Jag fick en Scientologi-bok delad med mig idag (eftersom jag bokstavligen redan hade just den filen som delades med mig, kan man kanske snarare säga att jag blev påmind om boken idag) som heter "Small Common Words" från Scientologi-kursen "Key To Life"...
Eftersom ämnet "Scientologins studieteknologi" nu berörts någorlunda nyligen i denna tråd, i och med omnämnandet av den svenska statliga myndigheten Skolinspektionens beslut mot den Scientologi-kopplade friskolan "Studemaskolan", så kom jag att tänka på att jag som inlägg i diskussionen om just Scientologins studieteknologi skulle kunna dela boken Small Common Words här...
Utan avsikt att påverka uppfattningen hos den/de som eventuellt tittar på något av eller läser hela innehållet i boken mer än genom följande inledande kommentarer nämner jag först att jag förstår att det är mycket möjligt att några/några som tar del av något av eller hela innehållet kommer tycka att bokens innehåll är väldigt enkelt och grundläggande och att den eventuellt "inte har något större praktiskt värde" eftersom det "redan finns annat icke-Scientologi-relaterat material som beskriver motsvarande innehåll minst lika bra, om inte bättre"...
Här skulle jag vilja säga att jag själv uppfattar innehållet i Small Common Words som väldigt genomtänkt och att innehållet i den är väldigt värdefullt för många syften, och det att viss kunskap är i sig är "enkel" och "grundläggande" behöver inte vara någonting dåligt i sig självt, utan snarare kan det i många sammanhang ofta vara svårare att hitta "bra grundläggande material" än "bra avancerat material" (eller bra material på någon ytterligare annan nivå än just grundläggande)...
Det andra jag tänkte säga är att denna bok är i PDF-format samtidigt som mycket (såväl studieteknologi-material som annat Scientologi-material) ofta förmedlas i tryckt form inom Scientologi-organisationer utav det mer klassiska formatet (inom det s.k. Scientologi-"Free Zone" (
https://sv.wikipedia.org/wiki/Free_Zone) använder man sig däremot ofta i större utsträckning av internet...)
Båda formaten har sina för- och nackdelar.
I det digitala formatet kan man till exempel söka i texten (när den är i textformat istället för att vara enbart inscannade grafikfiler) på ett effektivt sätt, och vet man exakt vilket sidnummer som en sida som man vill gå till har, så är det mycket lätt att snabbt gå till just den sidan.
När det gäller trycka böcker kan en del tycka att det formatet känns lättare att hantera och en tryckt bok kan (för att relatera ytterligare till Scientologins studieteknologi) också ofta sägas "ge mer massa" till studierna, även om detta delvis beror på det aktuella sammanhanget...med en dator kan man till exempel lätt söka upp bilder, samt videos och även annat som kan ge massa åt ens studier, medan läsandet av en bok inte alltid naturligt gör det lika självklart att se till att man också har en enhet med anslutning till internet nära till hands...
Med allt detta sagt, här är länken till boken:
https://drive.google.com/file/d/1MzjrXWby5QTsoQ-sbqqBR7yJ2_tA5bos/view?usp=drive_link
(Eventuellt tar jag bort den länkade PDF-boken från Google Drive-platsen som den i skrivande stund ligger på...bara så att personer som eventuellt läser detta inlägg i framtiden är medvetna om detta...)