2023-05-11, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Rekryterade från fängelser. Även lönsamt för nationens ekonomi

Som jämförelse får inte wagners soldater gravplatser som andra soldater och beskattas av lokala ledare som styr sånt

ryska fångar kostar inte många rubel om dagen, och sänker moralen och förmågan i fält (nåja böghorerier är väll viktigt i ryssland, men aids är redan på hiskligt höga nivåer som det är i ryssland)
Citera
2023-05-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Om du har synpunkter på vad jag skrev i inlägget om rysk industri så det är exakt det jag har jobbat med i Ryssland de senaste 25 åren, ända fram till februari-22.

Jag har god/mycket god kunskap om dess funktion och verkningssätt då jag har arbetat med att utveckla den.

Återkom gärna om du har frågor eller funderingar om den ryska industrin
Nej, du är som en annan i tråden som påstår likadant kvar i 90-talet. Det är mycket möjligt att du jobbat för företag i Europa i Ryssland och sen tror att du även kan allt om rysk industri och ekonomi. Du kan inte mycket men prata kan du och det är sådana som du som sitter som rådgivare för den politiska eliten i EU. Vi ser hur korkade sanktionern blev då EU inte förstod rysk industri och ekonomi, vi blev själva lidande ekonomiskt.

Jag ställer inga frågor för det skulle ju naturligtvis avslöja din identitet och det är emot reglerna här men jag kan nästan garantera att du inte talar flytande ryska och därmed inte har tillgång till rena ryska företag, organisationer och myndigheter samt att de ryssar du möjligen umgåtts med är minoriteten av västliberala. Du är som Bert Sundström ,fd. SVT, som varit i Ryssland under många år och kan inget om landet för man är ryss eller Putinhatare och bara pratar med likasinnade.

Jag är heller ingen expert på Rysslands historia, ekonomi eller industri men det är tydligt att jag kan mer än de flesta i denna tråd och mycket pga. att jag har ett öppet sinne och hatar inte. Jag kände också till en hel del om ukrainsk gammal sovjetisk industri och har varit i det landet många gånger i just det syftet. Jag hade en gång i tiden stora hopp för ukrainsk industri, teknik och ukrainskt jordbruk men 2014 tog de hatfulla råskinnen över med USA:s hjälp och Ukraina gick åt helvete.
Citera
2023-05-11, 15:35
Avstängd
Citat:
Jag har annat ursprung och är inte pro-ryss. Livet är inte svart och vitt men ni blir lika hjärntvättade som många ryssar blir av sin propagandamaskin

säger de så i ditt ”hemland”….
Citera
2023-05-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ryska fångar kostar inte många rubel om dagen, och sänker moralen och förmågan i fält (nåja böghorerier är väll viktigt i ryssland, men aids är redan på hiskligt höga nivåer som det är i ryssland)

De har använts på olika sätt och de kostar visst pengar och de hade jättefulla fängelser.

Men hela grejen var som kanonmat för att hålla nere döda bland de riktiga soldaterna som ändå varit hög.

Man har 25 miljoner att ta ifrån.

Ukraina kommer inte ens tåla 1 mille döda.
Citera
2023-05-11, 15:36
Bannlyst
Nu när Storm Shadow är på plats och riktas in mot krim så är mitt tips till kvarvarande bögfascister att dra fort som fan över bron hem till mordor. Snart är Putins kjertsbro ett minne blott
Citera
2023-05-11, 15:37
Medlem
Citat:
Jag har annat ursprung och är inte pro-ryss. Livet är inte svart och vitt men ni blir lika hjärntvättade som många ryssar blir av sin propagandamaskin

Först "Livet är inte svart och vitt"
Sedan "ni blir lika hjärntvättade som många ryssar blir..."

Jo men visst. Vår media är precis lika partisk som den ryska.
Det vet ju alla att här fängslas, mördas och torteras journalister pga de skriver något negativt om Ukraina. Ska du nu snacka svart/vitt, så lägg ner det dära jävla att båda sidor är lika illa.
Citera
2023-05-11, 15:39
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kerch-bron nästa?
Tja, den är väl byggd utan korrekt bygglov så varför inte.
Citera
2023-05-11, 15:40
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Rekryterade från fängelser. Även lönsamt för nationens ekonomi

Som jämförelse får inte wagners soldater gravplatser som andra soldater och beskattas av lokala ledare som styr sånt

Det är mest brus, men inte helt.

Anta att 20,000 fångar dött.
Anta att en sådan människa belastar samhället med 300,000 SEK i form av rättsväsande, "useless eater" i fängelset, eller ekonomisk skada.
Summa: 6 miljarder SEK ( 500 m USD).
Det motsvarar en besparing på mas 1.5% av budgeten. Men det är nog inte så många, och de är nog inte så dyra. Antagligen blir det snarare 0.2-0.3% av budgeten.

Verkligen som i en kristen dystopi. Ni har syndat, men ni kan göra det bra igen genom att dö för Nationen.
Citera
2023-05-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Och så lite till heilande i en video av ukrainska soldater
Ukrainian neo-Nazis.
Ordinary Ukrainians are celebrating the arrival of the military aid from the West..
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/25038?single
men självklart är dom inte nazister!

