Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-11, 20:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Haha, vafan, är det nån jävla tävling om vem som är först med att kommentera vissa saker Är det nåt mer du sagt i andra trådar som ingen får upprepa? Hur fan ska vi hålla reda på vad du skriver överallt?
Lugn, var ju bara en kommentar om att du var lite sen med din iakttagelse och att det nämnts av andra långt tidigare.
2023-05-11, 20:58
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fattar inte varför alla är så jäkla styrda av tjejgänget plus Chris. Fattar dom verkligen inte att dom måste gå samman och rösta ut dom, annars är dom ju chanslösa längre fram. Dum-Oskar är rädd att bli utröstad, men det är ju hans eget val. Övertala dum-Dennis och gå samman med Marcus istället och gör upp i finalen, för helvete! Idioter.
Så är det tyvärr, det är märkligt.

Du har inte funderat på att framöver så blir det twister och annat som ställer till det?

Nästa vecka:
2023-05-11, 21:10
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Lugn, var ju bara en kommentar om att du var lite sen med din iakttagelse och att det nämnts av andra långt tidigare.
Att ens orka göra kommentaren "Jag var först att göra en iakttagelse och säga det. Fast i en annan tråd."
2023-05-11, 21:12
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Jag tror inte att situationen med Zeki var riktigt så enkel. Zeki sa att Dennis hade tryckt ner honom under vattnet, även Millan sa nått om att det hade pågått nån typ av "skoj"bråk innan Zeki hade reagerat. Sen tror jag att Zeki må vara galen men jag tror inte att han skulle ge sig på nån som nästan är dubbel så stor bara för ett par ord.

Men vilket fall som helst. Precis som det säger nått om Zeki att han reagerade (oavsett om det var fysiskt han blev attackerad eller inte) så säger Marcus reaktion nått om honom också.
Jag tror att det Marcus höll på med var att försöka trycka ner Dennis i hierarkin och göra sig själv mindre utsatt i gruppen genom att måla ut Dennis som en egoist som inte tänker på laget, vilket kanske gör det mer ok än om han verkligen bara var så bitter över en köttbit men fult är det vilket fall som helst.
Iallafall, det var som att Marcus ville säga (när han tog upp det för 3de gången iför alla) "titta på den här feta, äckliga jäveln som snodde maten ur min mun honom kan ni inte lita på", man kan inte ha mycket ödmjukhet i sig då. Det kanske bara jag som är känslig men jag fick spola förbi den biten för jag orkade inte ens se Dennis reaktion där. Jag tycker helt enkelt att det var för vidrigt gjort, och om det hela verkligen bara handlade om en köttbit så är det hela ännu mer tragiskt och elakt.

Det är också roligt att han hade paxat kött, som att det inte är fler som vill ha kött när man håller på och svälter.
Hursomhelst så tycker jag att han verkar falsk och obehaglig. Han känns som en jävel som skulle kunna gå runt med en liten bibel i handen och gå omkring och spy ut bibelclitat hela dagarna. Undra om det kanske är nått sånt han gör där borta på Påskön, han kanske har en liten grupp med lokalbor som han är nån typ av sektledare åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Dagens avsnitt:
Fatta choken när han tog fram en liten bibel i dagens avsnitt och började läsa ur den för dem andra
När jag skrev det där inlägget hade jag ingen aning att han hade bibel med sig som personlig sak.
Hahahaha var den sämsta efterkonstruktionen jag har sett.

1. Marcus har nämnd detta i ett tidigare program, innan du skrev inlägget.
2. Flera personer har skrivit om deras personliga saker i tråden.
3. Går att googla fram det, om du vet hur man gör.
2023-05-11, 21:24
Medlem
Chris och Carro har tramskurs med Marcus om hur man pratar om folk numera i Sverige. Ingår det även att kalla någon för fitta och bitch?
2023-05-11, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Hahahaha var den sämsta efterkonstruktionen jag har sett.

1. Marcus har nämnd detta i ett tidigare program, innan du skrev inlägget.
Det har jag missat helt, när nämner han det?

Citat:
2. Flera personer har skrivit om deras personliga saker i tråden.
Jag var faktiskt tvungen att kolla om det har pratats om det i tråden och söker man på "bibel" så har det aldrig nämnts tidigare

Citat:
3. Går att googla fram det, om du vet hur man gör.
Ja, det var det jag gjorde efter dagens avsnitt.

När jag skrev det där så trodde jag inte ens själv att han var kristen, det var bara ett sätt att beskriva känslan jag får av honom. Jag hade faktiskt gissat på att han mer skulle vara en newage kille med en egen påhittat religion.
2023-05-11, 21:58
Medlem
Jonipoons avatar
När Carro blev kapten, varför fick hon behålla sin immunitet in i örådet medan Marcus som är ny kapten inte kommer bli immun i örådet? Vad är det för jävla skit?
2023-05-11, 22:14
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Chris och Carro har tramskurs med Marcus om hur man pratar om folk numera i Sverige. Ingår det även att kalla någon för fitta och bitch?

Så länge man inte benämner "utsatta grupper"(svarta, homosexuella, kvinnor, transor o.s.v.) man själv inte tillhör felaktigt eller säger något negativt om dem så är det lugnt att vara hur elak som helst.
2023-05-11, 22:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
När Carro blev kapten, varför fick hon behålla sin immunitet in i örådet medan Marcus som är ny kapten inte kommer bli immun i örådet? Vad är det för jävla skit?
Jag tror aldrig att Carro var immun som kapten.
Anders sa inget om det under tävlingen. Jag gick tillbaka och kollade när Sanna började prata om det till Pernilla (när de var i vattnet). Det enda han nämner är att det innebär vissa fördelar att vara kapten + att man är garanterad röst vid ö-rådet. Det sägs inget om nån immunitet.
Carro budade ju dessutom på de där lådorna och ville gärna att någon av dem skulle innehålla immunitet. Så tror att det är nåt som Sanna/tjejerna missuppfattat.
2023-05-11, 22:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja, jag tog också upp det i ett tidigare inlägg idag.
Chris och Carro vill gärna läxa upp andra hur de ska prata och bete sig. De gjorde ju likadant mot Amanda. Samtidigt är de oerhört grova och vulgära själva och det är svordomar och könsord i var och varannan mening.
De har noll självinsikt.
2023-05-11, 22:33
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Viol är en blomma.
No shit, men det är ett instrument också
2023-05-11, 22:56
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Så länge man inte benämner "utsatta grupper"(svarta, homosexuella, kvinnor, transor o.s.v.) man själv inte tillhör felaktigt eller säger något negativt om dem så är det lugnt att vara hur elak som helst.

Du känner att det är orättvist att vi hugger på om du kallar Chris för tex "en äcklig bög" medans någon annan tillåts vara superstörd utan att nämna en minoritet och gå fri.

Då känner jag ändå att du har någon form av problem. Du vill vara ett svin men får inte medans någon annan tillåts vara ett svin.

Ni är ändå båda svin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in