Citat:
Här kan man läsa lite om studentskrivningarna: https://olofpetersson.se/_bocker/2010_Studentexamen.pdf
Om man vill kan Flynn-effekten (teorin att vi blir allt intelligentare för var generation) enkelt vederläggas genom att begrunda ämnena studenterna in spe hade att välja på. Jag lånar några exempel ur den länkade skriften:
Om man vill kan Flynn-effekten (teorin att vi blir allt intelligentare för var generation) enkelt vederläggas genom att begrunda ämnena studenterna in spe hade att välja på. Jag lånar några exempel ur den länkade skriften:
- Vad åsyftar kristendomsundervisningen på det högre stadiet?
- Kants lära om tid och rum
- Ett grekiskt drama
- Några olika uppfattningar om poesins uppgift
- En förgrundsgestalt inom den svenska arbetarrörelsens historia
- Utmärkande drag i Wienklassicismen
Liknar de salsskrivningar vi hade på tidigt 80-tal. Jag blev faktiskt rejält förvånad över att dessa inte längre finns i gymnasiet. Absolut enklaste sättet att se både kunskapsnivå och språkhantering-inte en chans att få hjälp av internet med information eller AI-hjälpmedel vad häller språkbehandlingen! Denna vansinniga 100%-iga digitalisering har bäddat för ett fusksamhälle. Det som gör mig mest förbannad är att de som haft makt att styra detta varit/ fortfarande är så förblindade och inte kan förmå sig att erkänna att en del saker faktiskt var bättre förr! Penna, papper, suddgummi- inga väskor, inga mobiler och koll att inga har hörsnäckor . Bums får man här ett klart resultat.
som fysisk närvaro. Men faktum kvarstår, HHS kan inte leva på statliga anslag utan är beroende av sponsorer. De kan inte ersätta stora industriföretag genom att ta in okvalificerade mot betalning av föräldrarna.
) och dels vore det ju pinsamt om de måste erkänna att staten har ett visst inflytande över dem ( vilket de har).