En parodi på hitler möjligen är du dum överallt?
Citera
2023-05-11, 15:44
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Man undrar om du sett videon och vad som i så fall är så revolutionerande? Kanske att "misslyckats" med att pressa tillbaka NATO och att Finland blev medlemmar? Vad tror du är viktigast för ryssarna, östersjön eller svarta havet? Jag menar handeln och transport av gas för och med Europa är ju över för en lång tid framåt och under den tiden hinner EU och NATO rutta upp.

Vad som är målen för ryssarna är redan fastställda sedan länge men vissa orkar ta del av den informationen. Målen var att skydda Donbas och Krim, avsluta dödandet och förtrycket av folken där av Kievregimen, återställa vattenförsörjning till båda regionerna och eftersom förhandlingaran gick i stöpet i mars förra året så tog Ryssland även två andra regioner för man inser att landremsan till Krim behövs (det är även gamla ryska områden bortskänkta av sovjet). De andra målen var att se till att Ukraina aldrig blir medlemmar av NATO, att avmilitarisera och avzazifiera (eller ska vi säga få bort dyrkan av massmördaren Banderas) landet.

Vad som är kvar är att befria hela Donbas, Kherson och Zaporizhzhia för avmilitariseringen och delvis avzazifiering går ju med automatik eftersom Kievregimen öser män till fronten och fyller på sina kyrkogårdar med massor. Sen att väst öser in vapen och ammunition gör ju att det tar längre tid men man avmilitarisera då till del även väst och gör det dyrt för oss med. Vill ryssarna göra Ukraina fredligt igen krävs okupation med många fler trupper och inte som USA gör under sina ockupationer världen över.

Problemet med NATO sköter sig själv med tiden eftersom galningarna är giriga efter makt och kontroll av världen och är nu på väg till asien med organisationen, man äter för mycket och spyr sedan ur sig allt. Jag tror knappast att USA och EU gör glädjeskutt då Kina och Ryssland också känner sig tvungna expandera med sina egna militärallianser. NATO driver fram ett världskrig precis som man drev fram konflikten i Ukraina. NATO har blivit en mycket farlig organisation med Washingtons ondskefulla anvisningar.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Här har vi stolpskottet Vladimir Solovyov som tycker att kärnvapen ska sättas in.
Härligt att ni ryssälskare står bakom detta

https://www.expressen.se/tv/nyheter/nya-hotet-i-rysk-stats-tv-karnvapenkrig-oundvikligt/
Kan man kalla honom ngt annat än Idiot!!!!!! Tragisk människa, men det nog Idioten Putin som ger honom manus!!!!!
Citera
2023-05-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ukraina är humana och låter en rysk våldtäktsbarbar ge sig fången. Det verkar vara slutet för Putins krigsäventyr vi nu bevittnar.

Storm Shadow är på plats

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryska-soldaten-kapitulerar-leds-bort-av-dronare

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=7a1dc92028573129f750b42503aa6 394
Är det en ny händelse och film? Den förra var också från Bakmhut men där blev den kapitulerande ryska soldaen skjuten efter en stund. Det är mycket som filmats av Kievsoldaterna själva och som utgör ett bra material för FN och ICC. Du kan kan ju tänka dig hur många som dödats som inte publicerats av stolta råskinn, både civia och ryska krigsfångar.

Vi kan väl påminna om vad chefen för GUR i Ukraina, Budanov, nyligen sa till Yahoo News; "vi dödar ryssar och vi dödar ryssar var som helst i världen ...". Låter det bekant? Ja just det, Al Qaida och Bin Laden fast då var det amerikaner som hotades och drabbades. Ukraina utvecklas till inget annat än en terroriststat och EU hejar på oroligt lydande USA istället för att se det verkliga hotet.

Det enda Storbritannien gör är att eskalera konflikten genom att skicka långdistansrobotar. Vem ska folket i Donbas och på Krim mest skylla på då Kievregimen dödar civila? För du tror väl inte att man kan hålla sig från att sikta in sig på civia i städerna som man nu gjort under 9 år i och runt Doneskt? Kievregimen vill fortsätta med den terrorn eftersom man nu trycks tillbaka från Doneskt och artelleriet når snart inte längre städerna och byarna.

Dessa "Storm Shadow" kommer inte att förändra utgången och britterna har inte kapacitet att massproducera dom. Storbrittanien borde istället koncentrera sig på sin ekonomi och folkets välfärd som nu sjunker som en sten. Det är kanske därför eliten suktar efter ett krig med Ryssland för allt annat i landet går åt skogen.
Citera
2023-05-11, 15:49
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag kan inte se några tecken online än på att ryssarna har lagt benen på ryggen. Uaf tog lite mark söder om backmut vid floden. Och lite mark i norr.

https://deepstatemap.live/#13/48.5761/37.9650
Det är ju Prigoshin själv i flera videoklipp ylat över att 72:a och Gazproms PMC flydde från området som Wagner offrat 500 man på att inta och som de sen lämnade över till fegisarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in