2023-05-11, 11:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså? Kan det inte vara som Bennett själv säger: ”När massakern i Bucha hade skett förstod jag det (fredsförhandlingar) var över.”

Det var Ryssland själva som tillintetgjorde fredsförhandlingar.

Bennett var väl för övrigt själv en förhandlare mellan Ryssland och Ukraina, så visst har han ’incitament att ljuga’. Han hade ju åtminstone sin egen prestige investerad i detta.

Jo, under en väldigt vid definition av agens, så kan man se det så. Men det låter mest som en bortförklaring av västs möjligheter att påverka, som jag ser det.

Jag har svårt att se att han skulle ljuga om USA för världen, till USAs nackdel. Det skulle skada Israels förhållande till USA.

Att inte tro på Bennets förklaring är väldigt foliehattsaktigt, tycker jag. Men, tro vad ni vill.
Citera
2023-05-11, 12:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, under en väldigt vid definition av agens, så kan man se det så. Men det låter mest som en bortförklaring av västs möjligheter att påverka, som jag ser det.

Jag har svårt att se att han skulle ljuga om USA för världen, till USAs nackdel. Det skulle skada Israels förhållande till USA.

Att inte tro på Bennets förklaring är väldigt foliehattsaktigt, tycker jag. Men, tro vad ni vill.

Japp, det är det de flesta göra. Vi tror inte på dina teorier, som dämpar ilskan kring rys-lands inavsion av Ukraina.
Lyssnar ens fyllot på vad du hittar på?
Citera
2023-05-11, 12:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Vad är brottet han åtalas för.

I länder med yttrandefrihet så finns många möjligheter till att uppvigla till brott och jobba med att sprida propaganda och driva politisk lobbying åt fascistiska diktaturer som försöker avskaffa yttrandefrihet.

Det vet jag inte. Kanske subversiv verksamhet i strid med nationens intressen, uppvigling etc. Om Sverige hade varit i krig så hade också lagarna stramats åt rejält.
Citera
2023-05-11, 12:12
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ukraina har fått Stormshadow missiler ifrån UK. Dom har en räckvidd på 250km.

https://twitter.com/NOELreports/status/1656594515677913088?cxt=HHwWgIC9vev7s_0tAAAA
Citera
2023-05-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Finns nästan oändligt av samtliga men nästan inget är kvalité. Mer kvantitet

Nej. Det finns inte nästan oändligt av samtliga. Kockens utspel visar tydligt hur läget är. Brist på ammo.
Citera
2023-05-11, 12:18
Medlem
Här har vi stolpskottet Vladimir Solovyov som tycker att kärnvapen ska sättas in.
Härligt att ni ryssälskare står bakom detta

https://www.expressen.se/tv/nyheter/nya-hotet-i-rysk-stats-tv-karnvapenkrig-oundvikligt/
Citera
2023-05-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Enligt MSM skjuts den väntade ukrainska offensiven upp då de behövs MER militär utrustning.

Antingen är det bara ett sätt att försöka vilseleda genom media, eller så stämmer det. Vi som följt konflikten sedan start men även innan vet ju att det är omvärlden som håller detta vid liv i form av ekonomiskt/militärt stöd.

Utan omvärldens "generositet" skulle zelenskj-sekten inte existerat.

Vi får se, varje dag som går är även en dag närmare till USA-val.

🇷🇺

enligt norrbaggen så var väl ca 98% av kungstigrarna m,m på plats redan i slutet av april?
det är kanske fältspade klas som saknas?

troligen är det väl luftvärnet som behöver mer ammunition/resurser?

"Jens Stoltenberg, NATO secretary general, said on Thursday that the deliveries constituted more than 98 percent of the combat vehicles promised to Ukraine during Russia’s invasion and war, "

"“In total, we have trained and equipped more than nine new Ukrainian armoured brigades. This will put Ukraine in a strong position to continue to retake occupied territory,” Stoltenberg told a news conference."

https://www.aljazeera.com/news/2023/4/27/ukraine-has-received-98-of-promised-combat-vehicles-nato-chief
Citera
2023-05-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ukraina: Bisarrt av väst att be oss förhandla med Putin
https://omni.se/ukraina-bisarrt-av-vast-att-be-oss-forhandla-med-putin/a/Mo7kP5

Kanske inte så enkelt att bara skapa dessa konspirationsteorier.
Om Ukraina själva inte vill, vad har det då för betydelse med dessa teorier??

Eller ska vi säga åt de, skippa folkrätten och tanken på eget land!
Kiev har givetvis sista ordet när det gäller om man vill förhandla om fred det det totalitära Ryssland.
Tror knappast det är aktuellt att sända några Chamberlain-duvor till den ryske diktatorns bunker för att förhandla. Det skulle aldrig fungera och skulle även sätta säkerheten i Europa på spel.
Boris och Storbritanniens nuvarande premiärminister vet utan tvivel vad som ligger i potten och det är att förhandlingar blir det först när Kiev anser tiden mogen, inte förr. Väst kommer ju trots allt fortsatt att ge Ukraina försvarsmateriel så ryss-slakten inte mattas av.
Just nu är det nog ryssen som pressas mest.
Citera
2023-05-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej. Det finns inte nästan oändligt av samtliga. Kockens utspel visar tydligt hur läget är. Brist på ammo.

Kocken är en fint för att fucka ukrainarunkares moral ytterligare. Underskatta på ni
Citera
2023-05-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Kocken är en fint för att fucka ukrainarunkares moral ytterligare. Underskatta på ni

Knappast en fint. Men dröm på du bara om Uralbergen
Citera
2023-05-11, 12:26
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem

Zelensky verkar satsa allt ända in i kaklet i att försvara det lilla av vad Ukraina kontrollerar i Bakhmut. Han verkar t.o.m. beredd att offra delar av den styrkan som har samlats för den omtalade offensiven som ska inledas under våren.

Det fick mig att fundera om det är alltså börja på våroffensiven vi ser. Den kanske kommer att handla om att återta Bakhmut. Det skulle vara ett moraliskt nederlag för inte bara Ryssland utan specifikt för Wagner PMC om ryssarna förlorar kontrollen över staden. Bakhmut är också trots att motsatsen påstås hela tiden strategiskt viktig för ukrainska armén.

Moraliskt och medialt nederlag om Ukraina skulle återta staden absolut. Men strategiskt för ryssarna så har det inte så stor betydelse så länge Ukraina fyller på med nytt folk att ta död på med bomber och granater. Som strategin ser ut så är det ju helt enkelt enklare för ryssarna att få soldaterna serverade i stället för att hålla på att leta efter var de håller hus. De gör de förvisso dessutom. Ryssarna fortsätter tills det inte finns några stridskrafter kvar. De nöter och nöter.
Citera
2023-05-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, om jag var i Zelenskys läge skulle jag också tona ner möjligheterna för en offensiv, vem vet ryssarna kanske är korkade nog att gå på den finten

Ukraina har nog ett bra grepp om vad de gör - de vill inte satsa på storoffensiv - de vill komma åt krimbron som starkt prio

men i övrigt gissar jag

att de har o försöker hålla koll o slår till här o var där de inser att ryssarna är svaga - o får de håll
på dom o kan skjuta flyende i ryggen så slår de till hårdare än tänkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in