroll-grund-och-text_klar-624x716.png

Lotta var även utsatt för en psykopat, vilket innebär att han manipulerar och utövar makt och kontoll utifrån en allvarlig personlighetsstörning.
"Psychopaths are social predators who charm, manipulate, and ruthlessly plow their way through life, leaving a broad trail of broken hearts, shattered expectations, and empty wallets.

Completely lacking in conscience and in feelings for others, they selfishly take what they want and do as they please, violating social norms and expectations without the slightest sense of guilt or regret."

Hare, Robert D., Without conscience: the disturbing world of the psychopaths among us
En översikt med citat ur FUP om #våldscirkeln

◾Lotta som person:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

◾Lottas bakgrundshistoria:

◾Lottas sårbarhet och barnlängtan:

◾MJ - en manipulativ psykopat:

◾Sammanfattning - MJs diagnoser och psykiska tillstånd:

◾Kronologi - våld som eskalerar:

◾Att göra slut - Lotta försöker ta sig ur på egen hand:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04[/quote]

◾Utdrag ur sms Lotta och Martin från 23 maj:

◾ Det var slut mellan MJ och Lotta innan mordet:

◾MJ manipulerar sin bekantskapskrets:

◾MJ använder sin bekantskapskrets för att hota sina flickvänner + förmildrar sina tidigare fängelsevistelser:

◾MJ:s manipulativa beteende ses även vid tiden för mordet:

TRÅDDISKUSSIONER
◾Lotta som en tung post för skattebetalarna?

◾Lotta som groupie?
Citera
2023-05-12, 12:45
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Tråden ska inte försvinna bakåt, Lottas öde ska inte begravas för att du Merwinna har smutskastat Lotta från start.
Det går inte att ta något på allvar som du skriver längre, droppen var när du beskrev utifrån obduktionsprotokollet att Lotta minsann var rakad också.

Jag kan bara hoppas på att du vill att tråden ska dö ut för att du skäms över vad du skriver om en avliden människa.
Men det är väl för mycket att hoppas på?
Citera
2023-05-12, 12:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
L*tt* blev lurad och manipulerad in i en relation, som hon förövrigt kämpat med att ta sig ur, utan att någon kom till skada. Hon hade lämnat M

Nej hon hade inte lämnat honom eftersom hon helt uppenbart inte ville det.

Istället kämpade hon för att ha kvar honom i sitt liv. Du missade kanske utdragen ur sms-konversationerna?

Citera
2023-05-12, 13:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Istället kämpade hon för att ha kvar honom i sitt liv. Du missade kanske utdragen ur sms-konversationerna?
Det lönar inte att ljuga och köra racet med Solglittrets självtjänande länk i varje inlägg.

Har du inget eget att komma med?
Måste du hänga desperat i Solglittrets kjolar, du gillar ju inte ens kvinnfolk?

Här ses en helhetsbild som ger en mer sanningsenlig bild:
Citera
2023-05-12, 13:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tråden ska inte försvinna bakåt, Lottas öde ska inte begravas för att du Merwinna har smutskastat Lotta från start.
Det går inte att ta något på allvar som du skriver längre, droppen var när du beskrev utifrån obduktionsprotokollet att Lotta minsann var rakad också.

Jag kan bara hoppas på att du vill att tråden ska dö ut för att du skäms över vad du skriver om en avliden människa.
Men det är väl för mycket att hoppas på?

Nej, jag tycker att man ska kunna diskutera brottsoffrens roll också. Jag gillar inte när vanliga media förskönar brottsoffren och tiger ihjäl viktiga fakta i händelseförloppet. Som exempelvis i Lotta-fallet, när de påstod att Lotta aldrig hade varit tillsammans med Martin, utan att han var en random galning som hade börjat stalka henne utan någon uppmuntran alls, och till slut brutit sig in i hennes lägenhet och dödat henne. D.v.s. en helt annan typ av brott, en helt annan typ av gärningsman (någon som inte har någon erfarenhet av kvinnor, utan bara fantiserar och svärmar och stalkar på avstånd, tills det snor runt helt i huvudet), samt ett brottsoffer som kunde ha varit vilken typ av kvinna som helst.

Detta är förresten fallet - råkar jag veta - i många av fallen i Aftonbladets artikelserie om kvinnor som mördats av män. Varje mord är naturligtvis beklagligt och tragiskt oavsett omständigheterna, ingen tycker väl något annat. Men faktum är att Aftonbladet tiger ihjäl sådana fakta, som att många av kvinnorna fullt frivilligt söp och knarkade tillsammans med de män som sedan kom att slå ihjäl dem. Och många gånger när det står t.ex. "trebarnsmamman" för att man ska tycka synd om barnen, så har barnen redan varit omhändertagna av socialtjänsten, på grund av att mamman inte kunnat eller velat ta hand om dem. Det har varit roligare att supa och knarka ifred med sin blivande mördare...

Det är inte heller juste, att ge en falskt förskönad bild av brottsoffren.

...och när det gäller sådana hemska fall, som när en ensam mamma bjudit hem en vilt främmande man från nätet, som mördat henne och lämnat barnet ensamt i lägenheten med sin döda mammas kropp - alldeles förfärligt naturligtvis - så måste man också få ifrågasätta förnuftet hos en kvinna, som bjuder hem en vilt främmande man när hennes lilla, hjälplösa barn är där. Men Aftonbladet skriver inte ett ord av ifrågasättande, eller uppmaningar till andra kvinnor att inte ta sådana risker med sina barn. Allt är männens fel, kvinnornas beteende får aldrig ifrågasättas.

Men, för att återgå till den här tråden: de som PÅSTÅR SIG värna om Lottas minne, borde ju vilja att tråden självdog... och inte hela tiden åkalla dem som skriver sådant som de påstår sig inte gilla, så att dessa ska komma hit och skriva mer. Det är så barnsligt, förutom allt annat. Och falskt.
Senast redigerad av Merwinna 2023-05-12 kl. 13:05.
Citera
2023-05-12, 13:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Lotta kämpade inte för att ha honom kvar.
Hon kämpade för att hålla situationen i sin linda.

Hon kunde inte gömma sig själv vid den tiden för då skulle han mörda hennes familj och Lottas nära vän.
Men det är omvänd psykologi och det förstår inte du eller vill inte förstå!
Citera
2023-05-12, 13:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
L*tt*s minne är värt att försvara. MJ är en hänsynslös och ondsint mördare. L*tt* kan inte klandras för sin död.

Hon kan klandras för sitt urusla omdöme när det gäller val av MJ som pojkvän och älskare.

Väljer man en kriminell pojkvän så ska man vara medveten om att det kan bli konsekvenser, alla kvinnor har ett eget ansvar för vilka män de bjuder in i sitt liv. LR struntade helt uppenbart i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in