Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 18:40
  #361
Medlem
Säsong 6 går ju nu på TV4Play , Synd att dom inte körde tidigare säsonger också!! Jävligt rörigt om man ska följa en serie på Svensk TV nu för tiden måste jag säga.!
Kollade S5 på NyaFilmer men nåt avsnitt synkade inte texten och en annan dag funkade inte sidan.
Litar inte på nätet på så sätt och rätt var det är så kan sidan stängas ner eller byta adress...orkar inte...

Så nu blir det TV4Play med ett avsnitt i veckan och himla mkt reklam , konstigt bara att inte Cmore visar The 100 eftersom dom har samma utbud ??
Citera
2020-05-21, 08:30
  #362
Medlem
Säsong 7 nu igång
Citera
2020-05-21, 23:34
  #363
Medlem
Jippie! Vart?
Citera
2020-05-22, 07:51
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majomaj
Jippie! Vart?

Vet ej var man kan se det 'legit' i Sverige, du får kolla fildelarforumet (får ej länka här enl reglerna)
Citera
2020-05-22, 14:25
  #365
Medlem
Vilken flopp serien har blivit.

Ett vanligt hus bland Barackhus så udda.

Känns som man får lägga ned denna också. Inte direkt så man längta till nästa avsnitt.
Citera
2020-05-29, 23:51
  #366
Medlem
Ace Venturas avatar
Ännu en serie som jag inte sett/brytt mig om innan coronaisoleringen. Nu har jag dock (emellanåt motsträvigt) kollat fram till slutet av säsong 5.


Vet faktiskt inte om jag kommer att palla att kolla säsong 6? Serien har bara sporadiskt varit riktigt bra imo, mer ofta hankar den sig bara fram. Så vi får se.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-05-29 kl. 23:54.
Citera
2020-10-18, 22:22
  #367
Medlem
DDRTVs avatar
Skulle inte säsong 7 komma till Netflix eller missade jag vilket datum den kommer ?
Citera
2020-11-16, 23:27
  #368
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vilken flopp serien har blivit.

Ett vanligt hus bland Barackhus så udda.

Känns som man får lägga ned denna också. Inte direkt så man längta till nästa avsnitt.
Det var sista säsongen och ett avslut på serien.
Ett lätt patetiskt slut, men går att köpa som så.
Man kan lugnt säga det blev riktig scifimystik.

Serien i sin helhet var mycket bra för genren, det som jag gillade var hur man gjorde av sig med personer som uppfyllt sitt syfte.
Och den andra jag gillade var att man alltid avslutade säsongerna.
Kommer ihåg dag ett och avsnitt ett, och tänkte faan inte ett jävla skitdrama med tonåringar som är allmänt tråkiga.
Var det precis omvända, vuxet och brutalt.

Kommer nog titta om ett par säsonger, sista kanske inte var så mycket att hänga i granen, då hela den säsongen gick ut på att grunda avslutningen.
Bästa karaktären finns ju, men i stort var de flesta mycket bra och passande på sin plats.
Men den irriterande Clark var stundtals skoj och se, och den roligaste rollen måste varit John Murphy.
De andra är precis bakom.

Serien förtjänar sitt höga betyg, dock de absolut sista avsnitten var inte riktigt upp till par, men bara antar det var svårt och få övergången till avslutet.

Serien hade nog haft högre betyg om man inte dödade av Lexa och Lincoln inom den korta tidsperiod.
Först blev kvinnor förbannad över Lexa dödades av, och sen blev de än mer kvinnor arga för de dödade av Lincoln.
Betyget störtdök under denna period, men återhämtade sig sen.

Citera
2021-08-20, 20:18
  #369
Medlem
Zitilitess avatar
Jävla skräpserie. Började dåligt, blev bra, sen blev det ännu värre. Kändes som att dom trodde dom behövde göra handlingen intressantare (krångligare), spännande (oförutsägbar på ett rätt negativt sätt) samt att dom var tvungna till göra allt värre på ett för extremt sätt.

Citera
2021-12-03, 15:52
  #370
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Jävla skräpserie. Började dåligt, blev bra, sen blev det ännu värre. Kändes som att dom trodde dom behövde göra handlingen intressantare (krångligare), spännande (oförutsägbar på ett rätt negativt sätt) samt att dom var tvungna till göra allt värre på ett för extremt sätt.



Håller med, slutet blev en flopp, som om skribenterna tröttnade själva på det hela.

I övrigt tycker JAG att det var en bra serie som det var svårt slita sig från. Dock ett problem i dramaturgin vilket de inte är ensamma om nämligen alla långa dialoger med samma tema: Varför de gör vad de gör och hur mycket de älskar den de för tillfället pratar med.
Citera
2023-05-11, 16:14
  #371
Medlem
Sverighiztans avatar
Sen på bollen här men vafan haha.

Kollat första säsongen nu och jag måste ändå säga att jag gillar den skarpt faktiskt. En sådan serie där man vill veta mer och mer vad kommer att hända.

Men det är sju säsonger så den kanske spårar ur, det vet jag ju inte. Men ska fortsätta kolla tills jag tröttnar.
Citera
2023-05-11, 21:10
  #372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Sen på bollen här men vafan haha.

Kollat första säsongen nu och jag måste ändå säga att jag gillar den skarpt faktiskt. En sådan serie där man vill veta mer och mer vad kommer att hända.

Men det är sju säsonger så den kanske spårar ur, det vet jag ju inte. Men ska fortsätta kolla tills jag tröttnar.
Jag ledsnade långt innan jag kom till det hundrade och sista avsnitten, det blev bara mer och mer utflippat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback