2023-05-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Antar att anklagelserna är något liknande. Men det vore väldigt förvånande. Men mäklare suger rätt generellt och är trötta. Vet att de fått anklagelser om falska försäljningar innan men då kom de med underlag på alla försäljningar och satte stopp på ryktena.
Jag personligen är jävligt chockad.

Har ju inte bara sålt min lya via dem utan även följt dem då jag tycker de är sjukt inspirerande.
På vilket sätt är Adams narcissism inspirerande? Hans instagram konto är bland det mest cringe och icke ödmjuka man sett på bra länge.
Citera
2023-05-11, 11:56
Medlem
Mäklarbranschen känns lika smutsig som branschen för telefonförsäljning var.
Citera
2023-05-11, 11:56
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koza1234
Vad är det med er blonda ”svenskar” hacka ner på utländska, varför var ni inte internetkeigare när Swedbank , Nordea etc fifflade med miljarder i Baltikum eller Ericssons mutskandaler varannat år. Alla ”svensksvenskar” i era ögon men då är det okej?

Tror ni på riktigt att dom längst upp som är svensksvenskar inte fifflar

Hur kan man vara en sådan guldfisk? Tänker folk inte mer än för timman som varit…

Samma gällande han pajasen som skrev att alla blattar snor svenska pengar.. finns det så många stenar i Sverige för man blir mörkrädd hur många det är som faktiskt verkar bo under stenar i detta land.
Svenskar älskar att bli rövknullade av blonda, av blattar också men de måste vara lite mer diskreta

Ontopic
Pengarna är borta och han äre ute igen om något år, press repeat
Citera
2023-05-11, 12:11
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tjaha, känns som tråden håller på att dö lite. Vet någon vad för skumrask affärer Adam gjort och med vilka? Upplägg? Andra inblandade?

Någon som vet hur de för över svarta pengar till större fastighetsköp i Spanien och Turkiet? Har de någon som växlar in kontanter i Sverige mot mixade bitcoins/monero?
Citera
2023-05-11, 12:20
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koza1234
Vad är det med er blonda ”svenskar” hacka ner på utländska

Ska vi tolka det som om alla fuskare är utländska eller att alla utländska är fuskare ?
Citera
2023-05-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tjaha, känns som tråden håller på att dö lite. Vet någon vad för skumrask affärer Adam gjort och med vilka? Upplägg? Andra inblandade?

Någon som vet hur de för över svarta pengar till större fastighetsköp i Spanien och Turkiet? Har de någon som växlar in kontanter i Sverige mot mixade bitcoins/monero?

Nej, inget sådant krånglig hyperspacebanking i onödan.
De vet hur de ska skicka vanliga Euros på vanligt sätt.
Tänker dock inte gå in på dessa detaljer precis.
Citera
2023-05-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmy08
På vilket sätt är Adams narcissism inspirerande? Hans instagram konto är bland det mest cringe och icke ödmjuka man sett på bra länge.

Nu har jag nog inte sett samma klipp som du. Jag följer ju inte en person så slaviskt. Har bara sett några videos här och där. Har ett eget liv till skillnad från de flesta här inne haha.

Men jag tycker han verkar grymt ödmjuk. Var är narcissismen? Länka gärna så tar jag gärna del av det.
Citera
2023-05-11, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Finns ett inlägg tidigare i tråden från någon som verkar veta mer om Adams business än de flesta här.

Även som du är inne på så har de verksamhet både i Skandinavien och Spanien vilket får en att misstänka att pengar kan ha tvättats den vägen. Kanske åt kriminella för en del av kakan.

(FB) Razzia mot högprofilerad mäklarfirma Stockholm (maj 2023)

Citat:
Många av er hackar mäklaren ifråga men inte ens hälften av er hade kunnat göra det han lyckats göra. Faktum är den att han är en sjukt bra mäklare, det är därför han lyckats så bra. Problemet ligger i att han har varit för girig och gått in i affärer med grovt kriminella. När du väl har gått in med sådana människor är det väldigt svårt att ta sig ur det igen. Han har förstört sitt liv, han kunde ha jobbat som en anställd mäklare var som helst och tjänat bra eftersom han är duktig men han valde den snabba vägen och föll på grund av det. Btw , det finns inget värre än en cell i Kronobergs under sommaren. Ingen toalett i rummet och ingen bra ventilationssystem så det blir så jävla varmt i rummet. Ibland fick man vänta en kvart för att få pissa , vakterna hämtar dig så du kan pissa, dem låser dörren sen får man vänta 10-15 minuter i toaletten, för att pissa liksom. Ångesten är oumbärlig och till sist börjar man prata med sig själv av ensamheten. Jag vet detta för jag spenderade en hel sommar där 15 år sen. Inget jag rekommenderar för någon. Kommer bli jobbigt detta för Adam.
Citera
2023-05-11, 12:49
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Nu har jag nog inte sett samma klipp som du. Jag följer ju inte en person så slaviskt. Har bara sett några videos här och där. Har ett eget liv till skillnad från de flesta här inne haha.

Men jag tycker han verkar grymt ödmjuk. Var är narcissismen? Länka gärna så tar jag gärna del av det.

Killen har en hemsida som beskriver hur grym han är, om det inte är narcissism så vet jag inte vad det är
Citera
2023-05-11, 12:57
Medlem
Citat:

Kan väl börja med klippen ”så blir du en förlorare”
Sedan ta klippen ”15 min of sälj” där han ska framhäva sina kollegor men bara sitter och pratar om sig själv.
Klarar du inte att se narcissismen som många andra ser så kan jag nog inte hjälpa dig mer än så.
Citera
2023-05-11, 13:08
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Mäklarbranschen känns lika smutsig som branschen för telefonförsäljning var.

Den var ännu smutsigare förut, när mäklare kunde pusha upp priserna genom fejkade spekulanter och vänner som påverkade efterfrågan osv. Nu krävs det mer finess.
Citera
2023-05-11, 13:21
Medlem
Colossos avatar
15 minuter av öronblödning och massa guld-citat "Jag är hemma för tidigt om jag kommer hem kl 19". "mitt liv är en actionfilm".

https://www.youtube.com/watch?v=oGnFnwoKpNU
Senast redigerad av Colosso 2023-05-11 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in