2023-05-12, 08:43
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Gärna, om du kan visa var jag skulle ha gjort det.

Hela syftet med sagostunderna är ju att lära dessa barn normkreativitet.

Så, vi provar igen då, varför är du positivt inställd till att Lady Shameless och Lady Busty ska få betalt med skattemedel för att hålla sagostunder på bibliotek, där dom läser litteratur som lär ut normkreativitet?
Citera
2023-05-12, 08:43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Trans är inte samma sak som drag. Ta ditt några teaterstudenter som klär ut sig och läser sagor för barnen istället. De kan säkert göra det gratis. Med namn som inte är direkt opassande för barn.

Man kan vara udda och ändå vara med i gemenskapen men kan vi sluta låtsas som att det inte finns några gränser alls? Sexualisering av barnmiljöer har varit en självklar gräns som vi inte ska överskrida, och av någon outgrundlig anledning så är inte det längre självklart.

Var är det sexuella inslaget i sammanhanget? Överdrivet smink och parodisk kvinnlighet ser jag inte som något sexuellt.
Citera
2023-05-12, 08:45
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Var är det sexuella inslaget i sammanhanget? Överdrivet smink och parodisk kvinnlighet ser jag inte som något sexuellt.

Där normkreativiteten och woke-indoktrineringen kommer in, kommer även den sexuella aspekten in.

Har du suttit och tryckt i dig så mycket vin att du förlorat läsförståelsen?

Gå och lägg dig och sov av dig ruset nu, din skamlösa vintant.
Citera
2023-05-12, 08:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vilken "logiker" du är. I min värld är just överdrivna kvinnliga (manliga) uttryck = sexuellt.

Jaha. Det får stå för dig.
Citera
2023-05-12, 08:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Där normkreativiteten och woke-indoktrineringen kommer in, kommer även den sexuella aspekten in.

Har du suttit och tryckt i dig så mycket vin att du förlorat läsförståelsen?

Gå och lägg dig och sov av dig ruset nu, din skamlösa vintant.

Din första mening där får du gärna utveckla med någon slags belägg.
Citera
2023-05-12, 08:49
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ska man alltid vänta till ett barn blir utnyttjat sexuellt innan man reagerar?
Nej, det tror jag inte man ska. Hurså? Och reagerar på vad?
Citat:
Det här är psykiskt sjuka män som saknar spärrar och lever ut sina sexuelua fantasier att klä sig publikt i kvinnokläder, det är en slags blottningsfetisch.
Jag vet inte vem som har tutat i dig det här, men inga fakta understödjer din tes. Drag queens är HBTQ-världens motsvarighet till clowner. Jag utesluter inte att det finns någon druga någonstans som går igång sexuellt på att ikläda sig drag, men det är inte på något sätt definierande för fenomenet. På motsvarande sätt finns det säkert någon clown där ute som går igång på att ta på sig sin röda näsa, men det är liksom inte det som är den definierande egenskapen.
Citat:
Ställ dig frågan, hade du låtit Vinhora ensamt barnvakta DITT barn en natt?
Nu har jag inga barn, men om jag hade haft det hade jag nog inte låtit dem vara ensamma med främlingar. Hurså?
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-05-12 kl. 09:19.
Citera
2023-05-12, 08:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Varför är du positiv till normkreativitet och sexualisering av barn?

Strawman.
Citera
2023-05-12, 08:50
Medlem
Citat:
Nja. De överdriver kvinnlighet och för straighta män kan det säkert ses som sexuellt.

Vad är egentligen skillnaden på en man som klär ut sig till kvinna och "överdriver kvinnlighet" och en vit komiker som klär ut sig till svart och "överdriver svarthet"? Om det ena är OK, borde inte då båda vara OK?

Och vad är det för kvinnosyn dragshowartisterna har egentligen? I dessa dagar när till och med Barbie kommer som astronaut, forskare eller hockeyspelare så verkar kvinnor enligt drag-männen bara bestå av bröst, läppar, smink och rumpor.

Är inte detta verkligen ett typexempel på den "problematiska", "sexualiserande" och "objektifierande" "manliga blicken" det handlar om?

(Jag är själv inte feminist, men undrar hur feministerna tänker. Och jag har egentligen inget emot drag heller så länge det inte är riktat mot barn. Men nu har wokevänstern själva valt att göra detta till en stridsfråga så då får man ju titta närmare på fenomenet.)
Citera
2023-05-12, 08:51
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Din första mening där får du gärna utveckla med någon slags belägg.

"Drag Story Hour är precis som det låter, bedårande, glittriga och fantasifulla Dragqueens som läser normkreativa sagor för barn.

Under Drag Story Hour har fantasin och sagan inga normer eller gränser. Under dessa sagostunder får världen vara precis så olik, stor och kärleksfull som den faktiskt är. Lady Busty och Miss Shameless vill ge barn positiva queera förebilder som utmanar könsnormerna och att barnen ska känna att alla har rätt att vara precis som de är. Vi är alla olika och har rätt att vara det."

https://www.regionhalland.se/kulturprogram/drag-queen-story-hour-2-7-ar/

Som sagt, vi har gått igenom det här tusen gånger i tråden redan, och det är rätt så genomskinligt att ni är troll.

Tar man sig en titt på dina startade ämnen så inser man rätt snabbt att du lider av grav psykisk ohälsa dessutom.
Citera
2023-05-12, 08:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Hela syftet med sagostunderna är ju att lära dessa barn normkreativitet.

Så, vi provar igen då, varför är du positivt inställd till att Lady Shameless och Lady Busty ska få betalt med skattemedel för att hålla sagostunder på bibliotek, där dom läser litteratur som lär ut normkreativitet?
Jag vet inte vad du är ute efter. Det enda jag gör i den här tråden är att försöka få er, som har synpunkter på vad något bibliotek någonstans i landet väljer att lägga pengar på, att förklara för mig vad problemet är. Och så försöker jag bringa lite reda i de högst förvirrade svar jag får. Till exempel från dig, som inte har något bättre för dig än att lägga ord i munnen på mig.
Citera
2023-05-12, 08:53
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Vad är egentligen skillnaden på en man som klär ut sig till kvinna och "överdriver kvinnlighet" och en vit komiker som klär ut sig till svart och "överdriver svarthet"? Om det ena är OK, borde inte då båda vara OK?

Och vad är det för kvinnosyn dragshowartisterna har egentligen? I dessa dagar när till och med Barbie kommer som astronaut, forskare eller hockeyspelare så verkar kvinnor enligt drag-männen bara bestå av bröst, läppar, smink och rumpor.

Är inte detta verkligen ett typexempel på den "problematiska", "sexualiserande" och "objektifierande" "manliga blicken" det handlar om?

(Jag är själv inte feminist, men undrar hur feministerna tänker. Och jag har egentligen inget emot drag heller så länge det inte är riktat mot barn. Men nu har wokevänstern själva valt att göra detta till en stridsfråga så då får man ju titta närmare på fenomenet.)

Jag kan hålla med om detta. Men det handlar ju om kvinnosyn och är en helt annan diskussion.
Citera
2023-05-12, 08:53
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Din omsorg om feminismen är onekligen rörande. Var inte orolig, det finns gott om transfobi även i den feministiska rörelsen. Men det är ett sidospår i förhållande till topic här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in