2023-05-11, 14:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag trodde nog Moa Lundgren skulle koma med i A-landslaget. Jag hade nog gärna sett lite mera offensiv satsning.
Citera
2023-05-11, 15:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Blir Team Bauhaus mer av en landslagsgrupp för yngre åkare på väg upp snarare än mer av ett B-landslag? Lite så tolkar jag det iaf.

DAMER
Lisa Eriksson, Piteå Elit
Ingrid Hallquist, Åsarna IK
Moa Hansson, Falun Borlänge SK
Lisa Ingesson, Piteå Elit
Louise Lindström, Falun Borlänge SK
Moa Lundgren, Åsarna IK
Märta Rosenberg, Trillevallens Sportklubb

HERRAR
Emil Danielsson, Högbo GIF
Jonas Eriksson, IFK Mora SK
George Ersson, Falun Borlänge SK
Truls Gisselman, Rehns BK
Leo Johansson, Falun Borlänge SK
Eric Rosjö, IFK Mora SK
Senast redigerad av Alkibiades 2023-05-11 kl. 15:18.
Citera
2023-05-11, 15:17
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Blir Team Bauhaus med av en landslagsgrupp för yngre åkare på väg upp snarare än mer av ett B-landslag? Lite så tolkar jag det iaf.

DAMER
Lisa Eriksson, Piteå Elit
Ingrid Hallquist, Åsarna IK
Moa Hansson, Falun Borlänge SK
Lisa Ingesson, Piteå Elit
Louise Lindström, Falun Borlänge SK
Moa Lundgren, Åsarna IK
Märta Rosenberg, Trillevallens Sportklubb

HERRAR
Emil Danielsson, Högbo GIF
Jonas Eriksson, IFK Mora SK
George Ersson, Falun Borlänge SK
Truls Gisselman, Rehns BK
Leo Johansson, Falun Borlänge SK
Eric Rosjö, IFK Mora SK

Låter lite som det ja. Gisselman, Danielsson, Hallquist upp från TSS. Ingen som lämnar förutom Anger som går upp till A-laget.

Lisa E presenteras tillhörande Piteå Elit.

Juniorlaget släpps tydligen nästa vecka.
Citera
2023-05-11, 15:31
Medlem
Citat:
Jag trodde nog Moa Lundgren skulle koma med i A-landslaget. Jag hade nog gärna sett lite mera offensiv satsning.

fanns inte plats när alla kom tillbaka som jag var inne på.
Citera
2023-05-11, 15:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Lisa E presenteras tillhörande Piteå Elit.

Inget klubbyte (övergång) är dock registrerad för Lisa. Men kan ju göras senare.
Citera
2023-05-11, 15:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
fanns inte plats när alla kom tillbaka som jag var inne på.

Fanns det inte plats för henne eller hade hon inte tillräckligt med bra resultat? Inte givet att det skall vara max 8 damer i A-landslaget.
Citera
2023-05-11, 15:45
Medlem
Citat:
Blir Team Bauhaus mer av en landslagsgrupp för yngre åkare på väg upp snarare än mer av ett B-landslag? Lite så tolkar jag det iaf.
Med tanke på att Häggas inte fick vara med ifjol så känns det som samma inriktning som förut. Det samma gäller väl egentligen vad som kommunicerats kring Team Svenska Spel. Kan inte varit mycket ”de uttagna” åkarna fick.
Citera
2023-05-11, 15:47
Medlem
Citat:
Fanns det inte plats för henne eller hade hon inte tillräckligt med bra resultat? Inte givet att det skall vara max 8 damer i A-landslaget.

helt okej resultat men inga som gör en given i ett svensk a lag ändå tycker jag, tycker åtta är en bra gräns att ha med. som jag skrev innan hade någon tacket nej hade hon haft en plats och så hade det nog blivit.
Citera
2023-05-11, 15:54
Medlem
Shut up donnies avatar
Hellre Lundgren än Ilar om jag fick bestämma. Men spelar kanske inte så stor roll. Lundgren har bra träningskompisar.

Undrar om Ebbas pojkvän blev lite besviken efter sin fina säsongsavslutning...
Citera
2023-05-11, 15:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
helt okej resultat men inga som gör en given i ett svensk a lag ändå tycker jag, tycker åtta är en bra gräns att ha med. som jag skrev innan hade någon tacket nej hade hon haft en plats och så hade det nog blivit.

Du försöker få det till att du fick rätt men det kan du inte veta då du inte vet vad som var grunden för att hon inte kom med.
Citera
2023-05-11, 16:09
Medlem
Citat:

Nej, men det finns en budget som ska täcka kostnaden för A-landslagets åkare. Beloppet A-lagsåkarna får höjdes väl från 200,000 kr till 220,000 kr efter förhandlingar. Man får väl också anta att alla åkare i Team Bauhaus får följa med på alla A-lagets läger såsom tidigare. Det kostar en slant. När de tre avhopparna kommer tillbaks blir detta en rätt kraftig kostnadsökning. Jag trodde kanske också att Moa L skulle få en A-lagsplats när Dyvik slutade. Nu blev det inte så men det är förståligt.
Citera
2023-05-11, 16:22
Medlem
Citat:
Du försöker få det till att du fick rätt men det kan du inte veta då du inte vet vad som var grunden för att hon inte kom med.

på något sätt fick jag väl rätt för skrev väl innan att hon kommer inte med om alla andra tackar JA och så blev det. men visst vi vet inte hur det blivit om dom 3 tacket nej om hon hade varit med eller inte men troliga är att hon varit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in